Platba kartou při online nákupech roste, zejména díky mladé generaci

2. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Online metody k platbě zboží či služeb při nákupu na internetu využívá stále více zákazníků. Platebním metodám v ČR dominuje podobně jako v západní Evropě a USA platební karta. Nejvíce se nárůst obliby online plateb projevuje u nakupujících ve věku do 34 let.
Foto: Freeimages.com

Zatímco zákazníci ve věku 35 let a starší uvádí jako svojí oblíbenou platební metodu kartu přibližně ve 25 % odpovědí, v rozmezí 25 až 34 let je to již 40 % respondentů výzkumu. To potvrzuje, že mladí čeští spotřebitelé internetovým obchodům důvěřují a na rozdíl od předchozích generací se nebojí platit online a předem. Výrazný vliv na výběr platební metody má ale také vzdělání – úhradu nákupu kartou si oblíbilo 44 % vysokoškoláků oproti 27 % středoškoláků.

V posledním období jsme zaznamenali výrazný nárůst v počtu internetových nákupů pomocí platební karty, a to jak při prodeji zboží, tak především služeb. Kartu v současné době akceptuje drtivá většina největších internetových obchodů a je také nejčastěji využívanou online platební metodou. Jak potvrzuje náš výzkum, internetové nakupování je pro mladé Čechy běžnou záležitostí a našim e-shopům důvěřují,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Z pohledu obratu zaplatili Češi kartou přibližně pětinu z celkové sumy utracené na internetu. A že se chování spotřebitelů změnilo, potvrdili také obchodníci - více než 70 % z nich označilo platbu kartou online jako metodu, která v uplynulých dvou letech zaznamenala v jejich e-shopu největší růst.

Posílení obliby online platby kartou dokládají také agregovaná data nákupního rádce Heureka.cz a předních českých e-shopů. Využití této platební metody vzrostlo v tomto roce téměř o polovinu na aktuální 13% podíl. Pokles, i když letos velmi mírný, opět zaznamenala platba na dobírku. Tu aktuálně využívá 38 % internetových zákazníků. Z dat Heureky je také vidět, že ustal loňský boom plateb v místě osobního odběru a letos je, stejně jako vloni, využívá 29 % zákazníků.

Podobné články

Služba Click to Pay od Mastercard zjednodušuje placení na e-shopech

20. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Možnost zaplatit prostřednictvím služby Click to Pay je nyní k dispozici všem držitelům karet Mastercard. Této služby lze využít u téměř 20 % českých e-shopů. Click to Pay nabízí jednoduchý a bezpečný způsob placení, který spotřebitelům umožňuje okamžitý přístup k jejich preferovaným kartám, a to na jakémkoli zařízení. Čtěte více

Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce. Čtěte více

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

Díky AT Computers a SumUp může platby kartou přijímat skutečně každý

5. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers zařadila do prodeje oblíbený platební terminál značky SumUp již na podzim 2020. Nově je však toto řešení k dispozici nejen pro podnikatele, ale i pro nefiremní uživatele. Čtěte více