Pandemie zformovala novou skupinu technologických lídrů

3. 8. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Během pandemie se roztočila spirála zvyšování nároků na komplexnost aplikací a služeb na jedné straně, a ekonomické výsledky na straně druhé. Podle zprávy laboratoře AppDynamics společnosti Cisco se stírají hranice mezi provozem oddělení IT a obchodní strategií. To dalo vzniknout nové skupině technologických manažerů, jejichž cílem je prosadit inovativní, synergický pohled na vývoj aplikací a poskytování digitálních služeb.

V pořadí již čtvrtá zpráva Agents of Transformation (Hybatelé transformace) vychází z průzkumu ve 13 zemích pěti kontinentů. Šetření se účastnili IT experti z firem s ročním obratem přes 500 milionů dolarů. Tři čtvrtiny z nich uvedli, že zkušenosti získané během pandemie urychlily jejich kariéru. Alarmujícím zjištěním pak je, že u čtvrtiny firem se jejich IT oddělení nepodařilo vymanit z režimu „hašení problémů“ a věnovat se více strategickému plánování, respektive jeho nasazování do praxe.

Letošní zpráva se věnuje proměnám v oblasti IT v důsledku pandemických let. Report odhalil vznik nové skupiny technologických expertů, kteří se snaží čelit výzvám stírajícím hranice mezi obchodní strategií a fungováním IT. Aktuálním tématem je také potřeba vyhovět požadavkům zážitkové ekonomiky na zpřístupnění všech produktů digitálně, ale současně vyřešit problémy vyplývající ze zvýšeného rizika bezpečnostních hrozeb, rostoucí komplexnosti systémů, dat a aplikací, stejně jako zrychleného přechodu na hybridní práci a cloudová řešení.

„Laťka se stále zvyšuje. Během posledního roku jsme byli svědky, jak se mění význam toho, co znamená být hybatelem transformace. Tito lídři v oboru IT se snaží lépe porozumět, jak problémy v jejich oborech ovlivňují celkovou zkušenost uživatelů a aplikací. Přizpůsobují se změnám pomocí řešení, která pozitivně ovlivňují podnikání jako celek,“ shrnul nové trendy Liz Centoni, generální ředitelka Cisco pro strategii.

Pandemie zvýšila nároky

Podle zprávy se 74 % dotazovaných domnívá, že zkušenosti získané v průběhu posledních let urychlily jejich kariéru. Za lídry v podnikání se považuje dokonce 88 % z nich. Pouze 10 % technologických expertů však dosáhlo elitního statusu „Agent of Transformation“. To jsou lidé, kteří stojí za transformací svého oboru. V oblasti IT představují špičkové specialisty a vizionáře. Přicházejí s novým pohledem na aplikace a služby s vysokou užitnou hodnotou – přesně takové, jaké nyní vyžadují koncoví uživatelé a zákazníci. Jinými slovy: neustále online, bezpečné a přinášející výjimečnou uživatelskou zkušenost.

Respondenti vnímají zásadní změnu v roli technologických expertů, včetně nároků na dovednosti a zdroje potřebné k efektivní a odborné práci. Zároveň říkají, že nyní se potýkají s rostoucí složitostí a objemem dat napříč firemní infrastrukturou. Musí také řešit propojení masivně se rozšiřujícího portfolia cloudových služeb se stávajícími systémy a nástroji používanými uvnitř firmy.

Jaké změny přineslo uplynulé pandemické období?

  • 88 % dotazovaných věří, že se změnilo to, co znamená být technologickým expertem;
  • 84 % expertů říká, že se zvýšila laťka dovedností a vlastností, které definují hybatele transformace;
  • 66 % lidí uvádí, že je nyní obtížnější být hybatelem transformace;
  • 25 % přiznává, že jejich organizace zůstává uvízlá v reaktivním režimu, kdy místo strategických cílů řeší „hašení“ problémů.


Digitální transformace vyžaduje přehled o IT prostředí

Nejviditelnějším důsledkem digitální transformace je situace, v níž téměř každá společnost a organizace komunikuje s uživateli prostřednictvím webových a mobilních aplikací. Přechod na hybridní práci přinesl větší interakci s nástroji SaaS (Software as a Service) a webovými rozhraními. Zákazníkům toto prostředí přináší možnost snadno a rychle přejít na aplikaci nebo službu jiné značky. Naopak společnosti, které nedokáží rychle reagovat na vylepšování digitálních zážitků, riskují, že jim doposud věrní zákazníci odejdou.

Odborníci z IT dotazovaní v průzkumu AppDynamics jsou si vědomi dalekosáhlých důsledků těchto změn. Zároveň přiznávají, že s orientací v technických a provozních nejasnostech souvisejících s digitální transformací potřebují pomoc. Přesněji řečeno by ocenili nástroj poskytující jednotný přehled o IT prostředí, aby mohli lépe spravovat a optimalizovat dostupnost a výkon aplikací. To vyžaduje zaměřit se na investice do zabezpečení aplikací, nasadit nástroje pro sledování cloudových řešení a infrastruktury a vybudovat funkční propojení mezi IT a obchodem:

  • 71 % dotazovaných si myslí, že jejich organizace bude muset investovat do sledování nativních cloudových aplikací a infrastruktury;
  • 77 % IT expertů se domnívá, že kvůli upokojení potřeb zákazníků a zaměstnanců bude důležité v průběhu příštích 12 měsíců investovat do zabezpečení aplikací;
  • 84 % lidí uvádí, že potřeba udržovat výkon firemních aplikací je nyní důležitější než kdy dříve;
  • 85 % respondentů říká, že přístup „full stack observablity“ je klíčovým prvkem pro udržení tempa digitální transformace a inovací v jejich podniku.
Štítky: 
Digitalizace, AppDynamics, Cisco systems

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Výhled IT prodejního kanálu na rok 2024 a dále

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eaton)
Navzdory přetrvávajícím problémům vykazuje světový trh s IT po třech letech nepříznivých okolností známky oživení. Předpokládá se, že v roce 2024 vzrostou celosvětové dodávky osobních počítačů o osm procent a o stejné procento se zvýší i výdaje na IT oproti předchozímu roku. Co tedy bude toto oživení trhu znamenat pro IT prodejní kanál v nadcházejících měsících? Čtěte více

ASBIS CZ se stal distributorem softwaru ABBYY

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASBIS CZ)
Navázání této spolupráce mezi ABBYY a ASBIS CZ umožní zákazníkům vybírat z nabídky řešení vytvořených speciálně pro podniky, které chtějí zvýšit svoji efektivitu a využít AI k automatizaci ve velkém měřítku. ASBIS CZ je připraven poskytnout zákazníkům také servis a podporu při výběru a nákupu produktů. Čtěte více

EFEKTIVITA, RYCHLOST a INOVACE: Prozkoumejte nové horizonty s produkčními skenery RICOH

2. 2. 2024. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Infomatic)
Jsme nadšeni, že vám můžeme představit nejnovější přírůstky do naší široké nabídky – revoluční skenery RICOH fi-8820, RICOH fi-8930 a RICOH fi-8950. Tyto modely jsou synonymem nejen pro výkon a spolehlivost, ale také pro novou dimenzi inovací ve zpracování dokumentů na produkční úrovni. Čtěte více