Milionáři od herních strojů

19. 6. 2017. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: 100Mega Distribution)
Úsměvné, že? Žijeme v době, kdy se může člověk s přehledem živit hraním počítačových her. Co více – je považován za celebritu, oslavován a na jeho autogram čekají stometrové fronty. To vše a mnohem více se skrývá ve světě progamingu. V tomto článku se vám pokusíme nastínit, co se vlastně za tímto magickým slůvkem skrývá.

„Tak nám zabili fotbal“, dala by se s nadsázkou parafrázovat slavná Švejkova věta při pohledu na částky, které v současné době lítají ve světě progamingu. Vždyť loňský ročník turnaje „The International“ byl dotován částkou přesahující 20 000 000 USD. Ano, čtete správně. Parta pěti kluků si pak za výhru v tomto klání odnesla 9 139 002 USD. Za týden hraní si tedy každý z hráčů vítězného týmu v podstatě odnesl to, co vydělá Jiří Hudler za rok v NHL u týmu Dallas Stars. Pokud si však myslíte, že tato částka byla výjimečná, dovolte mi, abych vás vyvedl z omylu. Jen v letošním roce již bylo vyplaceno hráčům více než 33 240 000 USD, a to nás navíc zmíněný The International ještě čeká.

Vím, co vás napadne jako další. Turnaj nevyhrává každý a z něčeho přeci hráči musí žít. Progaming se již dávno dostal do fáze, kdy týmy s hráči podepisují kontrakty s měsíčními výplatami či bonusy od sponzorů. Stejný systém funguje i u klasického sportu. Dobrý hráč pak pobírá i 5 000 USD měsíčně. Nedávno utekla dokonce smlouva profesionálního týmu se službou Twitch, kdy si tento tým za streamování svého hraní pro veřejnost přišel za půl roku na 500 000 USD.

Nechci vás však nudit daty o tom, kdo si kolik vydělává. To byste si rovnou mohli přečíst nějaký článek z bulváru. Nicméně se chci ještě na chvilku zastavit nad druhou stranou každého sportu, a sice diváckou. Každý sport je tak velký, jaká je jeho popularita mezi lidmi. U eSportu (progamingu) tomu není jinak. Například minulý měsíc se ve hře League of Legends odehrával turnaj, kdy jeden zápas sledovalo přes internet 13 606 136 diváků, což je srovnatelný počet diváků BBC sledujících mužské finále Wimbledonu v roce 2016. Progaming už dávno není jen bašta „nerdů“. Nedávno jsem byl osobně na turnaji v zahraničí, kde jsem viděl v hledišti celé rodiny. Nejvíce mi utkvěl v paměti obrázek otce se synem, kteří byli oba oděni v dresech profesionálního týmu, bundy a čepice s logy, zkrátka praví fanoušci.

A co že to vlastně ten progaming je? Jednoduše řečeno: sport. Ano, vím, že někteří z vás budou namítat, že při sportu by se měl člověk pohybovat, vykonávat nějakou činnost. Ale jak moc se člověk hýbe například u šachů? Stejně jako ve sportu je v progamingu několik stěžejních her. Mezi nejpopulárnější patří League of Legends, Counter-Strike anebo Heartstone. Všechny tyto hry můžete shlédnout osobně mezi 10. – 12. listopadem v Brně, kdy se koná největší československý turnaj v progamingu: Mistrovství České Republiky v počítačových hrách – MČR.

Doufám, že jsem vám pomohl objasnit, o čem (určitě nejen vaše děti) pořád mluví. Fotbal, tenis, nebo hokej se přece také dají hrát rekreačně, stejně jako hry. To, že vaši zákazníci nejsou zrovna Jágrové, přeci také neznamená, že si nemohou zahrát hokej nebo jej sledovat v televizi. Proč jim tedy nenabídnout například oficiální herní počítače MČR tradičního českého výrobce HAL3000, který je generálním partnerem MČR už šest let?

Autor: Jiří Čipera, 100Mega Distribution

Podobné články

Jak COVID-19 (podle výrobců) ovlivnil ukládání a zálohování dat

7. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Jak se události z posledních měsíců promítly do přístupu k ukládání a zálohování dat jsme zjišťovali přímo u poskytovatelů souvisejícího hardwaru, softwaru a služeb. Některé z nastíněných trendů pravděpodobně vytuší každý, řada z nich vás však možná překvapí. Čtěte více

Trendy v tiskárnách a multifunkcích v polovině roku 2020

29. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Tiskárny a multifunkce jsou nedílnou součástí drtivé většiny firem, úřadů i domácností. Spolu se spotřebním materiálem jsou navíc také velmi důležitým prodejním artiklem. Jak se trh vyvíjí a jaké trendy můžeme v době, kterou stále výrazně ovlivňuje současná koronavirová situace, sledovat nebo již brzy očekávat? Čtěte více

Trendy v segmentu ukládání a zálohování dat – co nás čeká a nemine?

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Práce s daty je široká oblast rozprostírající se napříč různými segmenty produktů a služeb. V případě hardwaru se kromě NAS serverů a specializovaných úložišť stále setkáváme také s páskovými řešeními, ale jednoznačným trendem je růst důležitosti cloudu, softwaru a služeb… Čtěte více

Internet věcí v roce 2020: Jaký je a kam se bude ubírat

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
IoT lze bez nadsázky označit za jednu z nejrychleji se rozšiřujících a rozvíjejících ICT technologií dneška. Celá oblast internetu věcí v sobě skrývá obrovský potenciál pro všechny zúčastněné, ať již hovoříme o výrobcích a dodavatelích, poskytovatelích služeb, partnerech či implementátorech nebo koncových zákaznících. Na současnost a budoucnost IoT jsme se ptali odborníků z různých oborů české IT scény. Čtěte více