Rekordní růst a nové cíle DPDgroup

11. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Společnost DPD, největší soukromý přepravce v České republice, představila globální strategii „Together & beyond” a zveřejnilo celofiremní výsledky za rok 2020.

Celofiremní výsledky DPDgroup za rok 2020:

  • DPDgroup zaznamenala tržby ve výši 11 miliard eur (42% nárůst oproti roku 2019). Do roku 2025 chce firma v příjmech dosáhnout na 21 miliard eur.
  • V roce 2020 společnost globálně doručila 1,9 miliardy zásilek, tedy asi 7,5 milionu denně. Sleduje půlmiliardový nárůst oproti předešlému roku.
  • Rekord padl na Cyber Monday, globálně bylo doručeno 13,9 milionu zásilek
  • DPDgroup vykazuje zisk 800 milionů eur za rok 2020, oproti roku 2019 jde o jeho zdvojnásobení.
  • DPD v Česku v lednu 2020 koupilo balíkovou divizi společnosti Geis, stalo se největším soukromým přepravcem na trhu.

Celý trh byl vloni kvůli zavedeným restrikcím výrazně ovlivněn a pocítil výrazný posun směrem k B2C přepravě (pro koncové zákazníky). Více než polovina, přesně 55 %, globálně doručených zásilek, byla v roce 2020 B2C charakteru (o 57 % víc než rok předtím). Poptávka výrazně vzrostla i u tak specifických kategorií, jakými jsou potraviny či zdravotní péče. V návaznosti na celkově vysokou poptávku přepravních služeb, objemy všech zásilek přepravených DPDgroup vzrostly organicky o 24 %, tržby pak o 23 %.

Akvizice společnosti Geis Parcel v Čechách a na Slovensku se společně s koupí 85% podílu v italské BRT či jeho zvýšení na 98 % v brazilské Jadlog řadí k dalším klíčovým událostem roku 2020.

„Together & beyond”: V nové strategii si DPDgroup dává za cíl rozšířit své hlavní aktivity, urychlit implementaci inovací a pokořit další milníky

DPDgroup se chce do roku 2030 stát mezinárodním vedoucím hráčem v oblasti udržitelného doručování a vedoucí silou přepravy v e-commerce, a to na základě tří pilířů.

První pilíř staví na posílení DPDgroup jako předního evropského B2B a silničního přepravce a upevnit její pozici jako lídra v obou segmentech podnikání v kontextu tvrdší konkurence a ekonomického zpomalení. Dále chce využít své odborné znalosti k usnadnění migrace zákazníků z B2B na B2C, a to pomocí své transformace do evropského tzv. „one-stop shopu“ pro oba zmíněné sektory.

Druhý pilíř se poté dotýká snahy o ještě rychlejší aplikaci nových iniciativ. Společnost si dala za cíl být nejinovativnějším prémiovým hráčem X2C (koncept doručení čehokoliv ke koncovému spotřebiteli) v Evropě s 15% roční mírou růstu do roku 2025. Ve své strategii se například zaměří na lokálnější přístup k trhu a out-of-home (OOH) iniciativu. S orientací na C2C (přeprava mezi koncovými zákazníky) segment a pomocí více než 100 000 nových výdejních míst (70 000 partnerských výdejen a 30 000 výdejních boxů), DPDgroup plánuje zdvojnásobit svou síť a dosáhnout tak až 90% evropského pokrytí. Společnost chce také více využívat dodávky s řízenou teplotou a svou vysoce rozvinutou městskou logistiku k přepravě potravin a zdravotnických potřeb. Dále pak plánuje ještě více posílit své služby a to v pěti kategoriích; doručení ve stejný den, přeprava z domu do domu ve městě, přeprava ve večerních hodinách v rámci určitého časového úseku, dovoz z obchodu i služba doručování potravin.

V návaznosti na rychle rostoucí mimoevropský trh se společnost ve třetím pilíři zaměří i na upevnění a následné posílení své pozice v jihovýchodní Asii, na Středním východě, v Africe a Jižní Americe. S využitím mezinárodní spolupráce hodlá DPDgroup do roku 2025 zvýšit podíl získaný z mezikontinentálního podnikání až na 20 % z celkových příjmů. Společnost se dále bude věnovat implementaci na zákazníka orientované strategie, jenž využívá například datovou vědu a další inovace, či navazování dalších vzájemně benefitujících lokálních partnerství. A jelikož pro DPDgroup udržitelnost představuje přímo jádro její samotné identity, bude se také věnovat své zelené strategii.  Společnost si dala za cíl doručovat bezemisně ve 225 evropských městech a snížit v nich uhlíkové emise až o 89 %, dále chce v porovnání s rokem 2013 zredukovat uhlíkové emise na balík o 30 %, a to vše do roku 2025.

Podobné články

Lama Plus je nejlepším distributorem Verbatimu v oblasti optických médií za rok 2024

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lama Plus)
Na mezinárodní konferenci Verbatim Summit 2025, která se letos konala na Maltě, získala společnost Lama Plus prestižní ocenění Best Performance Optical Media 2024. Toto ocenění uděluje společnost Verbatim svým nejúspěšnějším partnerům za mimořádné prodejní výsledky a obchodní přínos v oblasti optických médií. Čtěte více

ATC obhájilo dvojici ocenění společnosti Epson

30. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Distributor AT Computers obhájil loňská vítězství a opět získala dvě prestižní ocenění od společnosti EPSON. Společnost se konkrétně stala Největším distributorem hardwaru a Největším distributorem spotřebního materiálu. Čtěte více

ASBIS CZ má nyní v portfoliu produkty Lenovo

22. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Distributor ASBIS CZ se zařadil mezi partnery společnosti Lenovo a od ledna 2025 tak ve svém portfoliu nabízí široké spektrum produktů tohoto výrobce. Čtěte více

Xerox se stane novým majitelem Lexmarku

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Xerox)
Očekává se, že transakce mezi tradičními tiskárenskými společnostmi bude uzavřena ve druhé polovině roku 2025. Cena obchodu se pohybuje okolo 1,5 miliardy USD Čtěte více