Spokojenost s životem ve městě souvisí s připojením

11. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Ericsson)
Ericsson zkoumal aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života. Společnost přišla na to, že přibližně 40 procent obyvatel měst používá smartphony při řešení svých záležitostí.

Zpráva mimo jiné zjistila, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.

„Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7 500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ prohlásil Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.

Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn řekl: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.“

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ dodal Björn.

Štítky: 

Podobné články

Telekomunikační trh ve střední Evropě roste

26. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Telekomunikační trh ve střední a východní Evropě podle průzkumu společnosti Ericsson roste, a to zejména díky vzrůstajícímu používání smartphonů a mobilních aplikací. Důraz na telekomunikační sektor se přesouvá ze základních služeb, jako jsou hlasové služby a SMS, na okamžité zprávy, internetové telefonování (VoIP), přehrávání hudby nebo videí a mobilní platby. Čtěte více

Deset spotřebitelských trendů pro rok 2017

21. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Podle průzkumu společnosti Ericsson budou důležitými tématy následujícího roku AI a virtuální realita. Spotřebitelé očekávají přerod umělé inteligence z asistentů na manažerské pozice a podle průzkumu chce AI poradce při práci 35 % pokročilých uživatelů. Virtuální realita je na vzestupu dlouhodbě, zájem by se měl zvyšovat i o doplňky komunikující s virtuálními objekty. Čtěte více

Internet věcí předběhne telefony v počtu připojených zařízení

13. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Stále více skloňovaný fenomén Internetu věcí by měl do roku 2021 navýšit počet připojených zařízení až na 16 miliard. Do roku 2018 navíc předběhne i mobilní telefony. Čtěte více

Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie, 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. Více než polovina (53 %) uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí. Čtěte více