Muži utrácejí v e-shopech více než ženy

26. 2. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Přes 10 000 korun ročně zaplatí za online nákupy až 43 % mužů. Žen s takovou útratou na internetu není ani třetina. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz a agentury NMS Market Research mezi téměř 9 000 internetovými uživateli v ČR a SR.
Foto: SXC.hu

Z průzkumu dále vyplývá, že naopak čtvrtina žen utratí za nákupy na internetu ročně pouze tři tisíce korun. „Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu 15 % mužů,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a doplňuje: „Na Slovensku je situace trochu jiná. Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun.”

Nejčastější útrata, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. „Takovou roční útratu na internetu uvedla celá čtvrtina Čechů,“ doplnil Michal Osuský

„Nakupování přes internet se těší velké oblibě. Češi aktivní na internetu si již v minulosti zvykli nakupovat v e-shopech zejména takové komodity, u kterých mohli při nákupu přes internet výrazně ušetřit nebo které vzhledem ke své originalitě v běžných obchodech nesehnali,“ vysvětlil Kamil Demuth z Heureka.cz a dodal: „Stále více zákazníků se však učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně přes kamenné obchody. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.“

Stejně jako čeští muži, také ti slovenští nechají v nákupních košících e-shopů více peněz, než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ dodal Michal Osuský.

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?Češi(aktivní na internetu)Muži Ženy 
1 – 3 000 Kč20 %15 %25 %
3 001 – 5 000 Kč18 %16 %20 %
5 001 – 10 000 Kč25 %26 %24 %
10 001 – 20 000 Kč20 %24 %17 %
20 001 a více16 %19 %13 %
Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více