Šest trendů, které letos ovlivní digitální transformaci

11. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DXC Technology)
Inovativní digitální projekty, decentralizované aplikace a snaha ještě více vytěžit data budou v roce 2019 hlavními digitálními trendy ve firemním světě. Společnost DXC Technology upozornila na šest hlavních trendů v oblasti IT, nad kterými budou podle ní muset firmy uvažovat při určování pilířů svých digitálních strategií pro rok 2019.

„Podnikání se mění čím dál rychleji. Je to dáno tím, že firmy ve velkém sázejí na digitální strategie, které jim mají pomoci dosáhnout větší efektivity, objevit nové trhy, proměnit zákaznickou zkušenost a ušetřit peníze, jež bude možné opět investovat do digitální budoucnosti,“ řekl generální ředitel DXC Technology v České republice Bedřich Max Luft. „Lídři firem by proto měli pečlivě zvážit, jak budou tyto trendy ovlivňovat digitalizaci v jejich podniku, aby je správně pochopili, rychle si z nich vzali to důležité a využili jejich přínosu v roce 2019 v praxi.“

Bedřich Max Luft zároveň podrobněji popsal šest digitálních trendů, které v příštím roce ještě více zrychlí proměnu podnikání:

1) Podniky budou vyhledávat ambiciózní digitální projekty 

Rok 2019 přinese ještě více rozhodnutí směřujících ke zrychlení digitalizace. Na digitálním základě budou vznikat zcela nové firmy, podnikatelské modely i technologie. Jednotná digitální strategie, která půjde napříč firmou od výroby až po IT, je jedinou možnou cestou, jak vyvážit technologický dluh, jenž firmy nyní odrazuje od inovativních digitálních projektů a iniciativ. Jde o to soustředit se na digitální transformaci, zrychlit ji a vydržet na cestě k úspěchu i ještě většímu růstu.

2) Podniky budou přecházet na IoT platformy nové generace 

S tím, jak se budou podniky digitalizovat a přecházet na pokročilé technologie, stanou se „chytrá zařízení“ v roce 2019 hnacím motorem pro nasazování platforem IoT (internet věcí) nové generace. Tento posun umožní firmám získávat velké množství specifických podnikových dat pocházejících právě z internetu věcí. Díky analýze těchto informací bude možné odhalit nové vztahy a vazby, které přinesou čerstvý pohled na podnikání, pomohou k propracovanějšímu vnitrofiremnímu rozhodování a zajistí lepší podnikatelské výsledky.

3) Přesun centra dění k uživatelům přinese decentralizaci

V oblasti IT bude příští rok pokračovat budování něčeho, co nazýváme “Matrix.” Jde o všudypřítomnou inteligentní IT infrastrukturu, která staví na decentralizovaném prostředí, platformách pro internet věcí, umělé inteligenci, rozšířené/virtuální realitě, blockchainu a dalších podobných technologiích, jež nejsou závislé na žádné centrální autoritě. Firmy budou na tento vývoj reagovat vymýšlením zcela nových způsobů, jak tento Matrix využít, a to včetně vývoje decentralizovaných aplikací, které budou schopny přizpůsobit se potřebám každého ze zákazníků zvlášť. Přesun technologií blíže ke koncovým uživatelům přenese sílu a moc od několika centrálních hráčů k mnoha menším účastníkům systému. Posun směrem k aplikacím na jedno použití a bezserverovým architekturám umožní provozovat velmi malé a specifické aplikace v prostředích jako jsou kapesní zařízení, smart watch nebo chytré náramky.

4) Podniky vstupují do doby informačního osvícenství

Vytěžování informací se v roce 2019 stane klíčovou schopností. Firmy, které začnou o informacích přemýšlet novým způsobem, si uvědomí, že umělá inteligence a strojové učení mohou vylepšit jejich nabídku služeb a přinést nové zdroje příjmů — ale to vše pouze se správnými algoritmy, daty, infrastrukturou a nastavením.

5) Přísnější pravidla pro ochranu osobních údajů promění zákaznickou zkušenost

Ochrana osobních údajů zákazníků a přísnější pravidla, kterými se tato oblast po přijetí směrnice GDPR musí řídit, přinutí firmy změnit jejich digitální strategie. Podniky budou muset stavět svoje ekosystémy už od začátku tak, aby vyhovovaly přísnějším požadavkům na ochranu osobních údajů, bezpečnost a analytiku. Jejich cílem bude zajistit především bezpečné interakce s klienty a vynikající zákaznickou zkušenost.

6) Firmy začnou zavírat svá datová centra

Podniková datová centra začnou ztrácet význam s tím, jak se bude přijímání a zpracovávání dat dále přesouvat do cloudu. Aby firmy fungovaly efektivněji a vytěžily ze svých dat co nejvíce, budou svěřovat výpočetně náročné operace veřejným poskytovatelům cloudu, kteří disponují masivním širokopásmovým připojením a strategicky umístěnými datovými centry. Tento trend bude patrný i v dalších třech až pěti letech, kdy bude přechod na cloud nahrávat technologiím, jež už budou na fungování v něm připravené z výroby.

Podobné články

WWW oslavilo 30 let, pojďme si připomenout důležité milníky

14. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Na 12. března 2019 připadlo 30. výročí od vytvoření World Wide Webu. Pojďme si těchto 30 let připomenout prostřednictvím 30 zajímavostí, které během uplynulých třech dekád ovlivnily směr, jakým se internet ubírá. Čtěte více

Budoucnost USB se zhmotňuje – po verzi 3.2 přijde verze 4.0

8. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: USB Promoter Group, Intel, Engadget)
Protože rozhraní USB patří v počítačovém průmyslu mezi ta vůbec nejrozšířenější, je logické, že s nástupem každé nové verze jsou spojena značná očekávání. My se proto na následujících řádcích podíváme hned na dva nové standardy tohoto univerzálního rozhraní. Zatímco s prvním z nich se pravděpodobně potkáme ještě letos, na ten druhý si ještě pár let počkáme. Čtěte více

HAMR nebo MAMR? Aneb bitva o příští generaci HDD

12. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zdroje: Seagate, Western Digital, Anandtech, fstoppers.com)
Ačkoli se od nasazování magnetických pevných disků (HDD) na první pohled postupně upouští, rozhodně to neznamená, že jde o neperspektivní technologii. Ve skutečnosti je tomu právě naopak, řadě sektorů má stále výsadní postavení, a vývoj se nezastavuje a díky blížícímu se nástupu technologií MAMR a HAMR můžeme v nejbližších letech očekávat výrazný nárůst kapacity, která by dle slov výrobců mohla dosáhnout i 40 a více TB. Čtěte více

Cisco představilo přístup „datové centrum kdekoliv“

4. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Moderní aplikace mění definici toho, co datové centrum v moderním pojetí znamená a jak funguje. Dnes už datové centrum není pouze na jednom stálém místě. Existuje všude tam, kde jsou data vytvořena, zpracovávána a používána. Cisco proto představilo architekturu, která rozšiřuje datové centrum všude tam, kde se s daty pracuje a kde jsou aplikace nasazeny. Čtěte více