Počet digitalizovaných netechnických firem roste, za světem ale stále zaostáváme

7. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pixelmate)
V roce 2010 celosvětově do implementace digitálních technologií investovaly čtyři procenta netechnologických společností, vloni již šlo o více než 22 %. V ČR se dle odhadů podíl netechnologických firem ochotných digitalizovat pohybuje kolem 15 %, což je téměř dvakrát více než před pěti lety.

Valuace světových společností, které investovaly do digitálních technologií, se zvýšila o 7 % až 21 % (a každým rokem roste až o 12 %), celkové příjmy pak o tři až devět %.

Z dat průzkumu Going Digital, který vypracovala Hardvard University, dále vyplývá, že investice do digitalizace dosáhnou v roce 2022 celosvětově téměř dvou bilionů dolarů. Za pět let by se tak investice měly zvednout o 16,7 %. Celosvětový vzestupný trend kopíruje dle Pixelmate také Česká republika. Tendence digitalizovat je u nás ale pomalejší, ačkoli si většina firem uvědomuje, že bez digitalizace ztratí efektivitu, a tím i konkurenceschopnost.

„Digitalizace ve smyslu ochoty inovovat u nás probíhá pomaleji než v zahraničí. Firmy ji totiž chápou jen jako nutné zlo. Tím se od zahraničí hodně lišíme. Firmy, které si včas uvědomily tlak na digitalizaci, mají výhodu. U nás v současné době digitalizuje asi jen 15 % středně velkých společností, a dokonce méně než 10 % korporátů, přičemž je k tomu většinou nutí samotný trh nebo konkurence. Nejblíže k zavádění nových technologii mají pochopitelně startupy. Z korporátů se nejvíce digitalizuje v bankovním a finančním odvětví, naopak nejvíce zaostávají přepravní firmy a gastro. Z naší zkušenosti také vyplynulo, že malé firmy z výrobních oborů nebo dopravní společnosti si neuvědomují, že potřeba digitalizovat se vztahuje také na ně,” řekl spoluzakladatel Pixelmate Matyáš Mandík.

Podle IDC bude v příštím roce 30 % firem vyčleňovat deset procent z příjmů pro naplňování své digitální strategie. U nás to bude zhruba poloviční počet firem, které budou ochotny vyčlenit 10 % svých příjmů.

Digital marketing institute zjistil, že 60 % profesionálů se bojí změny v souvislosti s digitalizací. Firmy se obávají výše finanční investice. Ačkoli důležitost a nezbytnost digitalizace si uvědomují.

Na otázku financování digitalizace není možné pohlížet v úrovni celkové investice. Je třeba si uvědomit, kolik peněz je potřeba na to, aby firma mohla například začít vydělávat v onlinu, a spočítat si profitabilitu takového kroku. Naše konkrétní zkušenost s jednou velmi známou sportovní značkou, která 20 let neřešila online, to potvrzuje. Když jsme této firmě automatizovali proces pro objednávání zboží od velkoodběratelů, hned po prvním měsíci jsme podíl online aktivit na celkových tržbách zvedli ze 4 % na 17 % a od té doby číslo neustále roste. U velkoodběratelů jsme zvedli nákupy o šest procent, což považuji za vynikající číslo,” doplnil Mandík.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více