Za herní periférie a příslušenství se letos utratí 20 miliard USD

8. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Omdia)
Celkové výdaje na herní periférie a příslušenství v roce 2025 podle výzkumu společnosti Omdia celosvětově překročí 20 miliard dolarů. Do roku 2030 se pak tato částka přiblíží dokonce 25 miliardám USD.

Herní monitory (nová produktová kategorie zařazená do prognózy) budou hnací silou růstu trhu. Letos se budou na celkových tržbách podílet významnou téměř z poloviny (49 %). Do roku 2030 budou také růst nejrychlejším tempem – v tomto roce budou představovat více než polovinu globálních výdajů.

Rychlý růst ale bude možné sledovat i v dalších kategoriích. Omdia zmiňuje gamepady (od Sony, Microsoftu, Nintenda a dalších značek), herní sluchátka, klávesnice, myši i další příslušenství, jako jsou volanty nebo kamera pro Switch 2 od Nintenda.

Zatímco výdaje za samotné hry vykazují v posledních letech pokles, tržby z prodeje herního příslušenství a doplňků vykázaly mnohem silnější výsledky. Celosvětové výdaje spotřebitelů na konzole, PC, cloudové a mobilní hry dosáhly v roce 2024 celkem 172,8 miliardy dolarů, což je celkově jen o 1,8 % více než v roce 2020. Naproti tomu tržby z prodeje herních periferií a příslušenství dosáhly v roce 2024 na 18,7 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 44,3 % ve srovnání se stejným obdobím.

„Jednou z výzev, kterým hry v současné chvíli čelí, je skutečnost, že ceny her nerostou úměrně s inflací,“ okomentoval Dom Tait, výzkumný ředitel týmu Omdia Games. „Nutnost držet ceny her na určité úrovni ovlivnila zisky vývojářů a přispěla k problematické situaci, ve které se herní průmysl v současné době nachází. Naopak výrobci herních periferií a příslušenství se s takovým odporem nesetkali a na své prémiové produkty tudíž nasadili ještě vyšší ceny. Uspěli s argumentem, že nejlepší herní zážitky vyžadují investice, a podařilo se jim uvést na trh produkty, jako je ovladač DualSense Edge od Sony, které přinášejí hmatatelné vylepšení oproti svým předchůdcům. Nikde však tento vývoj není tak patrný jako v kategorii herních monitorů, kde růst stimuluje neustálá poptávka po vyšších rozlišeních a rychlejších obnovovacích frekvencích.“

Podobné články

Sandisk představil exkluzivní licencované paměťové karty a SSD pro nové konzole ASUS ROG

6. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sandisk)
Společnost Sandisk představila dvě nová certifikovaná úložná řešení pro přenosná herní zařízení nové generace ASUS ROG Xbox Ally respektive ROG Xbox Ally X. Čtěte více

BenQ představuje herní monitory MOBIUZ EX zaměřené na vizuální zážitek

1. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: BenQ)
Společnost BenQ představuje nové herní monitory EX271UZ, EX321UZ a EX271QZ řady MOBIUZ EX specificky zaměřené na zvýraznění umělecké úrovně a hloubky v oblasti příběhových her. Displeje jsou navržené pro běžné hráče open-world her a využívají novou technologii BenQ Smart Game Art, která umožňuje inteligentní přizpůsobení obrazu. Čtěte více

ASUS zahájil předprodej kapesních konzolí ROG Xbox Ally a ROG Xbox Ally X

1. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Značka ASUS Republic of Gamers (ROG) zahájila předprodej nových herních handheldů ROG Xbox Ally a ROG Xbox Ally X v Česku a na Slovensku. Konzole vznikly ve spolupráci s týmem Xbox a nabízejí špičkovou ergonomii, plnohodnotný konzolový zážitek a další jedinečné funkce, které propojují to nejlepší z konzolového a PC hraní do jednoho celku. Čtěte více

AGON PRO AG276QKD2 přináší 500Hz QD-OLED panel

30. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Značka AGON by AOC uvedla do prodeje 26,5" herní monitor AGON PRO AG276QKD2 s QD-OLED panelem 3. generace, který nabízí obnovovací frekvenci 500 Hz a dobu odezvy 0,03 ms GtG. Svými parametry tak osloví i profesionální hráče esportových titulů a nastavuje novou laťku pro špičkové soutěžní herní displeje. Čtěte více