Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur

14. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami eur tvoří střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě.
Foto: Freeimages.com

Stejně jako v dalších oblastech, také v e-commerce dominuje našemu regionu Německo, které v roce 2013 dosáhlo obratu 63,4 miliardy eur (68 % ze středoevropského celku, za kterým stojí internetové populace čítající 70,5 milionu uživatelů).

Podíl České Republiky dosáhl 2,25 %. „Německo dosahuje opravdu fantastických čísel včetně meziročního růstu o 27 %. Je to dáno sílou německé ekonomiky, počtem uživatelů internetu i tradicí zásilkového prodeje, s čímž se nemůžeme srovnávat. Česká Republika je na tom naopak o poznání lépe než Maďarsko, Slovensko či Slovinsko,“ uvedlJan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Nejvíc v e-shopech utratí Rakušané a Švýcaři

Zajímavé je také srovnání celkových hodnot s průměrnou útratou na jednoho spotřebitele. Ta je ve střední Evropě 1 379 eur, což je o něco méně než průměr celé EU, který činí 1 500 eur. V regionu pak kralují Rakušané (2 122 eur) a Švýcaři (1 789 eur), bronzová příčka patří Němcům (1 789 eur). Z ekonomik, které jsou ČR bližší, si vedou Češi nejlépe – za rok utratí na síti v průměru 617 eur.

„Údaje potvrzují, že se české e-commerce daří,“ řekl Jan Vetyška a doplnil: „Češi si online nákupy oblíbili a našim e-shopům věří. Také proto očekáváme další růstu celkových obratů i průměrné útraty v roce 2014 a to nejméně o 15 %.“

Údaje vyplývají ze studie Central Europe B2C E-commerce Report připravené asociací Ecommerce Europe, jejíž nedílnou součástí je také česká Asociace pro elektronickou komerci APEK. Na studii se kromě národních asociací podílela také agentura GfK.

Štítky: 

Podobné články

Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?

31. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let. Čtěte více

Baterie do notebooků vloni v průměru stály 1 356 Kč

30. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: BatteryShop.cz)
Ceny baterií tak pro spotřebitele zůstaly meziročně stejné, přestože prodejcům rostly náklady. Cena akumulátorů do mobilních telefonů pak v loňském roce činila v průměru 299 Kč a v případě baterií do digitálních fotoaparátů 346 Kč. Letos má dojít ke snižování cen baterií, pokles se projeví zejména u akumulátorů do notebooků. Čtěte více