Přiznáváte vadu?
Víte, co se stane, když vám budu tvrdit, že dokážu zvýšit účinnost jakékoliv reklamy na světě? Nebudete mi věřit – a právem.
- 7. 11. 2014
- 1 min
Místo toho vám ale můžu říci, že např. o televizní reklamě nevím vůbec nic, že je mi cizí tzv. korporátní propagace a že mě vyhledávají spíše firmy, které požadují, aby jim každá koruna, kterou do reklamy vloží, vydělala další peníze.
Tato prezentace už není tak nabubřelá, neslibuje nesplnitelné, přiznává nedostatky a je proto důvěryhodnější. Na základě zkušeností totiž dokonalosti nevěříme a vždy za ní hledáme nějakou chybu. Chceme-li proto v prodeji uspět, nemusíme čekat, až na naše chyby přijdou zákazníci.
Můžeme je odhalit sami od sebe. V čem je váš produkt horší, než konkurenční? Pro koho není vaše služba určena? Proč jste pomalejší než ostatní?
Cílem odhalování nedostatků není odradit zákazníka od nákupu. Spíše upozornit na vlastnosti, které si zákazník sám velmi rychle uvědomí. A vysvětlujeme je tak, aby pochopil, že náš nedostatek je pro něj vlastně výhodou (např. rychlost dodání: ostatní spěchají a zákonitě přehlížejí drobné problémy, my jsme sice pomalejší, ale o to více dbáme na kvalitu).
Jakou vadu začnete v následujících sedmi dnech přiznávat na vašich službách/výrobcích vy?
Autor: Pavel Řehulka