Michael Trousil (TD Synnex): Zastřešujeme tři největší cloudové platformy

23. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: TD Synnex)
Při vší úctě k českému velikánovi Járovi Cimrmanovi panuje v TD Synnex přesvědčení, že budoucnost patří cloudu, spíš než aluminiu. Důkazem, že TD Synnex považuje tento segment za strategický, je založení nové divize Cloud. Šéf divize Michael Trousil popisuje, jaké přednosti přináší zastoupení tří největších cloudových platforem obchodním partnerům.
Michael Trousil, vedoucí divize Cloud v TD Synnex

TD Synnex má jako jediná na trhu v portfoliu tři největší cloudové providery na světě. Proto jste založili speciální cloud divizi?

Nejen proto. Strategickým cílem TD Synnex je být „cloud and security driven“ distributorem. To znamená, že za klíčové považujeme právě segmenty cloudu a bezpečnosti. TD Synnex aktuálně v Česku zastupuje tři největší cloudové hráče, tedy AWS, Microsoft Azure a Google Cloud. Tuto nabídku je třeba náležitě obsloužit, a proto budujeme specializovaný tým, v němž budou mít provideři obchodní i technické zastoupení.

Druhým důležitým úkolem naší divize je provázat a koordinovat nabídku cloudových služeb i s dalšími velkými dodavateli z portfolia TD Synnex.

Co si pod tím představit?

Vycházíme z aktuálního modelu, jakým se cloudové služby doručují zákazníkům. Doby, kdy se bez rozmyslu přesunul workload z on-premise do cloudu (tzv. Lift & Shift), už jsou pryč. Trendem jsou hybridní řešení, kdy firmy využívají z každého světa to nejlepší. Proto má logiku, aby na určitém projektu spolupracovalo naše oddělení třeba s divizí HPE nebo Cisco. Cloud určitě nebude brát ostatním částem firmy byznys, spíš usilujeme o symbiózu.

Kolik má TD Synnex nyní partnerů, kteří nabízejí cloudové služby?

Partnerů napříč cloudy je několik set a pořád přibývají noví. A to právě proto, že u nás najdou všechny tři hyperscalery. Tři velcí cloudoví hráči mají podobnou strategii – využívat pro nabídku svých služeb právě distributory. Přímo u sebe si drží skutečně jen top partnery s nejvyššími certifikacemi a velkými obraty, které jsou schopní obsloužit. Pokrytí ostatních partnerů svěřují distributorům.

Nemohou se důrazem na cloud cítit ochuzeni tradiční partneři?

Určitě ne, protože pro ně je cloud také příležitostí. Nikomu neříkáme, aby přestal prodávat „železo“. Naopak tradiční partnery přesvědčujeme, že cloud je šancí, jak si významně rozšířit portfolio třeba i o stovky produktů najednou.

Co získávají partneři, když se rozhodnou rozjet cloudový byznys s TD Synnex?

Spojení s námi představuje nejrychlejší způsob, jak naskočit do cloudového segmentu. Partner nemusí absolvovat žádný složitý certifikační proces, může začít prodávat prakticky ihned.

Partner navíc prostřednictvím TD Synnex získá okamžitý přístup k fondům, pobídkám či programům providerů. Příkladem mohou být různé programy akcelerace přechodu do cloudu, ke kterým se menší partner bez spolupráce s námi prakticky nedostane.

Nezanedbatelnou předností je i fakt, že jako partner máte lokální kontakt v Česku a komunikujete v češtině. Vedle toho TD Synnex zřídila pro cloudové služby celoevropské Center of Excellence, které sdružuje ty největší odborníky. Takže i český partner může v případě potřeby využívat expertní služby tohoto centra.

Laikovi připadá, že nabídka největších cloud providerů je obdobná. Není lhostejné, zda máte v portfoliu jednoho nebo všechny tři hyperscalery?

Rozhodně ne. Byť se může zdát nabídka dost podobná, má každý z cloud providerů vlastní unikátní přidanou hodnotu. Ostatně u již zmíněných hybridních řešení je velkým tématem multicloud, tzn. využívání více než jednoho cloud providera. Situace, kdy máme v portfoliu všechny tři, dovoluje partnerům vybírat pro své klienty vždy ty nejlepší služby a optimalizovat náklady na spotřebu cloudu.

Hovořil jste o přílivu nových partnerů. Týká se i těch tradičních, kteří byli dlouhá léta zaměření na on-premise řešení?

Když se podívám do ostatních divizí, nenajdu snad ani jednu, kde by „tradiční“ výrobci nepřicházeli s řešeními, která jsou nativně propojena s prostředím hyperscalerů, či dokonce vlastními „as a service“ modely. Jestliže tyto firmy s miliardovými obraty vnímají přítomnost cloudu a reagují na ní, nevidím žádný důvod, proč by naši partneři neměli také.

Štítky: 

Profilová karta firmy

TD SYNNEX

TD SYNNEX

Společnost TD SYNNEX je jedním z největších celosvětových distributorů informačních technologií. Pomáháme společnostem jako HP, Dell, IBM, Microsoft — a stovkám dalších — uvádíme jejich produkty na trh a nabízíme širokou řadu služeb technické a prodejní podpory.

Pro naše obchodní partnery zajišťujeme certifikace, školení, instruktáže, podporu a pomáháme jim provádět konfigurace, instalace a financování zakoupených řešení. Mnoho hardwarových i softwarových řešení, která používáme každý den, prošlo při cestě na trh našimi logistickými centry.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Marek Prorok, specialista pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems

Marek Prorok (Zebra systems): Virtuální a rozšířená realita jsou budoucností

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
S Markem Prorokem, specialistou pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems, jsme hovořili (nejenom) o kyberbezpečnostním tréninku, který kompletně probíhá ve virtuální realitě. Kromě rozšířené a virtuální reality jsme si povídali také o umělé inteligenci a dalších aktuálních trendech. Čtěte více

Martin Lanc (ASBIS CZ): Lidský přístup je v partnerském byznysu zásadní

10. 10. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASBIS CZ)
Martin Lanc pracuje na pozici generálního manažera společnosti ASBIS CZ více než rok. Kam se tým ASBIS CZ pod jeho vedením posunul? Co ho mile překvapilo a do jaké míry ovlivňuje portfolio i samotné fungování společnosti umělá inteligence? Čtěte více
Petr Ondráš, manažer komerční divize společnosti ASUS pro ČR a SR

Petr Ondráš: ASUS je značka, která chce s partnery skutečně růst

29. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
ASUS už dávno není jen značka pro koncové uživatele – podle Petra Ondráše, šéfa komerční divize společnosti ASUS pro Českou republiku a Slovensko, dnes společnost nabízí kompletní portfolio pro školy, firmy i veřejnou správu a otevírá resellerům nové příležitosti v éře AI a digitalizace. V rozhovoru Petr Ondráš prozradil více o trendech i o výhodách partnerské spolupráce. Čtěte více
Michael Mikluš, 4P manager CZ/SK ve společnosti Lenovo

Michael Mikluš: Dvacet let ve společnosti Lenovo

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Lenovo letos slaví dvacet let působení na českém trhu. Od samého začátku je u toho např. Michael Mikluš, který zde v současné chvíli působí na pozici 4P manager CZ/SK. A my jsme jej nyní při této příležitosti ohledně jeho bohaté kariéry vyzpovídali. Čtěte více