Infografika: Češi tráví čas na internetu nejčastěji vyhledáváním, sociální sítě jsou na třetím místě

26. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: AITOM)
Češi nejčastěji na internetu vyhledávají informace (67 %), dále jej využívají k posílání e-mailů (57 %), k návštěvě sociálních sítí (53 %) a čtení online zpravodajství (40 %).

e zvyšujícím se věkem klesá počet lidí, kteří několikrát denně vyhledávají na internetu. Nejvíce online hledají mladí lidé ve věku 18 až 29 let (75 %), lidé ve věku 30 až 44 let (68 %) o něco méně, nejméně pak lidé ze skupiny 45 až 59 let (57 %).

Online zpravodajství se těší oblibě u téměř poloviny Čechů. Největší rozdíly lze zaznamenat mezi muži a ženami. Zprávy na internetu čte několikrát denně 46 % mužů, u žen je to jen 35 %. Muži se také více zajímají o rychlost svého připojení, pouze 17 % z nich tyto informace nezná.

Čím vyšší dosažené vzdělání, tím více lidé využívají e-mailovou komunikaci. Svůj e-mailový účet denně používá 75 % lidí s vysokoškolským diplomem, lidí bez maturity je ve srovnání s tím o více než třetinu méně (49 %). Více než 50 % lidí ve všech věkových skupinách kontroluje e-mail několikrát denně.

Sociální sítě jsou až na třetím místě
Sociální sítě, jako jsou primárně Facebook, Twitter, Google+ a další, využívají v Česku více ženy než muži, a to v poměru 64 % ku 43 %. Se zvyšujícím se věkem klesá u Čechů zájem o sociální sítě - několikrát denně je na sociálních sítích 73 % mladých lidí ve věku 18 až 29 let, dále 54 % Čechů ve věku 30 až 44 let, starších 45 let už jen 31 %.

Obdobnou klesající tendenci má užívání platforem internetových televizí a YouTube, avšak s tím rozdílem, že jsou i pro mladší ročníky méně atraktivní než sociální sítě. Videa na YouTube sleduje 34 % lidí z kategorie 18 až 29 let a pouze šest procent lidí starších 45 let a mladších 59 let.

Budoucnost chování Čechů na internetu?
“Můžeme říci, že výsledky průzkumu se odráží v nastavení online marketingu různých značek. Značky cílící na mladší generaci, inzerují převážně na Facebooku či Instagramu. Vzhledem k nastolenému trendu tak lze do budoucna očekávat ještě větší zacílení na tuto generaci, například také prostřednictvím větší personalizace a použití dalších podpůrných nástrojů,” uvedl Pavel Houser, výkonný ředitel agentury AITOM.

Pavel Houser odhaduje, že v příštích letech může podíl Čechů, kteří jsou na internetu aktivní několikrát denně, překročit hranici 80 %. V souvislosti s reakcí firem a značek na tuto situaci tak půjde o jednodušší segmentaci a masivnější zacílení na požadované potenciální zákazník. Čechů, kteří na internetu nakupují několikrát týdně, je již dnes 27 %.

Podobné články

Vojtěch Lambert, ředitel digitální agentury LCG New Media

Jaké budou trendy na sociálních sítích v roce 2017?

10. 1. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Máme za sebou velmi dynamický rok 2016, který byl plný novinek, vývoje a změn i na poli sociálních sítí. Asi nejzajímavější byl souboj Facebook vs. Snapchat, kdy Facebook „okopíroval“ dvě funkce svého konkurenta. Nejdříve implementoval do Instagramu Stories a následně přidal do svého Messengeru stěžejní funkci pro časově omezené sdílení příspěvků. Tento souboj tak definoval jasnou zprávu od uživatelů – baví nás videa, krátké, výstižné a vtipné posty a nudí nás text a staré platformy. Čtěte více
pixabay.com

Microsoft převezme profesní sociální síť LinkedIn

14. 6. 2016. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ČTK)
Společnost Microsoft kupuje sociální síť LinkedIn za 26,2 miliardy dolarů. Prodej je schválen představenstvy obou společností, převzetí Microsoftem by mělo být kompletní do konce roku. Čtěte více

Češi online komunikaci nevěří, ale stejně v ní řeší své soukromí

25. 4. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Většina českých uživatelů považuje online komunikaci za nespolehlivou. I přesto ji pravidelně využívají, a to i k debatám o soukromých tématech. Čtěte více

České firmy a sociální média

21. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: DBM)
Význam sociálních sítí i blogů pro firmy a organizace meziročně vzrostl, přesto některé velké podniky sociální média nadále ignorují. Denně sociální sítě monitoruje více než polovina (52 %) firem a blogy či videoblogy více než desetina (11,9 %). Překvapením je, že sociální sítě vůbec nesleduje 20,6 % respondentů, u blogosféry je to dokonce 50,8 %. Čtěte více