Rozvoj umělé inteligence zvyšuje důraz na vzdělávání zaměstnanců

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Lídři českých firem jsou oproti kolegům z jiných zemí více skeptičtí k pozitivnímu dopadu umělé inteligence. Zatímco ve světě je o pozitivním dopadu AI přesvědčeno 60 % šéfů firem, v Česku si to myslí pouze 51 %, což je třetí nejnižší výsledek.

S tím, jak bude sílit zapojení umělé inteligence do každodenního chodu firem, si firemní lídři začínají stále více uvědomovat potřebu zvyšování vlastní expertizy. Celých 69 % z nich by dle průzkumu Microsoftu uvítalo nějakou formu podpory a další edukace, aby byli na změny související se zaváděním umělé inteligence skutečně dobře připraveni. Postoj českých manažerů je v této oblasti podobný, rozvoj dovedností spojených s nasazováním AI by uvítalo 68 % z nich.

Z výsledků průzkumu nicméně vyplývá, že pouze 23 % českých lídrů vnímá jako důležité zvyšování kvalifikaci svých stávajících zaměstnanců. To je nejméně ze všech zemí, jež se průzkumu zúčastnily. Ve světě tuto potřebu deklaruje na 40 % lídrů. Ukazuje se tedy určitý rozpor – zatímco u sebe si čeští lídři nutnost dalšího vzdělávání v oblasti AI dobře uvědomují, u vlastních zaměstnanců už to tak silně nevnímají.

„S postupným rozvojem umělé inteligence bude nutné výhodám z ní plynoucím dobře porozumět, a to nejen na úrovni manažerů a lídrů firem, ale také na úrovni všech zaměstnanců. Právě silná digitální kultura, důraz na vzdělávání a posilování digitálních dovedností napříč celou organizací bude hrát skutečně klíčovou roli. Ti, kdo si to uvědomí nejrychleji, z toho budou v dlouhodobém horizontu nejvíce těžit,“ řekl Rudolf Urbánek, generální ředitel Microsoft Česká republika a Slovensko.

Jakým oblastem se lídři plánují věnovat?

Současní vrcholoví manažeři jsou si vědomi vlastní zodpovědnosti za to být tahouny změn. I proto vnímají umělou inteligenci jako příležitost rozšířit vlastní expertizu a strategické myšlení. Přínosy AI nevidí jen v možnosti ušetřit čas díky zvýšené produktivitě, ale dosavadní práci chtějí řešit jinak – ať už právě tím, že ušetřený čas věnují inspirování a motivování zaměstnanců, nebo vytyčení směřování firmy a nastavení správných cílů.

Zatímco potřeba motivování zaměstnanců a nastavení správných cílů je ve světě i v České republice více méně podobná, v ostatních zemích cítí mnohem větší potřebu investovat čas do nalezení nových tržních příležitostí. Čeští lídři se v tomto odlišují – tuto potřebu deklarovalo pouze 15 % z nich.

Podrobnější výsledky průzkumu „Byznys ve věku umělé inteligence“.

Štítky: 

Podobné články

Zaměstnanci mají zájem rozvíjet své AI dovednosti, chtějí smysluplnější práci i vyšší odměnu

1. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Smysluplnější práce, vyšší odměny, ale i vyšší hodnota na trhu práce. To jsou nejsilnější motivátory zaměstnanců v Česku v souvislosti s dovednostmi na využívání technologií umělé inteligence (AI). Vyplývá to z nového mezinárodní průzkumu Microsoftu „AI a dovednosti“. Čtěte více

Nejzajímavější novinky z konference Microsoft Build 2020

27. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Hlavní myšlenkou letošní konference Microsoft Build 2020 byla podpora vývojářům, kteří budou hrát ústřední roli při přetváření světa, ve kterém žijeme. Právě vývojářská komunita by mohla pomoci urychlit naši cestu ze současné krize prostřednictvím obnovy fungování organizací, průmyslových odvětví a komunit, a tak nakonec posunout celou společnost dopředu. Čtěte více

Konference Microsoft Ignite The Tour míří poprvé do Prahy

19. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Společnost Microsoft přiváží do Prahy historicky poprvé konferenci Ignite The Tour. Ta se uskuteční ve dnech 24. a 25. února a je určena IT odborníkům a profesionálům z regionu střední a východní Evropy. Program je zaměřený na zdokonalení technických dovedností primárně v oblasti umělé inteligence. Čtěte více

Nový OLED televizor od Philipsu využívá k vylepšení obrazu umělou inteligenci

5. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Philips TV)
Televizory řady 805 a 855 jsou vybavené procesorem P5 čtvrté generace a disponují funkcemi umělé inteligence. Funkce Philips AI využívá neuronové sítě a strojové učení k analýze milionů testovacích klipů obrazové kvality z unikátní databáze vytvořené interně společností Philips TV a následně vývojovým týmem TP Vision. Čtěte více