Online archivy TV diváky táhnou

27. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: ČRa)
Více než polovina Čechů využívá možnost sledovat své oblíbené pořady v televizních archivech. Ale zatím spíše tehdy, pokud je tato služba zdarma. Placené služby doposud využívá pouze 14,7 % dotazovaných průzkumu Českých Radiokomunikací.

Preference českých diváků potvrzují zájem o tuzemskou televizní produkci a naznačují také rostoucí oblibu dokumentárních pořadů. V online archívu by dotazovaní chtěli mít přístup hlavně k dokumentům o přírodě a také českým filmům a seriálům, shodně by si je přehrávalo 72 % respondentů.

Většina Čechů preferuje přístup do online archivů zdarma (74,3 %). Ochotu platit poplatky kvůli sledování 1 - 2 typů pořadů projevilo 16,8 % dotazovaných, 9 % je ochotno platit za přístup k více typům pořadů.

Sledování zdarma upřednostňují spíše ženy. Již nyní si přístup do TV archivu hradí 14,7 % dotazovaných. Z nich 7,8 % využívá paušální poplatek, 6,9 % hradí jednorázové poplatky.

Do pěti let je 40 % dotazovaných připraveno investovat do televize, která umožní připojení k internetu, a tím i sledování online TV archivu přímo na obrazovce.

Celkem 22,8 % respondentů plánuje dokonce uskutečnit tuto koupi v horizontu maximálně 2 let, 17,8 % uvedlo rozmezí 3 - 5 let.

Příjmy českých vysílacích společností z Video on Demand (online videopůjčovna) a Catch-up TV (opožděné přehrávání) trvale rostou. Odhaduje se, že české vysílací společnosti budou v roce 2020 generovat až 15 % svých celkových příjmů z různých forem online vysílání.

Štítky: 

Podobné články

Změnil rok 2020 návyky televizních diváků? A jaká je budoucnost lineární televize?

21. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Atmedia)
Nejvyšší televizní sledovanost za posledních 10 let, nárůst zájmu o zpravodajství, filmy, seriály a dokumenty i zvýšení televizní sledovanosti u mladších věkových skupin až o 50 %. Takový byl ve zkratce rok 2020 pro televizi, která tak jasně ukázala, že je stále důležitou součástí našeho každodenního života. Čtěte více

LG překonalo hranici 10 milionů prodaných OLED televizorů

5. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
LG překonala milník 10 milionů prodaných kusů OLED televizorů, a to za posledních sedm let. OLED TV se tak zařadily mezi nejprodávanější produkty v kategorii TV. Čtěte více

Philips TV & Sound představil nálož novinek pro podzimní sezonu

3. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP Vision )
Společnost TP Vision odhalila nové produkty z oblasti audiovizuální zábavy. Představila nový televizor nejvyšší řady se zvukem od Bowers & Wilkins, sluchátka s aktivním potlačením hluku, nové soundbary včetně těch prémiových od značky Philips Fidelio a v neposlední řadě nový bezdrátový hudební systém, který všechny tyto produkty propojuje dohromady do jedné chytré domácnosti. Čtěte více

LG začíná nabízet OLED televizory s podporou G-Sync

10. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Role televizorů se v posledních letech posouvá. Neslouží již jen k sledování filmů, seriálů nebo třeba sportovních přenosů, ale jejich využití se rozšířilo i do herní komunity. Z televizorů se tak stává běžná herní výbava, na což jejich výrobci reagují rozšiřováním jejich výbavy o nezbytné funkce a vlastnosti. Čtěte více