Obliba LinkedIn, ale i dalších sociálních sítí roste

22. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Nielsen Admosphere)
Komunitní weby jsou dlouhodobě jednou z nejvyužívanějších služeb na internetu. Nejznámější zůstává Facebook, následuje YouTube a český portál Spolužáci.cz. Roste naopak popularita profesionální sítě LinkedIn a zahraničních služeb na úkor českých obecně.

Komunitní weby a internetové služby na sdílení souborů jsou populární hlavně u mladší a střední věkové kategorie, tedy lidí ve věku 15-44 let. Profil si na nich také zakládají spíše muži než ženy.

Muži dominují mezi uživateli služeb Dropbox (profil zde má o 42 % více mužů než žen), Twitter (38% rozdíl) a ČSFD (32% rozdíl). Ženy naopak mírně vedou na portálu Rajče.net, na kterém má profil o šest procent více žen než mužů. O čtyři procenta více žen je také registrováno na Facebooku.

Podstatné rozdíly v preferencích různých služeb jsou patrné i z pohledu na věkovou strukturu uživatelů. Mladší generace jsou sice na internetu nejaktivnější, ale zdaleka je nezajímají všechny sítě. Vedle LinkedIn, který je znám jako síť profesionálů a je nejvíce využíván lidmi ve věku 25-44 let, ignorují často ti nejmladší i již zmíněné Rajče či Spolužáky. Velká popularita posledně jmenované služby, která byla v Česku vůbec jednou z prvních komunitního charakteru, rezonuje díky stárnutí generací nejvíce u lidí ve věku 35-44 let.

Naopak s přehledem největší podíl nejmladších respondentů má Instagram. Tomu už pomalu začíná šlapat na paty novější a také dvakrát méně známý Pinterest. Facebook už je naproti tomu tak rozšířený, že je věkové rozložení těch, kteří na něm mají profil, relativně rovnoměrné.

Znalost a popularita komunitních a internetových služeb se v čase přirozeně mění, obecně však vývoj za poslední roky dokazuje, že zahraniční komunitní weby postupně ubírají uživatele těm českým. A to navzdory zpoždění, s jakým se nové služby zpravidla v českém prostředí adaptují. Příkladem za všechny může být třeba Xchat – dříve velmi populární chatovací portál, který však dnes nic neříká už 61 % respondentů.

Naopak pevným krokem si zde vykračuje Google+, kterému narostl počet registrovaných za poslední tři roky o 19 %. „Ač je faktická využívanost Google+ sporná, nemilosrdná strategie získávání uživatelů přes Gmail, YouTube či Android zatím gigantu Google výborně funguje,“ uvedla senior research manažerka Nielsen Admosphere Alena Ivánková.

Značný nárůst profilů dále zaznamenal i LinkedIn, kterému narostl počet uživatelů od roku 2012 třikrát. „Dvojnásobného nárůstu dosahuje i Twitter, se kterým se Češi sbližovali jen velmi opatrně, ale jak se zdá, už se s ním pomalu, ale jistě sžívají,“ dodala Alena Ivánková.

Výsledky vyplývají z výzkumu Komunitní weby 2015, který uskutečnila společnost Nielsen Admosphere na vzorku tisícovky respondentů z Českého národního panelu, kteří reprezentují internetovou populaci starší 15 let.

Podobné články

Které trendy aktuálně vládnou nákupům a čím se lidé nechají ovlivnit?

13. 6. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR)
Sociální sítě, influenceři, nové technologie včetně umělé inteligence, zhýčkanost části zákazníků, vliv ekologie, ale i tlak na peněženku kvůli inflaci a zpomalování růstu ekonomiky. Některé trendy jdou v nákupním chování na první pohled proti sobě. Jaké jsou ty nejaktuálnější? Čtěte více

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům. Čtěte více

Infografika: Češi tráví čas na internetu nejčastěji vyhledáváním, sociální sítě jsou na třetím místě

26. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AITOM)
Češi nejčastěji na internetu vyhledávají informace (67 %), dále jej využívají k posílání e-mailů (57 %), k návštěvě sociálních sítí (53 %) a čtení online zpravodajství (40 %). Čtěte více
Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media

Jaké budou trendy na sociálních sítích v roce 2017?

10. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn i na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook „okopíroval“ dvě funkce svého konkurenta. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories a následně přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků. Tento souboj tak definoval jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy. Čtěte více