Problémy s tiskem etiket v pivovaru Antoš vyřešila tiskárna Epson ColorWorks

25. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Epson)
Téma měsíce - Největší devízou pivovaru Antoš je široký záběr a variabilita nabídky. Jedním z problémů, se kterým se firma potýkala, bylo zajištění tisku etiket na jednotlivé produkty. Komplikaci vyřešila tiskárna Epson ColorWorks C7500, inkoustový přístroj s permanentní tiskovou hlavou určený pro profesionální produkci barevných etiket.

Kdysi královské město Slaný disponovalo právem várečným, díky kterému se zde rozvinula dlouhá a věhlasná tradice vaření piva. Slánské pivo bylo vyhledávané a oblíbené, značná část produkce se vyvážela do celého království. Pivovarnictví ve Slaném dosáhlo vrcholu počátkem 17. století, kdy zde bylo deset měšťanských právovárečných domů, tři hostince poskytující ubytování a dvě krčmy na náměstí. Poté, co bylo právo várečné zrušeno, na výrobu piva navázal Hraběcí pivovar, který zde fungoval až do roku 1884. Od té doby se tradice vaření pivního moku ve Slaném přerušila na dlouhých 135 let.

Tradici vaření Slánského piva obnovil Pivovar Antoš založený v roce 2010. Při výrobě piva je použito českého chmele z nedaleké žatecké oblasti a vyhlášeného sladu ze středočeských Kounic připravovaného dnes již ojedinělým způsobem sladování na humnech. Pivo je čepováno přímo z ležáckých sklepů, nefiltrované a nepasterované, aby si tak uchovalo své jedinečné vlastnosti „živého“ piva, jak je znali naši předkové. K pivovaru patří také Penzion Antoš, který se nachází v historickém domě v centru města. V domě je také Antošova krčma, která se může pyšnit nádherným stylovým prostředím, delikatesní kuchyní a především širokou nabídkou piv vlastní produkce. V současnosti pivovar vyrábí asi 20 různých produktů, od klasických světlých ležáků, přes piva polotmavá a černá, pšeničné pivo, až po žitnou IPU a svrchně kvašený ALE. „Kromě vlastní produkce také vyrábíme pivo pro tzv. létající pivovary, které vaří své pivo u nás v pivovaru,“ uvedl Josef Paulík, jednatel společnosti GOLEM Slaný, která pivovar Antoš provozuje.

Pivovar Antoš se pyšní širokou nabídkou, proto musela firma zajistit tisk etiket na všechny své produkty. „Na výrobky ve skle jsme si nechávali dělat předtištěné etikety dodávané externí firmou. Na sezónní výrobky v plastu jsme si tiskli etikety sami na laserové tiskárně. Ty jsme si pak sami stříhali na řezačce. Byli jsme nuceni držet skladové zásoby pro značné množství výrobků,“ doplnil Josef Paulík a pokračoval: „Velkým problémem bylo, že etikety byly ve formátu A4, a nebylo možné je použít v etiketovacích strojích, kde jsou potřeba etikety v roli. Proto jsme začali hledat vhodné tiskové řešení, které by vyhovovalo našim požadavkům.“

Tiskárna Epson ColorWorks C7500 zvládne i vysoké zatížení

Nejlepší volbou se ukázala být tiskárna Epson Colorworks C7500, která s rychlostí 300 mm/s při zachování maximální kvality tiskne na etikety v roli. K tiskárně je k dispozici i externí navíječ role papíru. Kombinace pigmentového inkoustu a plastové etikety (PE nebo PP) je pak ideální pro výrobu voděodolných etiket, které jsou zároveň odolné vůči otěru a UV záření a disponují vynikající stálostí barev. Oddělené velkokapacitní zásobníky inkoustů mají kapacitu 300 ml, na jednu sadu cartridgí tiskárna vytiskne zhruba 15 tisíc etiket formátu 10x15 cm. Tiskárna má řezačku, kterou lze snadno oddělit pás etiket, nebo případně oříznout samotnou etiketu v případě, že se tiskne na nekonečný label. Tiskárna dokáže detekovat funkčnost tiskových trysek v reálném čase a v případě problému v průběhu tisku nahradí ucpanou trysku zvětšením okolních bodů. Po dokončení tiskové úlohy pak sama danou trysku automaticky vyčistí. Nestane se tak to, co je hlavním problémem lineárních hlav, tedy bílá podélná čára na zbytku etiket. Epson v průběhu trvání záruky garantuje funkčnost tiskové hlavy až do vytištění 500 km, což je asi 3 300 000 etiket formátu 10x15 cm. Žádný jiný výrobce labelových tiskáren navíc záruku na tiskovou hlavu nedrží.

Tiskárna je vhodná všude tam, kde je ekonomické nahradit předtisk tiskem dle potřeby (on demand). Tedy tam, kde tisknou menší série, nebo potřebují velký počet různých štítků. „Velkou výhodou je tisk na etikety v roli. Na jeden pás si mohu naskládat více výrobků za sebe. Další výhodou je obrovská variabilita, dají se tisknout malá i stovková množství. Tiskneme i etikety pro létající pivovary. Předtištěné etikety vyšly asi na dvě koruny. Nyní tiskárna produkuje etikety asi za tři koruny (plastový label + potisk), ale etikety v roli mohu vložit do etiketovacího stroje, nebo etiketovacího automatu,“ řekl Josef Paulík a poznamenal: „Vytisknu si vždy jen to, co právě potřebuji. Odpadává nám jakékoliv držení skladových zásob etiket, kontrola jejich stavu a samotné objednávání etiket. Tiskneme nejvíce etikety 105x70 mm. Tiskárna umí i kulaté etikety o průměru 50 mm, které lepíme na sudy, tato vyjde na cca 30 haléřů, což je pro nás velkou úsporou.“

Tiskárna je vhodná pro Print For Use (tisk pro vlastní potřebu) – vinařství, pivovary, automotive, jakákoliv výroba, kde je potřeba barevný label v profesionální kvalitě. Nebo ji lze provozovat jako Print For Pay (prodej etiket) – firmy zabývající se předtiskem, zde jako doplněk k větším strojům.

Štítky: 

Podobné články

Panasonic vybavil zobrazovací technikou jedno z nejlepších multifunkčních center ve střední a východní Evropě

22. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Panasonic)
Téma měsíce - Cubex Centrum Praha je moderní multifunkční centrum, které se nachází v lokalitě „pražského City“ na Pankráci. Díky unikátnosti a variabilitě jeho interiérů spolu se špičkovým prezentačním videosystémem se řadí mezi naprostou špičku ve střední a východní Evropě. Čtěte více

Vysoká produktivita při zachování udržitelnosti přinese byznys i resellerům

19. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: MMD Monitors & Displays)
Téma měsíce - Společnost MMD Monitors & Displays Czech Republic má na evropském i tuzemském trhu velmi silnou pozici a neustále přináší novinky, které by pomohly koncovým uživatelům zvyšovat produktivitu a resellerům zisky. Čtěte více

Není laser jako laser...

11. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a NEC;)
Téma měsíce - Společnost NEC Display Solutions je průkopníkem laserové technologie a v době, kdy konkurenti snili o laserových produktech bez nutnosti výměny lamp, NEC již představilo první produkty (2014). Zajímavý na celé technologii je také fakt, že NEC jako jedna z mála společností má laser technologii zvládnutou na obou projekčních technologiích, jak DLP tak LCD. Čtěte více

První kalibrační software pro fotografické monitory EIZO, který „mluví“ česky!

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Eizo)
Téma měsíce - Obvykle je podobný komentář věnován nějakému pokrokovému hardwarovu. Tentokrát však bude věnován kalibračnímu softwaru, který je nedílnou součástí všech nových fotografických monitorů EIZO a který znamená revoluční přístup výrobce v komunikaci se svými uživateli a zároveň bourá veškeré dosavadní představy a předsudky týkající se kalibrace monitorů. Čtěte více