Sjednocená komunikace a spolupráce nabývá na významu

20. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dimension Data)
Navzdory často nepříliš dobré ekonomické situaci podniků zaznamenává UCC v podnikové sféře růst. Tempo změn na trhu UCC se stupňuje spolu s tím, jak podniky zrychlují nasazování UCC aplikací.
Foto: Sxc.hu

Začátkem tohoto roku Dimension Data pověřila výzkumnou firmu Ovum provedením globálního průzkumu UCC po celé Austrálii, Asii, USA, Evropě a Jižní Africe. Bylo dotazováno více než 1 320 ICT manažerů s rozhodovacími pravomocemi a 1 390 zaměstnanců z firem působících v širokém spektru průmyslových vertikál v 18 zemích světa.

Výsledky Dimension Data 2013 Global UCC studie byly porovnány s primárním průzkumem provedeným pro Dimension Data v roce 2007, ještě před érou smartphonů, který mezi ICT manažery a zaměstnanci zkoumal jejich postoje a vnímání UC, současné a budoucí vzory pro jeho přijetí a očekávané přínosy.

Zbyszek Lugsch, technický ředitel Dimension Data Czech Republic řekl: „Chtěli jsme se podívat zpět do našeho předchozího výzkumu na míru adopce UCC v podnikové sféře, abychom věděli, jak se na trhu změnila. Dramatické změny, ke kterým došlo od roku 2007, jsou působivé.“

• V roce 2007 pouze 35 % dotazovaných velkých společností nasadilo IP telefonii, společnosti v některých geografických oblastech (především na rozvíjejících se trzích) hlásily využívání IP telefonie (IPT) na nízké úrovni. Nyní je to více než 75 %, což je dramatický nárůst s ohledem na vyspělost trhu telefonních ústředen a neochotu mnoha řídících pracovníků nahradit zařízení, které je stále v pracovním procesu.

• V roce 2007 kromě nákladů, služeb a řešení byla za hlavní důvod pro investice považována spolehlivost, ale dnešní největší překážky představují organizační a rozhodovací problémy. Jedním z témat se tak stalo vysvětlení, jak UCC umožňuje zlepšování obchodních procesů.

• Vzhledem k tomu, že inteligentní zařízení měla teprve přijít na trh, neměla při tvorbě průzkumu v roce 2007 žádnou roli. V současné době jsou však chytré telefony a tablety hlavními tématy diskuse, plánování a řízení ve všech významných korporacích a organizacích.

• V roce 2007 outsourcovalo nějaký aspekt údržby a řízení telefonní ústředny pouze okolo 25 % respondentů a více než 60 % vůbec neplánovalo zadat jakýkoli aspekt podnikové telefonie mimo firmu. V posledním výzkumu respondenti uvedli, že v současné době využívají některou z forem outsourcingu nebo řízených služeb v polovině všech případů, a více než 70 % uvádí, že budou vážně uvažovat o možnosti řízených dodávek (formou místních instalací nebo formou cloudu) v příštích dvou letech.

IPT je nyní běžné a vyzrálé, nabízí větší možnosti dodávek a řízení než kdy jindy, je optimální pro organizace, které hledají flexibilitu při investování do kritických aplikací UCC, a je připravené pro strategie orientované na zaměstnance. Podniková mobilita je důležitější než předtím a přináší nové příležitosti pro zlepšení podnikových procesů, které UCC může podporovat,“ dodal Z. Lugsch.

Zatímco výsledky výzkumu ukazují, že podniky po celém světě vášnivě rozvíjejí a implementují UCC strategie a technologie a vážně zvažují nové modely nasazení i na úrovni jednoho podniku, na druhou stranu odůvodnění a získání podpory zúčastněných stran pro UCC projekt zůstává stále výzvou.

Podniky, které nemají plány nebo nechtějí přijmout UCC technologie, se budou stále více ocitat v menšině,“ řekl Z. Lugsch.

Podobné články

Prodej bezdrátových síťových prvků v prvním čtvrtletí 2025 vzrostl o 10,6 %

23. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s bezdrátovými sítěmi (WLAN) pro podniky podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně vzrostl o 10,6 % a dosáhl hodnoty 2,3 miliardy dolarů. Čtěte více

Prodej tiskáren a multifunkcí v prvním čtvrtletí vzrostl o 2,7 %

18. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tiskáren a multifunkcí během prvního letošního kvartálu podle údajů společnosti IDC meziročně vzrostl o 2,7 % na 19,4 milionu zařízení. V tržbách na druhou stranu trh ve stejném období klesl o 3,2 % na devět miliard dolarů. Čtěte více

IDC snížilo prognózu prodeje chytrých telefonů pro letošní rok

12. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Analytická agentura IDC snížila kvůli vysoké nejistotě na trzích, volatilitě celních tarifů a dalším makroekonomickým problémům včetně vysoké inflace a nezaměstnanosti v některých regionech odhad počtu prodaných chytrých mobilních telefonů. Zatímco ještě v únoru agentura očekávala meziroční růst trhu o 2,3 %, nyní své odhady snížila na 0,6 %. Čtěte více

IDC navzdory americkým clům vylepšilo prognózu prodeje PC

9. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Na základě výsledků z prvního čtvrtletí letošního roku zvýšila společnost IDC prognózu prodeje osobních počítačů v letošním roce. Celosvětově by se tak mělo podle nejnovějších odhadů v roce 2025 prodat 274 milionů PC, což představuje meziroční nárůst o 4,1 %. Čtěte více