Technologické předpovědi společnosti Motorola
Zdá se, že rok 2021 bude vzrušující a naplněný množstvím nových trendů, technologií a inovací. Chování spotřebitelů se neustále vyvíjí a technologické společnosti přehodnotily své zaměření na nadcházející rok. Své hlavní předpovědi o tom, co můžeme letos očekávat, sepsal viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola Dan Dery.
Smartphony budou ještě více interagovat s okolním světem
Lidské chování se v roce 2020 výrazně změnilo. Touha po spojení a přístupnosti je nyní zjevnější více než kdykoliv předtím. V roce 2021 a v dalších letech bude tato změna v chování spotřebitelů katalyzátorem inovace smartphonů – takové, která přesahuje tradiční schopnosti chytrých telefonů.
Dan Dery, viceprezident pro globální produkty společnosti Motorola, uvedl:„Jako tzv. původní výrobci zařízení (OEM) již zaměřujeme naše produktové, marketingové a celkové obchodní strategie tak, aby odpovídaly novému normálu. Do budoucna je to také příležitost pro novou vlnu inovací, které se dostanou do centra pozornosti.“
Díky 5G sítím a výkonnějším procesorům bude vylepšení konektivity a rychlosti smartphonů hrát důležitější roli při udržování spojení. Vylepšení konektivity umožní telefonem lépe a efektivněji interagovat se zařízeními kolem nás – jejich transformací na herní konzole nebo jako rozšíření pro stolní počítače. A během této éry zvýšené vzdálené konektivity nám smartphone pomůže nejen efektivněji plnit úkoly, které jsou nyní součástí tohoto nového normálu – například práce na dálku nebo vzdělávání z domu – ale pomůže nám i spolupracovat, učit se, vzdělávat se a spojovat se s okolním světem.
V roce 2021 uvidíme zvýšenou poptávku po technologiích, které přináší specifické zkušenosti
Protože spotřebitelé nadále vyžadují produkty, které nejenže drží krok s jejich rušným životním stylem, ale řeší i jejich specifické problémy a potřeby, původní výrobci zařízení (OEM) se začnou více zaměřovat na uvádění takových zařízení, které dokáží uspokojit všechny typy spotřebitelů.
„Za poslední dva roky jsme již zaznamenali silné zaměření na herní zařízení mezi několika technologickými giganty. Ať už to bude počítač s dokonalými herními parametry, jako je Lenovo Legion 7i nebo smartphone, který hráčům poskytne působivý zvukový zážitek, pohlcující displej a nejvyšší rychlost na trhu, jako je například Motorola edge, v roce 2021 bude tento záměr pokračovat,“ vysvětlil Dery.
V příštím roce to půjde až za rámec hraní her, aby bylo možné poskytnout konkrétnější spotřebitelské řešení, jako například profesionální fotografické funkce pro odborníky na sociální média, vlastnosti jako odolnost a pohodlí pro aktivnějších spotřebitele, a ještě přenositelnější a flexibilnější zařízení. Například v roce 2021 budou spotřebitelé pokračovat v hledání technologických řešení nabízejících přenosnost, které však nebudou znamenat kompromis v oblasti inteligence a funkčnosti přicházející s větším displejem.
I přesto, že se cestuje méně, spotřebitelé v současnosti více než kdykoliv předtím potřebují technologická řešení, která jsou dostatečně flexibilní a přenosná, aby držela krok s jejich neustále se vyvíjejícím životním stylem – řešením bude skládací zařízení, které nabízí přenosnost a funkčnost v jednom.
Virtuální a rozšířená realita se rozšíří v oblasti nákupů
V roce 2021 se řešení virtuální a rozšířené reality (VR/AR) rozšíří dále než k použití při hraní her a vzdělávání až do nákupního segmentu. V roce 2020 udělali spotřebitelé na celém světě krok zpět od osobního nakupování, zejména v důsledku lokálních omezení. Objem zařízení 5G s podporou dosáhl v roce 2020 až 190 milionů, proto je předpokladem, že spotřebitelé budou VR/AR používat pro testování produktů, zkoušení nového oblečení nebo dokonce navrhování svých nových obytných prostor z pohodlí domova.
Nákupy nebo testování potenciálního nového produktu již nebudou vyžadovat fyzické dotýkání se produktů – a výrobci budou muset najít způsoby, jak udělat zážitek z produktu co nejrealističtější. To do značné míry umožní pokrok a rozsáhlé rozšíření 5G sítí.
Profilová karta firmy
Lenovo
Lenovo, společnost s obratem 34 miliard USD, je největší výrobce počítačů na světě a lídr v PC Plus éře, který poskytuje uživatelům ve více než 160 zemích špičkové produkty a služby postavené na moderních technologiích.
Lenovo patří celosvětově k lídrům v oboru, a to díky zaměření na výzkum, vývoj, inovace a kvalitu. Uživatelům nabízí kvalitní služby a produkty s bezpečnostními nástroji a uživatelsky přívětivými technologiemi. Vedle etablované řady business notebooků ThinkPad…
Více informací na profilové kartě společnosti