Rozšířená realita urychluje zdravotnický výcvik

6. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC a BlueWeave Consulting)
Průzkum společnosti BlueWeave Consulting vycházející ze zkušeností více než 400 respondentů z oblasti zdravotnictví a sociální péče napříč USA ukázal, že 9 z 10 profesionálů vnímá XR jako vysoký přínos pro jejich výcvik i efektivitu v zaměstnání.

HTC informovalo o studii jménem The State of Extended Reality (XR) Training in Healthcare, která reflektuje aktuální stav výcviku s rozšířenou a virtuální realitou (XR) v oblasti zdravotnictví. Studie vychází ze šetření provedeném mezi 400 zdravotnickými a sociálními pracovníky po celých Spojených státech. Může tak nabídnout pohled na rostoucí roli XR technologie ve výcviku v oblasti zdravotnictví a její vliv na zdravotnické organizace. Z jejích závěrů vyplývá, že XR výcvik odstraňuje některé z problémů spojených s tradičními vzdělávacími technikami, což umožňuje poskytovatelům zdravotní péče školit zaměstnance rychleji, efektivněji a úsporněji.

XR technologie pomáhá především ve školení nových postupů, nácviku komunikace s pacienty i zácvikem nových zaměstnanců. To potvrzuje 9 z 10 profesionálů, kteří potvrdili zlepšení vlastních vzdělávacích plánů a také nárůst pracovní efektivity. Celých 84 % dotazovaných se přitom nechalo slyšet, že je pro ně XR trénink výrazně atraktivnější.

„Data z výzkumu potvrzují, že pohlcující technologie jako je XR mohou zcela transformovat tradiční výcvikové postupy v oblasti zdravotnictví. S dosud nevídanou efektivitou umožňují zdokonalit zásadní medicínské dovednosti,“ uvedla viceprezidentka společnosti HTC VIVE Pearly Chen. „Adopce XR poskytovatelům zdravotní péče zpřístupňuje nejen modernizaci vzdělávacích postupů, ale také jim nabízí strategickou výhodu pro další pokroky v péči o pacienty a efektivitu chirurgických zákroků.“

Z dat společnosti BlueWeave Consulting, která se soustředí na průzkumy trhu, vyplývá, že XR trh v oblasti zdravotnictví čeká 42% růst každý rok až po dobu pěti let. Ke konci roku 2028 tak společnost předpokládá příjmy tohoto odvětví přesahující 5,4 miliardy USD.

Klíčová zjištění:

  • 91 % zdravotnických profesionálů souhlasí s tím, že XR zlepšuje vzdělávací plány a umožňuje koordinátorům výcviku dosáhnout větší efektivity.
  • 86 % zdravotnických profesionálů uvedlo, že programy XR výcviku budují sebedůvěru u studentů a pomáhají s rozvojem potřebné svalové paměti.
  • 75 % zdravotnických profesionálů souhlasí s tím, že začlenění XR umožňuje studentům rychleji dokončit výcvik.
  • 81 % uvedlo, že XR výcvik dává jejich organizaci konkurenční výhodu při náboru špičkových talentů.
  • 86 % respondentů, jejichž organizace zatím nevyužívá XR výcviku věří, že tak učiní nejpozději do roku 2026.

Podobné články

Poslední kvartál roku 2023 přinesl prudký nárůstu prodeje AR a VR headsetů

19. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Díky zlepšující se makroekonomické situaci a zahájení prodeje nových modelů došlo ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 podle IDC k celosvětovému meziročnímu nárůstu prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu o 130,4 %. Čtěte více

HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů. Čtěte více
A/R brýle Sony pro tvorbu 3D obsahu

CES 2024: Audio, video, AR/VR a další oblasti

26. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V předchozích článcích jste se mohli seznámit s novinkami ze světa osobních počítačů, na CESu jsou však samozřejmě k vidění i představitelé mnoha dalších tržních segmentů. Nyní tedy dáme prostor zástupům z oblastí, jako jsou audio a video průmysl, chytré telefony či virtuální a rozšířená realita. Čtěte více

Výdaje na AR a VR se v Evropě do roku 2027 vyšplhají na 8,4 miliardy dolarů

30. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Evropské výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle prognózy IDC dosáhnou do roku 2027 výše 8,4 miliardy USD, což představuje 22,4% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Po uvedení zařízení Apple Vision Pro a nového Meta Quest 3 se předpokládá, že VR poroste o něco rychleji než AR a bude ve světě tvořit většinu výdajů na AR/VR. Čtěte více