Poštovní Vánoce již začaly

20. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Česká pošta)
Česká pošta letos první předvánoční nápor zaznamenala během října. Oproti stejnému měsíci loňského roku stoupl počet vnitrostátních balíkových zásilek o více než 30 %. Přitom největší nárůst zásilek pošta očekává jako vždy až v polovině prosince.
Foto: SXC.hu

Množství balíků je skutečně překvapivé, protože trh obecně zaznamenává pouze mírný růst a také množství zásilek přepravovaných k zákazníkům např. z e-shopů, nepředstavuje dramatické objemy předchozích let. Zvláště ve větších městech totiž klienti preferují osobní odběr v rozrůstající se síti odběrných míst internetových obchodů. Nárůst balíků je nejvíce patrný na sběrném přepravním uzlu České pošty v Praze Malešicích, kterým celoročně prochází zhruba 45 % veškeré poštovní hmoty z celé republiky.

Zatímco během roku projde touto třídírnou zhruba 60 000 balíkových zásilek denně, v současné době tady vytřídí více než dvojnásobek. Největší zátěž však pravděpodobně přijde až od poloviny prosince. Je jen otázkou, zda padne loňský rekord, kdy během jediného dne zamířilo k zákazníkům 210 000 balíkových zásilek.

Dvacet procent expresních zásilek na základě volby zákazníků míří rovnou k uložení na poště. Prozatím se tak potvrzuje původní předpoklad, že Balík Do ruky zvolí zhruba 80 % zákazníků, 20 % pak Balík Na poštu. S doručováním o víkendech Česká pošta počítá jako každoročně v případě potřeby až v průběhu prosince.

Počty balíkových zásilek ze zahraničí meziročně poklesly o cca 15 %. Desetiprocentní růst zaznamenaly pouze tzv. listovní „balíčky – petit paquettes“, a to hlavně z jihovýchodní Asie (Hong Kong, Čína). U zásilek ze zahraničí v každém případě doporučujeme klientům, aby neváhali, a začali objednávat co nejdříve.

Štítky: 

Podobné články

Balikobot.cz spustil napojení na API České pošty

4. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovname.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, spustila přímé datové napojení (API) České pošty. Díky němu mohou e-shopy přenášet data k zásilkám expedovaným přes ČP zcela automaticky. Čtěte více

Česká pošta zavedla zasílání papírové pošty z počítače

28. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČP Cloud)
Společnosti ČP Cloud a Česká pošta spustily službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od některých podobných služeb vede zabezpečený archiv a evidenci dopisů a adresáře, a v případě potřeby prokáže obsah odeslaných zásilek. Čtěte více
Tomáš Ječný, vrchní ředitel ICT České pošty

Registr veřejných zakázek jako nová služba České pošty

6. 4. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: DCD Publishing)
Na tiskové konferenci představila Česká pošta společně s Corpus Solutions novou službu – registr veřejných zakázek i-zakázky pro malé a střední podnikatele. V offline podobě bude dostupná od 15. dubna, v plné online podobě pak v červnu 2013. Čtěte více
Tomáš Ječný (Česká pošta) a Jan Petr (Software602)

Software602 a Česká pošta – elektronický podpis v mobilu

21. 1. 2013. (redaktor: Štěpán Feik, zdroj: Česká pošta, Software602)
Společnost Software602 a Česká pošta společně připravily aplikaci pro získání certifikátu PostSignum přímo z mobilního zařízení. Aplikace Software602 Form Signer je volně k dispozici na Apple App Store pro iPhone a Google Play pro Android. Čtěte více