Televizi má k internetu připojenou více než třetina internetové populace

22. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: ČRa)
Význam připojení televizního přijímače k internetu a využívání tzv. chytrých funkcí stále narůstá. Televizi mají k internetu nejčastěji připojenou mladí lidé ve věku 15–24 let. Ti také nejvíce využívají chytré funkce televize.

Podle průzkumu, který provedly České radiokomunikace, má televizi připojenou k internetu ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji připojení deklarují muži (35 %), a nejvyšší zastoupení respondentů je ve věkové skupině 15 až 24 let.

 S tím koresponduje i fakt, že nejčastěji využívanou aplikací Smart TV je YouTube, kterou používá 83 % uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 % HbbTV aplikace iVysílání, která je více oblíbená mezi uživateli ve věku 35 – 44 let.

 Výzkum se zabýval i novým trendem hybridní televize HbbTV a jejími funkcemi. Využívání služeb HbbTV potvrdilo 36 % uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Čtvrtina uživatelů uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají, je její neznalost (27 % dotázaných, ostatní uvedli jiné důvody).

Každodenními uživateli chytrých funkcí TV je 22 % respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních.

Při dotazu na ochotu platit za prémiový obsah se dotázaní rozdělili do tří skupin. Jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictví sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají o sledování prémiového obsahu zájem.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Mini LED televizory TCL řady C8K jsou k dostání v Česku a na Slovensku

9. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Další model TCL z televizní řady C je k dostání v Česku a na Slovensku – C8K jsou prémiové televizory pro prvotřídní domácí zábavu. V jejich ultratenkém provedení se skrývají pokročilé zobrazovací technologie, plný herní výkon a zvuk vyladěný Bang & Olufsen. Čtěte více

TCL uvedla na český a slovenský trh televizory řady C7K s Audio by Bang & Olufsen

16. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: TCL)
Společnosti TCL a Bang & Olufsen pokračují v partnerství, které posouvá zážitek z domácího kina o další stupeň výš. Nové modely televizorů TCL řady C7K kromě QD-Mini LED a dalších obrazových technologií nabízejí také zvuk vyladěný právě ve spolupráci s Bang & Olufsen. Televizory TCL C7K jsou dostupné v široké škále úhlopříček od 50“ až do obřích 115“. Čtěte více

Televizory LG nabídnou nový herní portál i bezplatný přístup ke hrám z nabídky Xbox Game Pass

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Společnost LG Electronics představila nový herní portál, který je na českém trhu již dostupný u vybraných modelů chytrých televizí a dalších zobrazovacích zařízení, včetně chytrých monitorů a lifestylových obrazovek StanbyME. Cílem výrobce je nabídnout větší zážitek ze streamování her a bezproblémový přístup k široké škále herních titulů. Čtěte více