Televizi má k internetu připojenou více než třetina internetové populace

22. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: ČRa)
Význam připojení televizního přijímače k internetu a využívání tzv. chytrých funkcí stále narůstá. Televizi mají k internetu nejčastěji připojenou mladí lidé ve věku 15–24 let. Ti také nejvíce využívají chytré funkce televize.

Podle průzkumu, který provedly České radiokomunikace, má televizi připojenou k internetu ve své domácnosti třetina internetové populace starší 15 let. Nejčastěji připojení deklarují muži (35 %), a nejvyšší zastoupení respondentů je ve věkové skupině 15 až 24 let.

 S tím koresponduje i fakt, že nejčastěji využívanou aplikací Smart TV je YouTube, kterou používá 83 % uživatelů chytrých funkcí. Na druhém místě je s 34 % HbbTV aplikace iVysílání, která je více oblíbená mezi uživateli ve věku 35 – 44 let.

 Výzkum se zabýval i novým trendem hybridní televize HbbTV a jejími funkcemi. Využívání služeb HbbTV potvrdilo 36 % uživatelů chytrých funkcí na televizorech. Čtvrtina uživatelů uvedla, že používání chytrých funkcí TV je díky HbbTV jednodušší. Nejčastějším důvodem, pro který lidé funkce HbbTV nevyužívají, je její neznalost (27 % dotázaných, ostatní uvedli jiné důvody).

Každodenními uživateli chytrých funkcí TV je 22 % respondentů, nejčastěji ve věku 35 až 44 let. Nejčastějším důvodem, který byl respondenty nevyužívajícími internet a chytré funkce na svých televizorech uváděn, je využívání internetu na jiných zařízeních.

Při dotazu na ochotu platit za prémiový obsah se dotázaní rozdělili do tří skupin. Jedna (22 %) preferovala možnost „platit“ za prémiový obsah prostřednictví sledování reklamy, další (21 %) by preferovala měsíční paušál a poslední (21 %) jednorázový poplatek. Celých 35 % respondentů uvedlo, že nemají o sledování prémiového obsahu zájem.

Podobné články

Stefan Streit (TCL): Přinášíme kino do domácností

17. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: TCL)
Společnost TCL si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí – a každý rok uvádí na trh řadu revolučních novinek? Co vlastně znamená vize „Inspire Greatness“ pro každého z nás? To prozradil Stefan Streit, ředitel evropského marketingu. Čtěte více

Známe vítěze 43. ročníku EISA Awards. Uspěl i český produkt

21. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: EISA)
Organizace European Imaging & Sound Association (EISA) stejně jako každý rok vybrala nejzajímavější produkty. Pokud vás zajímá, které výrobky ovládly jednotlivé kategorie této soutěže za období let 2025–2026, jste na správném místě. Čtěte více

Televizory LG OLED jsou certifikovány nezávislými institucemi

18. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG Electronics)
Nejnovější OLED televizory společnosti LG Electronics (LG) pro rok 2025 získaly řadu prestižních certifikací, které potvrzují kvalitu obrazu a důraz na péči o zrak uživatele. Čtěte více

Samsung představil první Micro RGB displej na světě. Vzniká tak nový standard pro moderní TV

18. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung Electronics oficiálně představila Micro RGB, první displej na světě s mikroskopickými RGB LED diodami v obrazovce s úhlopříčkou 115 palců (292 cm). Průlomový model opět posouvá laťku barevné přesnosti, kontrastu a celkové kvality obrazu v nejvyšší televizní kategorii. Čtěte více