PayPal vrací poštovné

30. 10. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Společnost PayPal v ČR spustila službu Refunded Returns. Uživatelé PayPal díky ní mohou požádat o úhradu poštovného v případě vrácení zakoupeného zboží. Podle studie provedené společností Gemius by přitom o častějším nakupování online při případném vrácení zboží zdarma uvažovalo až 70 % Čechů.

Studie dále potvrdila, že čeští spotřebitelé vnímají možnost bezplatného vrácení zboží jako základní standard pro elektronické obchodování a důležitý faktor při rozhodování o zakoupení zboží online.

Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, tak nyní díky nové službě mohou bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější prostředí pro nakupování od místních i zahraničních obchodníků. PayPal tak rozšířil program ochrany nakupujících a spotřebitele chrání od okamžiku nákupu až po případné vrácení zboží.

Filozofie služby PayPal Refunded Returns, která umožňuje nakupovat zcela bez obav, se již osvědčila například ve Francii, Španělsku, Itálii či Švédsku, kde dodává spotřebitelům odvahu plně využívat příležitostí, které nabízí elektronické obchodování. Proto bude tato služba nyní také poskytována v 15 zemích střední a východní Evropy, včetně České republiky.

Český e-zákazník v roce 2014

Spotřebitelé v našem regionu nakupují stále více a jsou vnímáni jako uvědomělí zákazníci. Zatímco téměř 37 % Čechů nakupuje online asi jednou až dvakrát za tři měsíce, existuje také významná skupina spotřebitelů, kteří zboží objednávají online více než jednou měsíčně (16 %). Je důležité, že pro většinu z nás již není nakupování na internetu něco neobvyklého – nejenže se s ním zákazníci sžili, ale navíc jej dokáží maximálně využívat ve svůj prospěch. Nemělo by proto být překvapením, že i Češi očekávají standardy, které fungují v zahraničí. Elektronické obchodování má navíc obrovský předpoklad k růstu. Jak totiž ukazuje uvedený průzkum, zákazníci by byli ochotní nakupovat online ještě více, kdyby se neobávali problémů s případným vrácením nevyhovujícího zboží. A právě změna tohoto postoje a poskytnutí větší důvěry zákazníkům při online nakupování představuje hlavní myšlenku programu ochrany nakupujících, kterou nyní PayPal nabízí prostřednictvím své služby PayPal Refunded Returns.

I když poštovné představuje při online nakupování důležitý faktor (43 % Čechů zvažuje, zda nakoupit online, když mají zaplatit poštovné), 70 % respondentů by pravděpodobně nakupovalo více, kdyby bylo bezplatné alespoň případné vrácení zakoupeného zboží. 88 % Čechů věnuje při online nakupování pozornost tomu, zda se nabízí možnost bezplatného vrácení zboží a 26 % respondentů bylo již v loňském roce motivováno k nákupu online nabídkou bezplatného vrácení zboží. Zatímco téměř 55 % respondentů uvádí, že při online nakupování vítají možnost bezplatného vrácení zboží, pouhá 2 % Čechů tvrdí, že je to pro ně zcela nedůležité.

„Protože zákazníci dnes mohou zakoupit téměř cokoliv, aniž by museli opustit svůj domov či kancelář, není žádným překvapením, že jejich očekávání ohledně produktů, služeb a celkového dojmu z nakupování jsou mnohem vyšší než dříve,“ řekl Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu. „Protože spotřebitelé, především ti z EU, ve stále vyšší míře nakupují v zahraničí, a to celosvětově, stávají se řešení jako PayPal Refunded Returns téměř okamžitě novým standardem. Rozpoznání a implementace podobných řešení s přidanou hodnotou není jen otázkou konkurenceschopnosti, ale také způsobem, jak zvýšit důvěru a ochranu spotřebitelů a podpořit tak růst elektronického obchodování ve střední a východní Evropě,“ dodal.

Nevyhovuje? Žádný problém

Služba PayPal Refunded Returns umožňuje prodejcům reagovat na potřeby jejich zákazníků, kteří žádají nejlepší možné podmínky. Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 Kč. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

  1. Stáhnout a vyplnit formulář;
  2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek;
  3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.

Díky nové službě se pak po dokončení krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během deseti dnů. I když se nikdy zcela nevyhneme riziku nutnosti vrácení zboží jako oblečení a módních doplňků například z důvodu nevhodné velikosti nebo jiné nesrovnalosti, nebude to již pro zákazníky ani prodejce představovat problém. V počátečním zkušebním období bude služba PayPal Refunded Returns aktivní do 31. prosince 2014.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více