Rozvoj umělé inteligence zvyšuje důraz na vzdělávání zaměstnanců

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Lídři českých firem jsou oproti kolegům z jiných zemí více skeptičtí k pozitivnímu dopadu umělé inteligence. Zatímco ve světě je o pozitivním dopadu AI přesvědčeno 60 % šéfů firem, v Česku si to myslí pouze 51 %, což je třetí nejnižší výsledek.

S tím, jak bude sílit zapojení umělé inteligence do každodenního chodu firem, si firemní lídři začínají stále více uvědomovat potřebu zvyšování vlastní expertizy. Celých 69 % z nich by dle průzkumu Microsoftu uvítalo nějakou formu podpory a další edukace, aby byli na změny související se zaváděním umělé inteligence skutečně dobře připraveni. Postoj českých manažerů je v této oblasti podobný, rozvoj dovedností spojených s nasazováním AI by uvítalo 68 % z nich.

Z výsledků průzkumu nicméně vyplývá, že pouze 23 % českých lídrů vnímá jako důležité zvyšování kvalifikaci svých stávajících zaměstnanců. To je nejméně ze všech zemí, jež se průzkumu zúčastnily. Ve světě tuto potřebu deklaruje na 40 % lídrů. Ukazuje se tedy určitý rozpor – zatímco u sebe si čeští lídři nutnost dalšího vzdělávání v oblasti AI dobře uvědomují, u vlastních zaměstnanců už to tak silně nevnímají.

„S postupným rozvojem umělé inteligence bude nutné výhodám z ní plynoucím dobře porozumět, a to nejen na úrovni manažerů a lídrů firem, ale také na úrovni všech zaměstnanců. Právě silná digitální kultura, důraz na vzdělávání a posilování digitálních dovedností napříč celou organizací bude hrát skutečně klíčovou roli. Ti, kdo si to uvědomí nejrychleji, z toho budou v dlouhodobém horizontu nejvíce těžit,“ řekl Rudolf Urbánek, generální ředitel Microsoft Česká republika a Slovensko.

Jakým oblastem se lídři plánují věnovat?

Současní vrcholoví manažeři jsou si vědomi vlastní zodpovědnosti za to být tahouny změn. I proto vnímají umělou inteligenci jako příležitost rozšířit vlastní expertizu a strategické myšlení. Přínosy AI nevidí jen v možnosti ušetřit čas díky zvýšené produktivitě, ale dosavadní práci chtějí řešit jinak – ať už právě tím, že ušetřený čas věnují inspirování a motivování zaměstnanců, nebo vytyčení směřování firmy a nastavení správných cílů.

Zatímco potřeba motivování zaměstnanců a nastavení správných cílů je ve světě i v České republice více méně podobná, v ostatních zemích cítí mnohem větší potřebu investovat čas do nalezení nových tržních příležitostí. Čeští lídři se v tomto odlišují – tuto potřebu deklarovalo pouze 15 % z nich.

Podrobnější výsledky průzkumu „Byznys ve věku umělé inteligence“.

Štítky: 

Podobné články

Umělá inteligence již není sci-fi. Investovat do ní plánuje přes 60 % českých firem

15. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Každá druhá firma oslovená ve studii EY a Hospodářské komory ČR považuje za největší přínos umělé inteligence zvýšení produktivity a snížení nákladů. Do konce roku 2019 bude do nástrojů umělé inteligence investovat 76 % firem, které plánují jejich implementaci. Zaměří se hlavně na počítačové virtualizace a simulace a analýzy dat. Čtěte více

Umělá inteligence a strojové učení je integrováno napříč aplikacemi Oracle

24. 9. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Oracle)
Konference Oracle OpenWorld patří k událostem, kde se pravidelně představují zásadní novinky ovlivňující vývoj podnikového IT. V loňském roce byla hlavním tématem autonomní databáze Oracle, letos pak rozšíření jejích funkcí do dalších aplikací. Čtěte více

Má mozek ještě šanci?

3. 6. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Umělá inteligence a zpracování dat spolu velmi úzce souvisejí, což si uvědomila i společnost TOVEK, která uspořádala konferenci Má mozek ještě šanci? s podtitulem Vše, co jste chtěli vědět o umělé inteligenci (a báli jste se zeptat). Konference se konala 14. května v prostorách hotelu Don Giovanni v Praze a téměř tři stovky účastníků se mohly od rána až do večera zaobírat nejrůznějšími otázkami souvisejícími s umělou inteligencí. Čtěte více

Závod o využití umělé inteligence začal. České firmy stojí na křižovatce

6. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Úspěšné firmy investují do rozvoje a využití umělé inteligence. Téměř dvě pětiny firem (38 %) vykazujících vysoký růst už zavádí řešení na bázi umělé inteligence. Navíc plánují její využití i ve strategických oblastech, jako je rozhodování nebo hledání nových obchodních příležitostí. České firmy jsou s praktickou aplikací v porovnání se zahraniční konkurencí pozadu, ovšem velké procento firem u nás s umělou inteligencí alespoň experimentuje. Čtěte více