Prodej tabletů vykazoval v prvním čtvrtletí 2024 známky oživení

9. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky tabletů podle IDC vykázaly v prvním čtvrtletí roku 2024 po více než dvou letech poklesu mírný meziroční nárůst (o 0,5 %) na celkových 30,8 milionu kusů.

Naposledy trh zaznamenal růst ve druhém čtvrtletí roku 2021, poté se již dodávky začaly zpomalovat v důsledku nasycení. Oživení dodávek v tomto čtvrtletí bylo způsobeno začátkem cyklu obnovy stávajících zařízení, a to navzdory přetrvávajícím makroekonomickým problémům. Nárůstu zaznamenaného během pandemie však již dlouhodobé objemy prodeje pravděpodobně nedosáhnou. Pozitivní zprávou je však růst zájmu o prémiový segment zařízení, protože poptávka se přesouvá od zábavy směrem k produktivitě.

Informace o výrobcích

Společnost Apple se v loňském roce potýkala s určitým útlumem v důsledku špatné ekonomické situace a absence nových modelů a meziročně poklesla o 8,5 %. Firma se proto zaměřila na vyprodání zásob starších modelů před očekávaným uvedením nových modelů na trh ve druhém čtvrtletí letošního roku. Applu se tak podařilo v prvním letošním udržet první místo s 9,9 miliony dodaných tabletů.

Na druhém místě se umístila společnost Samsung, která ve sledovaném období prodala 6,7 milionu kusů, což představuje meziroční pokles o 5,8 %. Růst prodeje brzdily propagační akce konkurenčních značek v Evropě a Asii/Tichomoří a současně i nedostatek nových produktů. Společnost se však soustředí na zlepšení uživatelské zkušenosti tím, že do svých nejnovějších produktů zahrne funkce umělé inteligence a zaměří se na prémiové produkty, aby využila letošní cyklus obměny.

Celosvětový prodej tabletů v prvním čtvrtletí 2024 (v milionech kusů)
VýrobceProdej 1Q24Tržní podíl (%)Prodej 1Q23Tržní podíl (%)Meziroční změna (%)
Apple9,93210,835,2-8,5
Samsung6,721,77,123,2-5,8
Huawei2,99,426,643,6
Lenovo2,171,96,213,2
Xiaomi1,85,90,93,192,6
Ostatní7,4247,925,8-6,6
Celkem30,810030,61000,5

Společnost Huawei si v tomto čtvrtletí udržela celosvětovou třetí pozici s meziročním růstem 43,6 % a dodávkami ve výši 2,9 milionu kusů.

Čtvrtou příčku obsadilo Lenovo s meziročním růstem 13,2 %. Stejně jako mnoha dalším výrobcům se i společnosti Lenovo podařilo od pandemie rozšířit své portfolio oddělitelných zařízení, přičemž hybnou silou dodávek byly modely řady Tab P. Standardní tablety (bez oddělitelné klávesnice) však stále představují téměř 80 % veškerých dodávek této značky.

Společnost Xiaomi si udržela své místo v první pětice dodavatelů zejména díky působivému meziročnímu růstu o 92,6 %. Dodávky dosáhly na 1,8 milionu kusů. Mimo Čínu, která je jejím největším trhem, rostla společnost Xiaomi trojciferným tempem téměř ve všech regionech, kam dodává své produkty.

Štítky: 
Průzkumy, IDC, Tablety, Apple, Huawei, Lenovo, Samsung, Xiaomi

Podobné články

Trh podnikových WLAN sítí vzrostl ve druhém čtvrtletí roku 2025 o 13,2 %

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle výsledků průzkumu společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej komponentů bezdrátových lokálních sítí (WLAN) pro podniky ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,2 % a dosáhl hodnoty 2,6 miliardy USD, čímž navázal na růstový trend trhu z předchozího kvartálu. Čtěte více

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2025 vzrostl o 13,1 %

11. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů IDC vzrostly celosvětové dodávky tabletů ve druhém čtvrtletí roku 2025 meziročně o 13,1 % na celkových 38,3 milionu kusů. Trh tak navázal na pozitivní vývoj prodeje z prvního čtvrtletí. Hlavními tahouny růstu byly výměna starších zařízení za nová způsobená dobíhajícími produktovými cykly, zvětšování skladových zásob před zavedením cel nebo podpora vzdělávacích projektů v Číně. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více