Obliba online plateb meziročně vzrostla o 25 %

24. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Trh s online platbami meziročně posiluje. Podle dat platební brány PayU v ČR dosáhl jejich podíl na celkovém objemu e-commerce 25 %. Nejvíce Češi platili online kartou, kterou si ke své online platbě vybralo 78 % nakupujících. Zákazníci ale neopustili ani typická platební tlačítka – meziročně vzrostl objem nákupů placených tlačítky o 33 %.

 „Na růstu online plateb se výrazně podílely služby placené online. Ty letos dosáhly 21 miliard, což je už třetina obratu e-shopů. V roce 2015 dosáhnou 26 miliard korun a očekáváme, že díky tomu porostou online platby ještě výrazněji,“ doplnil Gabriel Kalapoš, ředitel PayU v ČR. Ve službách dosahují online platby až 60% podílu nad ostatními platebními metodami. V některých kategoriích, např. on-line obsah a předplatné on-line médií, je pak podíl i vyšší. „Mnoho služeb, které se dnes prodávají na internetu je spotřebováno přímo při jejich nákupu, typicky třeba sázky. Významnou roli hraje i fakt, že služby zpravidla nejsou hmotného charakteru. Například pojištění, licence, apod. není nutné doručit offline,“ vysvětlil vysoký podíl online plateb ve službách Gabriel Kalapoš.

Na e-shopech se online platby stávají alternativou dražších a méně komfortních metod typu dobírka. Oblíbená je hlavně platba kartou, která roste i díky bezkontaktním kartám v offline světě.

Štítky: