Muži utrácejí v e-shopech více než ženy
Z průzkumu dále vyplývá, že naopak čtvrtina žen utratí za nákupy na internetu ročně pouze tři tisíce korun. „Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu 15 % mužů,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a doplňuje: „Na Slovensku je situace trochu jiná. Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun.”
Nejčastější útrata, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. „Takovou roční útratu na internetu uvedla celá čtvrtina Čechů,“ doplnil Michal Osuský
„Nakupování přes internet se těší velké oblibě. Češi aktivní na internetu si již v minulosti zvykli nakupovat v e-shopech zejména takové komodity, u kterých mohli při nákupu přes internet výrazně ušetřit nebo které vzhledem ke své originalitě v běžných obchodech nesehnali,“ vysvětlil Kamil Demuth z Heureka.cz a dodal: „Stále více zákazníků se však učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně přes kamenné obchody. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.“
Stejně jako čeští muži, také ti slovenští nechají v nákupních košících e-shopů více peněz, než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ dodal Michal Osuský.
Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu? | Češi(aktivní na internetu) | Muži | Ženy |
1 – 3 000 Kč | 20 % | 15 % | 25 % |
3 001 – 5 000 Kč | 18 % | 16 % | 20 % |
5 001 – 10 000 Kč | 25 % | 26 % | 24 % |
10 001 – 20 000 Kč | 20 % | 24 % | 17 % |
20 001 a více | 16 % | 19 % | 13 % |