Na rychlosti e-shopu záleží

1. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Zboží, které si lidé nakoupí v e-shopech, chtějí mít doručeno do tří dnů, a proto si většinou vybírají zboží skladem. Tomuto se samozřejmě přizpůsobili i samotní provozovatelé internetových obchodů, kteří mají více než 73 % nabízených produktů ihned k dispozici a expedují je do druhého dne. Hrozí, že pokud vybraný produkt nebude na skladě, tak jej zákazník v 74 % případů objedná jinde.
Foto: Freeimages.com

Rychlost doručení je jedním z aspektů, který lidé při online nákupech sledují. Pro 27 % zákazníků je to po ceně a předchozí dobré zkušenosti rozhodující faktor, proč právě nakoupit v daném e-shopu. Více než polovina (54 %) lidí chce své zboží mít doručené do tří dnů, dalších 34 % pak do týdne. Pokud není požadovaný produkt skladem, pak v 74 % případů využije zákazník služeb jiného obchodu.

Provozovatelé internetových obchodů jsou si vědomi náročnosti svých klientů, a proto mají 73 % zboží ihned k dispozici, aby mohli expedovat druhý den po objednávce. „Ve snaze přilákat zákazníky, někteří e-shopaři mylně uvádí, že zboží mají skladem. To se jim ale nemusí vyplatit, neboť téměř 30 % lidí poté, co jim je oznámeno zdržení, objednávku ruší a dalších 44 % už znovu v tomto obchodě nenakoupí,“ dodal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Spolu s tím souvisí i způsob dopravy. Pokud si mohou nakupující vybrat, pak v 52 procentech využijí služeb přepravce zásilek, prim mezi nimi hraje PPL. Přesto si Česká pošta udržuje své prvenství. Stejně tak je stále nejvíce využívaným způsobem platba dobírkou (54 %), což má na svědomí přetrvávající nedůvěra v on-line platby a obava, že nebude zboží po zaplacení posláno.

„V Česku máme přes 37 000 e-shopů, konkurence je opravdu veliká. Zákazníci jsou „rozmazleni“ a očekávají bezchybný a rychlý servis. Nechtějí na svou objednávku čekat déle než týden. Rychlost a důvěryhodnost jsou to, co lidé od e-shopů očekávají,“ řekl Miroslav Uďan.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více