Máte e-shop? Začněte se připravovat Vánoce..

1. 9. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože největší nápor na internetové obchody přijde až za několik týdnů, většinou na přelomu listopadu a prosince, je dobré se na něj včas a kvalitně připravit.
Foto: Pixabay.com

Od konce léta zbývá ještě poměrně dost času, než se vánoční šílenství rozjede naplno. Je to ale vhodný okamžik na to zasednout a zhodnotit údaje ze stejného období v předchozích letech. „Díky analýze loňských či předloňských Vánoc získá majitel e-shopu velmi cenné údaje, na nichž může stavět plán na letošní rok. Nejde přitom jen o informace týkající se samotného objemu prodeje zboží, analýza poslouží například také k objevení slabých míst, na kterých je potřeba zapracovat,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Dobré načasování je základ

Kdy spustíte vánoční kampaň, jak dlouho bude trvat, kdy musíte objednat zboží a obalové materiály, jak rychle budete schopni vyexpedovat objednávky a jak rychle je dostanete k zákazníkovi? To je jen několik zásadních otázek, na které si před začátkem vánočního šílenství musíte odpovědět. „Mějte na paměti, že nic není dobré odkládat na poslední chvíli, a v předvánočním čase to platí dvojnásob. Jednejte proto včas, ať máte rezervu na řešení případných problémů. Zároveň je nutné také přichystat se na to, že nápor zákazníků nekončí Štědrým dnem. Druhá velká vlna přijde velmi záhy po Vánocích a během prvních týdnů nového roku – tehdy začnou zákazníci řešit výměnu či vrácení zboží nebo případné reklamace,“ doplnil Uďan.

Investice do kampaně se vyplatí

Nevsázejte pouze na sílu vyhledávačů a dejte o sobě potenciálním zákazníkům vědět. I při plánování nové vánoční kampaně uplatníte informace z předchozích let, pomoci mohou také údaje z Google Analytics. Snáze si stanovíte cílové skupiny, způsob komunikace a také produkty, které budou hlavním „tahákem“. Najděte si čas a kampaň průběžně vyhodnocujte, výsledky se vám budou zajisté hodit i v následujícím roc

Nepodceňte správnou logistiku

Aby vánoční dárky stihly dorazit pod stromeček a ne až na Nový rok, je potřeba zajistit jejich včasné doručení, proto není dobré sázet na služby jen jedné dopravní společnosti. Nakombinujte způsoby dopravy tak, aby si zákazník mohl nechat zboží dovézt až do práce či domů, ale aby si mohl objednávku vyzvednout i osobně, a to buď v kamenné prodejně či ve výdejním místě. To je ale až poslední kostička do skládanky – ještě předtím totiž musíte mít co doručovat. „Pokud z předchozích zkušeností víte, že se nápor na e-shop v předvánočním čase zvýší natolik, že nestihnete všechny objednávky vyřídit včas, nebojte se najmout na náročné období pomocnou sílu, která bude balíčky chystat a expedovat. A klidně popřemýšlejte také o posílení zákaznického servisu, před Vánoci totiž rapidně vzrůstá i počet dotazů ohledně jednotlivých produktů,“ uzavřel Uďan.

Výhodné nabídky pro nové i stálé zákazníky

Vánoční čas je vhodným obdobím, kdy projevit stálým zákazníkům svůj dík. E-shop může svým nejvěrnějším nabídnout dopravu zdarma, delší lhůtu na vrácení zboží či speciální slevy před Štědrým dnem. Nové zákazníky lze též potěšit bezplatnou dopravou, ale také například poukázkou na první nákup.

Podobné články

E-shopy prožívají rekordní rok, výrazný růst očekávají i ve druhém pololetí

13. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 je kvůli koronaviru ve všech směrech zcela jiný. To platí také pro internetové obchody, které v průběhu krize táhly český maloobchod a dosáhly razantního meziročního nárůstu prodejů. Rozdíl přesahoval výjimečných 40 % v dubnu a postupně se ustálil až na 25 % v červnu. Čtěte více

Online nákupy šetří Čechům nejen čas a peníze, ale také snižují stres

24. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Češi chtějí především šetřit své úspory a vyhýbat se stresu, online nakupování je pro ně proto čím dál atraktivnější volbou. Proces je mimo jiné časově méně náročný. Nejčastěji nakupují módu a beauty produkty, v případě zboží určeného pro volnočasové aktivity se dokonce pohybují nad evropským průměrem. Čtěte více

Češi v prvním pololetí 2020 utratili na internetu 74 miliard korun

22. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Vlivem opatření souvisejících s koronakrizí, kdy se na čas celý retail přesunul téměř výhradně do onlinu, utratili Češi v e-shopech 74 miliard korun. Nejsilnějším měsícem byl prozatím březen s celkovým meziročním růstem o 40 %. Významně rostly segmenty jako je nábytek, dům a zahrada. Čtěte více

České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně. Čtěte více