Muži utrácejí v e-shopech více než ženy

26. 2. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Přes 10 000 korun ročně zaplatí za online nákupy až 43 % mužů. Žen s takovou útratou na internetu není ani třetina. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz a agentury NMS Market Research mezi téměř 9 000 internetovými uživateli v ČR a SR.
Foto: SXC.hu

Z průzkumu dále vyplývá, že naopak čtvrtina žen utratí za nákupy na internetu ročně pouze tři tisíce korun. „Tuto částku, do tří tisíc ročně, nechá na internetu 15 % mužů,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a doplňuje: „Na Slovensku je situace trochu jiná. Téměř 40 % žen tam na internetu utratí ročně částku v přepočtu nižší než tři tisíce korun.”

Nejčastější útrata, kterou lidé ročně na internetu zaplatí, se pohybuje mezi pěti a deseti tisíci korunami. „Takovou roční útratu na internetu uvedla celá čtvrtina Čechů,“ doplnil Michal Osuský

„Nakupování přes internet se těší velké oblibě. Češi aktivní na internetu si již v minulosti zvykli nakupovat v e-shopech zejména takové komodity, u kterých mohli při nákupu přes internet výrazně ušetřit nebo které vzhledem ke své originalitě v běžných obchodech nesehnali,“ vysvětlil Kamil Demuth z Heureka.cz a dodal: „Stále více zákazníků se však učí nakupovat na internetu i zboží v nižších cenových hladinách, které dříve nakupovali téměř výhradně přes kamenné obchody. Napomáhá tomu i trend rozšiřování výdejních míst u internetových obchodů.“

Stejně jako čeští muži, také ti slovenští nechají v nákupních košících e-shopů více peněz, než ženy. „Slováků, kteří utratí na internetu v přepočtu přes deset tisíc korun ročně je o 15 % více než Slovenek,“ dodal Michal Osuský.

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?Češi(aktivní na internetu)Muži Ženy 
1 – 3 000 Kč20 %15 %25 %
3 001 – 5 000 Kč18 %16 %20 %
5 001 – 10 000 Kč25 %26 %24 %
10 001 – 20 000 Kč20 %24 %17 %
20 001 a více16 %19 %13 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více