Prodej zařízení na „zápěstí“ vzrostl o 10,5 %
Sledovaný segment zahrnuje primárně chytré hodinky a náramky. V 1. čtvrtletí 2025 bylo na světový trh dodáno 34,8 milionu kusů chytrých hodinek, což představuje meziroční nárůst o 4,8 %. V Číně vzrostly dodávky chytrých hodinek o 25,3 % na 11,4 milionu kusů.
Dodávky náramků rostly výrazněji – celosvětově o 34 % (na 10,8 milionu kusů). V Číně o prodej vyskočil dokonce o pozoruhodných 67,9 % (na 6,2 milionu kusů).
Huawei
Společnost Huawei se v 1. čtvrtletí roku 2025 dostala na první místo na světovém trhu a zároveň si udržela vedoucí postavení v Číně. Společnost těžila z rostoucí synergie ekosystému kolem systému HarmonyOS a silné integrace napříč zařízeními. V prvním čtvrtletí letošního roku byl na trh uveden například nový náramek Huawei Band 10, což dále zvýšilo celkový dosah dodávek produktů Huawei. Nové chytré hodinky řady FIT a nadcházející modernizovaná řada WATCH dále podpoří pozici firmy ve střední a vyšší třídě.
Xiaomi
Společnost Xiaomi zaznamenala nejrychlejší růst dodávek mezi pěti největšími výrobci v Číně a zaznamenala také výrazné globální zisky. Kromě toho vykázaly výrazný nárůst také země Latinské Ameriky a Asie/Tichomoří. Cenově dostupné náramky a chytré hodinky Redmi, podporované ekosystémem chytrých telefonů a internetu věcí společnosti Xiaomi, byly hnacím motorem prodeje. Dobře si však vedla také řada S (střední třída), která těžila i ze zájmu o prémiovější produkty.
Společnost Apple zaznamenala nejvyšší meziroční nárůst prodejů chytrých hodinek od roku 2023. Američtí prodejci zvyšovali své zásoby před potenciálním zavedením cel, v ostatních regionech se pak místní prodejci zazásobovali kvůli obavám z narušení dodavatelského řetězce. Velmi dobře se Applu dařilo také v Číně.
Samsung
Značka Samsung zaznamenala v 1. čtvrtletí mírný meziroční pokles dodávek. Firma čelila tlaku čínských konkurentů, kteří na zámořských trzích nabízejí lepší cenu, a společností Apple, Huawei a Garmin v segmentu středních a prémiových zařízení.
Garmin
Garmin se vrátil do první pětky celosvětového žebříčku díky silnému růstu, který byl podpořen strategickou expanzí do nižších cenových kategorií, jako jsou dostupnější modely Forerunner, a dvougeneračním přístupem k řadě Fenix. To umožnilo silnější odlišení se a potažmo pak zvýšení atraktivity v segmentech sportovních a outdoorových chytrých hodinek.