Počet digitalizovaných netechnických firem roste, za světem ale stále zaostáváme

7. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pixelmate)
V roce 2010 celosvětově do implementace digitálních technologií investovaly čtyři procenta netechnologických společností, vloni již šlo o více než 22 %. V ČR se dle odhadů podíl netechnologických firem ochotných digitalizovat pohybuje kolem 15 %, což je téměř dvakrát více než před pěti lety.

Valuace světových společností, které investovaly do digitálních technologií, se zvýšila o 7 % až 21 % (a každým rokem roste až o 12 %), celkové příjmy pak o tři až devět %.

Z dat průzkumu Going Digital, který vypracovala Hardvard University, dále vyplývá, že investice do digitalizace dosáhnou v roce 2022 celosvětově téměř dvou bilionů dolarů. Za pět let by se tak investice měly zvednout o 16,7 %. Celosvětový vzestupný trend kopíruje dle Pixelmate také Česká republika. Tendence digitalizovat je u nás ale pomalejší, ačkoli si většina firem uvědomuje, že bez digitalizace ztratí efektivitu, a tím i konkurenceschopnost.

„Digitalizace ve smyslu ochoty inovovat u nás probíhá pomaleji než v zahraničí. Firmy ji totiž chápou jen jako nutné zlo. Tím se od zahraničí hodně lišíme. Firmy, které si včas uvědomily tlak na digitalizaci, mají výhodu. U nás v současné době digitalizuje asi jen 15 % středně velkých společností, a dokonce méně než 10 % korporátů, přičemž je k tomu většinou nutí samotný trh nebo konkurence. Nejblíže k zavádění nových technologii mají pochopitelně startupy. Z korporátů se nejvíce digitalizuje v bankovním a finančním odvětví, naopak nejvíce zaostávají přepravní firmy a gastro. Z naší zkušenosti také vyplynulo, že malé firmy z výrobních oborů nebo dopravní společnosti si neuvědomují, že potřeba digitalizovat se vztahuje také na ně,” řekl spoluzakladatel Pixelmate Matyáš Mandík.

Podle IDC bude v příštím roce 30 % firem vyčleňovat deset procent z příjmů pro naplňování své digitální strategie. U nás to bude zhruba poloviční počet firem, které budou ochotny vyčlenit 10 % svých příjmů.

Digital marketing institute zjistil, že 60 % profesionálů se bojí změny v souvislosti s digitalizací. Firmy se obávají výše finanční investice. Ačkoli důležitost a nezbytnost digitalizace si uvědomují.

Na otázku financování digitalizace není možné pohlížet v úrovni celkové investice. Je třeba si uvědomit, kolik peněz je potřeba na to, aby firma mohla například začít vydělávat v onlinu, a spočítat si profitabilitu takového kroku. Naše konkrétní zkušenost s jednou velmi známou sportovní značkou, která 20 let neřešila online, to potvrzuje. Když jsme této firmě automatizovali proces pro objednávání zboží od velkoodběratelů, hned po prvním měsíci jsme podíl online aktivit na celkových tržbách zvedli ze 4 % na 17 % a od té doby číslo neustále roste. U velkoodběratelů jsme zvedli nákupy o šest procent, což považuji za vynikající číslo,” doplnil Mandík.

Podobné články

David Večeřa, sales director společnosti INFOMATIC

David Večeřa (Infomatic): Digitalizace a automatizace jsou cestou k efektivitě

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Infomatic)
S Davidem Večeřou, sales directorem společnosti INFOMATIC, jsme hovořili o tom, co podnikům přináší digitalizace dokumentů a automatizace procesů. Prostor dostaly také skenery značky RICOH a s nimi související servisní služby nebo pozvánka na připravovanou konferenci DIGITALIZACE 2025. Čtěte více

NetApp a Red Hat urychlují modernizaci IT pomocí Red Hat OpenShift Virtualization

30. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Red Hat)
Firmy NetApp a Red Hat rozšířily spolupráci s cílem prohloubit společné vývojové úsilí a urychlit nasazování řešení Red Hat OpenShift Virtualization v lokálních prostředích i ve veřejném cloudu. Spolupráci pomůže zákazníkům snadněji modernizovat jejich prostředí IT a s větší jistotou se orientovat v náročné oblasti migrace nativně cloudových úloh. Čtěte více

Multifunkce řady bizhub od Konica Minolta slaví 20 let na trhu

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konica Minolta)
Revoluci ve zpracování dokumentů spustila Konica Minolta uvedením modelů řady bizhub na trh v roce 2005. Dvě dekády inovací udělaly z této značky základ digitální transformace tisíců tuzemských firem. Aktuálně má Konica Minolta v nabídce 27 modelů bizhub od kompaktních přístrojů formátu A4 až po velká A3 zařízení, která se výkonem přibližují segmentu produkčního tisku. Čtěte více

AI pomáhá měnit péči v hospici na Semilsku: Sestry mohou být víc s pacienty než s papíry

30. 9. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Merit Group)
Psaní dokumentace dlouho do noci, únava, stres. Tak vypadá realita mnoha zdravotních sester v mobilních hospicích. V Semilech se to ale rozhodli s pomocí umělé inteligence změnit. Projekt tří absolventek kurzu Czechitas ukazuje, že technologie může sestrám vrátit to nejcennější: čas na přítomnost u pacienta. A že i nenápadná inovace může znamenat důstojnější poslední chvíle života. Čtěte více