Sjednocená komunikace a spolupráce nabývá na významu

20. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dimension Data)
Navzdory často nepříliš dobré ekonomické situaci podniků zaznamenává UCC v podnikové sféře růst. Tempo změn na trhu UCC se stupňuje spolu s tím, jak podniky zrychlují nasazování UCC aplikací.
Foto: Sxc.hu

Začátkem tohoto roku Dimension Data pověřila výzkumnou firmu Ovum provedením globálního průzkumu UCC po celé Austrálii, Asii, USA, Evropě a Jižní Africe. Bylo dotazováno více než 1 320 ICT manažerů s rozhodovacími pravomocemi a 1 390 zaměstnanců z firem působících v širokém spektru průmyslových vertikál v 18 zemích světa.

Výsledky Dimension Data 2013 Global UCC studie byly porovnány s primárním průzkumem provedeným pro Dimension Data v roce 2007, ještě před érou smartphonů, který mezi ICT manažery a zaměstnanci zkoumal jejich postoje a vnímání UC, současné a budoucí vzory pro jeho přijetí a očekávané přínosy.

Zbyszek Lugsch, technický ředitel Dimension Data Czech Republic řekl: „Chtěli jsme se podívat zpět do našeho předchozího výzkumu na míru adopce UCC v podnikové sféře, abychom věděli, jak se na trhu změnila. Dramatické změny, ke kterým došlo od roku 2007, jsou působivé.“

• V roce 2007 pouze 35 % dotazovaných velkých společností nasadilo IP telefonii, společnosti v některých geografických oblastech (především na rozvíjejících se trzích) hlásily využívání IP telefonie (IPT) na nízké úrovni. Nyní je to více než 75 %, což je dramatický nárůst s ohledem na vyspělost trhu telefonních ústředen a neochotu mnoha řídících pracovníků nahradit zařízení, které je stále v pracovním procesu.

• V roce 2007 kromě nákladů, služeb a řešení byla za hlavní důvod pro investice považována spolehlivost, ale dnešní největší překážky představují organizační a rozhodovací problémy. Jedním z témat se tak stalo vysvětlení, jak UCC umožňuje zlepšování obchodních procesů.

• Vzhledem k tomu, že inteligentní zařízení měla teprve přijít na trh, neměla při tvorbě průzkumu v roce 2007 žádnou roli. V současné době jsou však chytré telefony a tablety hlavními tématy diskuse, plánování a řízení ve všech významných korporacích a organizacích.

• V roce 2007 outsourcovalo nějaký aspekt údržby a řízení telefonní ústředny pouze okolo 25 % respondentů a více než 60 % vůbec neplánovalo zadat jakýkoli aspekt podnikové telefonie mimo firmu. V posledním výzkumu respondenti uvedli, že v současné době využívají některou z forem outsourcingu nebo řízených služeb v polovině všech případů, a více než 70 % uvádí, že budou vážně uvažovat o možnosti řízených dodávek (formou místních instalací nebo formou cloudu) v příštích dvou letech.

IPT je nyní běžné a vyzrálé, nabízí větší možnosti dodávek a řízení než kdy jindy, je optimální pro organizace, které hledají flexibilitu při investování do kritických aplikací UCC, a je připravené pro strategie orientované na zaměstnance. Podniková mobilita je důležitější než předtím a přináší nové příležitosti pro zlepšení podnikových procesů, které UCC může podporovat,“ dodal Z. Lugsch.

Zatímco výsledky výzkumu ukazují, že podniky po celém světě vášnivě rozvíjejí a implementují UCC strategie a technologie a vážně zvažují nové modely nasazení i na úrovni jednoho podniku, na druhou stranu odůvodnění a získání podpory zúčastněných stran pro UCC projekt zůstává stále výzvou.

Podniky, které nemají plány nebo nechtějí přijmout UCC technologie, se budou stále více ocitat v menšině,“ řekl Z. Lugsch.

Podobné články

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více

Celosvětový prodej smartphonů ve 2. čtvrtletí stagnoval

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Navzdory globální nejistotě a slabé poptávce v Číně se celosvětový prodej chytrých telefonů ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšil v objemu o jedno procento. Výrobci se klesající prodeje snaží kompenzovat vyššími cenami, které chtějí v očích zákazníků ospravedlnit integrací funkcí na bázi umělé inteligence i do cenově dostupnějších zařízení. Čtěte více

Celosvětové výdaje na IT letos vzrostou o 7,9 % na 5,43 bilionu dolarů

17. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální výdaje na ICT produkty a služby letos podle Gartneru meziročně vzrostou o 7,9 % na 5,43 bilionu dolarů. Mezi hlavní hybatele vývoje aktuálně podle studie patří umělá inteligence a omezování výdajů kvůli nejisté ekonomické situaci. Čtěte více

Celosvětový prodej PC ve druhém kvartálu vzrostl o 4,4 %

14. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální prodej osobních počítačů podle společnosti Gartner ve druhém čtvrtletí roku 2025 vzrostl o 4,4 % na 63 milionů kusů. Růst prodeje podpořila zvýšená tvorba skladových zásob v USA kvůli nejistotě ohledně cel, dále pak i upgrady počítačů na nová zařízení s Windows 11, prodej notebooků s podporou AI i poptávka ve vzdělávacím sektoru. Čtěte více