Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur

14. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami eur tvoří střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě.
Foto: Freeimages.com

Stejně jako v dalších oblastech, také v e-commerce dominuje našemu regionu Německo, které v roce 2013 dosáhlo obratu 63,4 miliardy eur (68 % ze středoevropského celku, za kterým stojí internetové populace čítající 70,5 milionu uživatelů).

Podíl České Republiky dosáhl 2,25 %. „Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. Je to dáno sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedlJan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Nejvíc v e-shopech utratí Rakušané a Švýcaři

Zajímavé je také srovnání celkových hodnot s průměrnou útratou na jednoho spotřebitele. Ta je ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který činí 1 500 eur. V regionu pak kralují Rakušané (2 122 eur) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Z ekonomik, které jsou ČR bližší, si vedou Češi nejlépe – za rok utratí na síti v průměru 617 eur.

„Údaje potvrzují, že se české e-commerce daří,“ řekl Jan Vetyška a doplnil: „Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %.“

Údaje vyplývají ze studie Central Europe B2C E-commerce Report připravené asociací Ecommerce Europe, jejíž nedílnou součástí je také česká Asociace pro elektronickou komerci APEK. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více