Online prodeje prostřednictvím provizních systémů vzrostly o třetinu

23. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVnetworks)
Podle statistik největší české affiliate sítě VIVnetworks roste v ČR význam provizních systémů. Velkým českým e-shopům tento obchodní model zprostředkoval za prvních osm měsíců tohoto roku více než 500 tisíc objednávek. Celkově jim generuje přes 10 % obratu.
Foto: Freeimages.com

V prostředí českých internetových obchodů v letošním roce výrazně posiluje využívání možností tzv. affiliate marketingu, což je výkonnostní reklamní model, ve kterém se neplatí za zobrazení či proklik, ale formou provize za prodej uskutečněný na základě zobrazované reklamy.

Díky největší české affiliate síti VIVnetworks, jejíchž služeb využívá téměř 190 českých e-shopů a zhruba 10 000 webových portálů, se jen za prvních osm měsíců letošního roku prodalo zboží v hodnotě 910 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 32 %. „Tradičně nejsilnějším obdobím roku je na internetu předvánoční období. Samotné e-shopy předpovídají, že letošní vánoční sezóna bude o čtvrtinu silnější než v loňském roce. Proto se dá očekávat, že prodeje prostřednictvím naší provizní sítě letos dosáhnout až 1,5 miliardy korun,“ řekl Vladan Hejnic, výkonný ředitel VIVnetworks.

Celkový počet zprostředkovaných obchodů od ledna do srpna v rámci VIVnetworks překročil hranici půl milionu. Průměrný nákup přitom v segmentu elektro, bílá a černá technika činil 4 350 korun, v segmentu módy pak 1 480 korun. „Množství objednávek, které dnes přivádí affiliate do velkých českých e-shopů, jako je Kasa.cz, Zoot.cz či Bata.cz, osciluje mezi 10-13 %,“ doplnil Vladan Hejnic.

V síti VIVnetworks funguje pestré složení partnerů. Na rozdíl od USA, kde je affiliate marketing zcela běžnou a neopomenutelnou marketingovou disciplínou a kde 80 % zákazníků přichází z kuponových stránek, v ČR se kuponové stránky podílely na obratu jen 25 %, cashbacky 16,6 % a obsahové weby 21 %. Celkem na stránky e-shopů zapojených do sítě VIVnetworks přišlo ve sledovaném období 17 milionů návštěv.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více