Rekordní růst a nové cíle DPDgroup

11. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Společnost DPD, největší soukromý přepravce v České republice, představila globální strategii „Together & beyond” a zveřejnilo celofiremní výsledky za rok 2020.

Celofiremní výsledky DPDgroup za rok 2020:

  • DPDgroup zaznamenala tržby ve výši 11 miliard eur (42% nárůst oproti roku 2019). Do roku 2025 chce firma v příjmech dosáhnout na 21 miliard eur.
  • V roce 2020 společnost globálně doručila 1,9 miliardy zásilek, tedy asi 7,5 milionu denně. Sleduje půlmiliardový nárůst oproti předešlému roku.
  • Rekord padl na Cyber Monday, globálně bylo doručeno 13,9 milionu zásilek
  • DPDgroup vykazuje zisk 800 milionů eur za rok 2020, oproti roku 2019 jde o jeho zdvojnásobení.
  • DPD v Česku v lednu 2020 koupilo balíkovou divizi společnosti Geis, stalo se největším soukromým přepravcem na trhu.

Celý trh byl vloni kvůli zavedeným restrikcím výrazně ovlivněn a pocítil výrazný posun směrem k B2C přepravě (pro koncové zákazníky). Více než polovina, přesně 55 %, globálně doručených zásilek, byla v roce 2020 B2C charakteru (o 57 % víc než rok předtím). Poptávka výrazně vzrostla i u tak specifických kategorií, jakými jsou potraviny či zdravotní péče. V návaznosti na celkově vysokou poptávku přepravních služeb, objemy všech zásilek přepravených DPDgroup vzrostly organicky o 24 %, tržby pak o 23 %.

Akvizice společnosti Geis Parcel v Čechách a na Slovensku se společně s koupí 85% podílu v italské BRT či jeho zvýšení na 98 % v brazilské Jadlog řadí k dalším klíčovým událostem roku 2020.

„Together & beyond”: V nové strategii si DPDgroup dává za cíl rozšířit své hlavní aktivity, urychlit implementaci inovací a pokořit další milníky

DPDgroup se chce do roku 2030 stát mezinárodním vedoucím hráčem v oblasti udržitelného doručování a vedoucí silou přepravy v e-commerce, a to na základě tří pilířů.

První pilíř staví na posílení DPDgroup jako předního evropského B2B a silničního přepravce a upevnit její pozici jako lídra v obou segmentech podnikání v kontextu tvrdší konkurence a ekonomického zpomalení. Dále chce využít své odborné znalosti k usnadnění migrace zákazníků z B2B na B2C, a to pomocí své transformace do evropského tzv. „one-stop shopu“ pro oba zmíněné sektory.

Druhý pilíř se poté dotýká snahy o ještě rychlejší aplikaci nových iniciativ. Společnost si dala za cíl být nejinovativnějším prémiovým hráčem X2C (koncept doručení čehokoliv ke koncovému spotřebiteli) v Evropě s 15% roční mírou růstu do roku 2025. Ve své strategii se například zaměří na lokálnější přístup k trhu a out-of-home (OOH) iniciativu. S orientací na C2C (přeprava mezi koncovými zákazníky) segment a pomocí více než 100 000 nových výdejních míst (70 000 partnerských výdejen a 30 000 výdejních boxů), DPDgroup plánuje zdvojnásobit svou síť a dosáhnout tak až 90% evropského pokrytí. Společnost chce také více využívat dodávky s řízenou teplotou a svou vysoce rozvinutou městskou logistiku k přepravě potravin a zdravotnických potřeb. Dále pak plánuje ještě více posílit své služby a to v pěti kategoriích; doručení ve stejný den, přeprava z domu do domu ve městě, přeprava ve večerních hodinách v rámci určitého časového úseku, dovoz z obchodu i služba doručování potravin.

V návaznosti na rychle rostoucí mimoevropský trh se společnost ve třetím pilíři zaměří i na upevnění a následné posílení své pozice v jihovýchodní Asii, na Středním východě, v Africe a Jižní Americe. S využitím mezinárodní spolupráce hodlá DPDgroup do roku 2025 zvýšit podíl získaný z mezikontinentálního podnikání až na 20 % z celkových příjmů. Společnost se dále bude věnovat implementaci na zákazníka orientované strategie, jenž využívá například datovou vědu a další inovace, či navazování dalších vzájemně benefitujících lokálních partnerství. A jelikož pro DPDgroup udržitelnost představuje přímo jádro její samotné identity, bude se také věnovat své zelené strategii.  Společnost si dala za cíl doručovat bezemisně ve 225 evropských městech a snížit v nich uhlíkové emise až o 89 %, dále chce v porovnání s rokem 2013 zredukovat uhlíkové emise na balík o 30 %, a to vše do roku 2025.

Podobné články

Facebook pozastavil prodej VR brýlí Oculus Quest 2

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Facebook)
Facebook dočasně celosvětově pozastavil prodej své virtuální reality Oculus Quest 2. Důvodem je skutečnost, že u některých uživatelů může způsobit podráždění kůže na obličeji. Čtěte více

Solitea dokončila akvizici společnosti Mainstream Technologies

29. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Solitea)
Solitea získala 100% podíl ve společnosti Mainstream Technologies a její mateřské společnosti Powerstream. Pro Soliteu jde v pořadí již o sedmou akvizici významného partnera Microsoftu, díky které naplňuje svou vizi stát se největším regionálním partnerem této americké firmy. Čtěte více

AOC sjednotí své herní periferie pod novou značkou

28. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Firma AOC představila svou novou zastřešující značku AGON by AOC specializovanou výhradně na gaming. Nová značka sjednotí stávající řady herních monitorů a příslušenství a zároveň rozšíří produktovou nabídku o nové modely určené pro různé skupiny hráčů. Čtěte více

Sophos kupuje Braintrace

28. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Akvizicí společnosti Braintrace posiluje Sophos svůj adaptivní ekosystém kybernetické bezpečnosti o technologii pro detekci hrozeb a odezvu sítí. Braintrace poskytuje přehled o podezřelých vzorcích síťového provozu a doplňuje rychle rostoucí služby Managed Threat Response, Rapid Response a další technologie. Čtěte více