S MasterCard zaplatíte otiskem prstu

3. 3. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Společnost MasterCard v Česku koncem loňského roku spustila službu MasterPass, jejímž prostřednictvím je majitelům digitálních peněženek umožněno provádět rychlé a bezpečné platby na internetu. Do konce roku 2015 by měla být služba podporována napříč celým českým e-commerce trhem.

Ke konci loňského roku službu MasterPass v ČR podporovalo zhruba 2 000 obchodníků.

Novinkou je možnost potvrdit platbu z mobilu otiskem prstu. U telefonů vybavených čtečkou otisků prstů tak zákazníci nemusí nadále zadávat šestimístný kód k potvrzení platební transakce. Ačkoliv je v současné době možné tuto službu využívat pouze u mobilních telefonů iPhone, měla by být brzy rozšířena také na zařízení s operačním systémem Android.

Miroslav Lukeš, generální ředitel MasterCard Europe pro ČR a Slovensko, řekl: „Jde o první platební aplikaci v České republice, kde se platba potvrzuje otiskem prstu. Platba je tak ještě jednodušší. Češi jsou technicky zdatní a inovace přijímají rádi, takže právě proto je Česko mezi zeměmi, kde se platba otiskem prstu spouští nejdříve.“

Obliba digitálních peněženek také roste, aktuálně mobilní peněženku MasterCard Mobile aktivně využívá více než 60 tisíc zákazníků, přičemž aplikaci stáhlo mnohem více lidí. V blízké budoucnosti pro ně bude připraveno více funkcí, např. posílání peněz z karty na kartu či ovládání karty MasterCard.

MasterCard také rozšířilo placení mobilem přímo v terminálech. Další funkcí peněženky MasterCard Mobile tedy bude možnost platit na platebním terminálu v obchodě. Vytvořením globálního řešení MasterCard Cloud Based Payments je možné digitalizovat platební kartu do mobilního zařízení, což vydavatelům platebních karet zrychluje a zjednodušuje přístup do mobilních zařízení vybavených operačním systémem Android. Technologie se označuje jako HCE a MasterCard rozšířil tento způsob placení již do více než 15 zemí světa, kde probíhá více než 25 projektů.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více