Novinky

Proč bude věrnost pro firmy na prvním místě?

Úspěšné podniky si uvědomují, že adaptace na nové podmínky by neměla končit inovacemi zavedenými během pandemie. Ve všech odvětvích vidíme poptávku po firmách, které dokáží fungovat digitálně se silnou orientací na zákazníka, řídí se daty a rychle poskytují přidanou hodnotu.

František Doupal
Zdroj: Salesforce
  • 16. 2. 2022
  • 3 min
Proč bude věrnost pro firmy na prvním místě?

V roce 2022 vidím jasný trend, který bude jednou z ústředních myšlenek ředitelů firem: jak posílit odolnost své organizace pomocí digitální transformace a budovat loajalitu všech stakeholderů. Ti, kteří nevyužijí tento okamžik k přizpůsobení se zaměstnancům, zákazníkům a širšímu ekosystému, zůstanou pozadu.

Pracoviště se rychle vyvíjejí a s nimi i očekávání zaměstnanců. Organizace jsou nuceny poskytovat digitální služby, aby zvýšily produktivitu a udržely si talent. Týmy chtějí flexibilitu, autonomii a možnost volby, kde, kdy a jak pracovat.

Budoucnost práce bude založena na propojených digitálních metodách

Vzhledem k tomu, že se digitální základna stává důležitější nežli fyzické sídlo, bude mít stále více společností snahu zavést novou strategii, která zaměstnancům umožní snadný přístup k aplikacím a datům. Důvodem je zejména potřeba vykonávat práci co nejefektivněji a hlavně odkudkoli. Se správným pracovním postupem a hyperautomatizací tak společnosti nejen získají větší produktivitu, ale zrychlí i uvedení nových produktů na trh a změní zkušenosti zaměstnanců a zákazníků k lepšímu.

Urychlení přechodu od “pandemické pauzy” k funkční udržitelnosti

Společnosti, které vytvoří prostředí pro větší angažovanost a zapojení zaměstnanců, dosáhnou výrazně vyšší míry růstu. Zejména v postpandemickém světě budou totiž organizace chtít urychlit přechod od zastaralých metod směrem k inovacím.

V Salesforce očekáváme, že se více personalistů změní na skutečné strategické partnery. Budou využívat data a analytiku ke generování poznatků o zdraví organizace a budou také doporučovat strategie na podporu transformačního růstu. Změna pohledu na zdraví a pohodu zaměstnanců a zaměření se na programy umožňující větší flexibilitu pracovních podmínek bude jen nabývat na významu. Stále častěji se také budou společnosti zabývat svými rolemi a zkoumat, co je možné, včetně flexibilních pracovních modelů tak aby vyhovovaly situaci zaměstnanců.

Firmy musí uvést své hodnoty do praxe

V době bezprecedentní transformace a několika naléhavých krizí si nejlépe povedou společnosti, které investují nejen do technologií, ale i do porozumění, co motivuje jejich lidi a jak tuto motivaci dále posilovat. Pokud jde o přilákání a udržení špičkových zaměstnanců, budoucnost patří firmám, které již nyní jednají tak, aby do podnikové řízení začlenily environmentální a sociální ohledy.

Důvěryhodné podniky jsou udržitelné podniky. Dobrým příkladem jsou firmy, které věnují pozornost své uhlíkové stopě a připojily se ke globální kampani „Závod k nule“, v němž se tisíce společností zavazuje k dosažení vědecky podložených klimatických cílů, kde právě technologie budou hrát klíčovou roli.

Vedoucí představitelé podniků si uvědomují, že tato potřeba sahá daleko za zdi jejich společnosti, musí ale zvážit, jakou roli hraje jejich dodavatelský řetězec na okolní svět, a jak může celý jejich ekosystém spolupracovat na zlepšení. Jak se mění svět, musí se měnit i firmy.

Autor: Michal Mravinač, Regionální manažer Salesforce pro oblast střední a východní Evropy