Novinky v ABRA

1. 12. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
ABRA Software představila nové rozšíření svého informačního systému, které uživatelům poskytuje možnosti v nastavování automatizovaných úloh.

Systém má v sobě integrovaný plánovač pro spouštění definovaných úloh. Tyto úlohy lze volit buď z předpřipravených šablon, nebo si správce systému vytvoří svou vlastní unikátní šablonu. Využití je široké, nejčastěji se jedná o úlohy, které je potřeba vykonávat v pravidelných intervalech, například zasílání vybraných reportů, stahování elektronické pošty, zpracování ISDOC dokumentů (elektronická fakturace) nebo generování požadavků na platební příkazy opakovaných plateb. Může jít také o úlohy, které jsou časově náročné, a jejich spouštění je vhodné v době, kdy není informační systém zatížen pracovní špičkou – například spuštění skladové uzávěrky nebo spuštění zálohy dat. Časté také bývá využití pro jednorázové odložené akce, jako zaslání e-mailu po pracovní době s informacemi o stavu skladu a jiné.

Takovéto úlohy nemusí být omezeny pouze funkcionalitou IS ABRA, ale může se jednat o pravidelné spouštění uživatelsky naprogramované funkce nebo externích aplikací.

Důležitá je jednoduchost obsluhy. Spouštění úloh je dostupné ve vybraných agendách na tlačítko. Uživatel definuje svoji naplánovanou úlohu pomocí průvodce a nečeká na její výsledek. Ten je doručen formou interního vzkazu (v rámci IS) nebo e-mailu.