Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur

14. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami eur tvoří střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě.
Foto: Freeimages.com

Stejně jako v dalších oblastech, také v e-commerce dominuje našemu regionu Německo, které v roce 2013 dosáhlo obratu 63,4 miliardy eur (68 % ze středoevropského celku, za kterým stojí internetové populace čítající 70,5 milionu uživatelů).

Podíl České Republiky dosáhl 2,25 %. „Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. Je to dáno sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedlJan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Nejvíc v e-shopech utratí Rakušané a Švýcaři

Zajímavé je také srovnání celkových hodnot s průměrnou útratou na jednoho spotřebitele. Ta je ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který činí 1 500 eur. V regionu pak kralují Rakušané (2 122 eur) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Z ekonomik, které jsou ČR bližší, si vedou Češi nejlépe – za rok utratí na síti v průměru 617 eur.

„Údaje potvrzují, že se české e-commerce daří,“ řekl Jan Vetyška a doplnil: „Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %.“

Údaje vyplývají ze studie Central Europe B2C E-commerce Report připravené asociací Ecommerce Europe, jejíž nedílnou součástí je také česká Asociace pro elektronickou komerci APEK. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více