Máte e-shop? Začněte se připravovat Vánoce..

1. 9. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Přestože největší nápor na internetové obchody přijde až za několik týdnů, většinou na přelomu listopadu a prosince, je dobré se na něj včas a kvalitně připravit.
Foto: Pixabay.com

Od konce léta zbývá ještě poměrně dost času, než se vánoční šílenství rozjede naplno. Je to ale vhodný okamžik na to zasednout a zhodnotit údaje ze stejného období v předchozích letech. „Díky analýze loňských či předloňských Vánoc získá majitel e-shopu velmi cenné údaje, na nichž může stavět plán na letošní rok. Nejde přitom jen o informace týkající se samotného objemu prodeje zboží, analýza poslouží například také k objevení slabých míst, na kterých je potřeba zapracovat,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Dobré načasování je základ

Kdy spustíte vánoční kampaň, jak dlouho bude trvat, kdy musíte objednat zboží a obalové materiály, jak rychle budete schopni vyexpedovat objednávky a jak rychle je dostanete k zákazníkovi? To je jen několik zásadních otázek, na které si před začátkem vánočního šílenství musíte odpovědět. „Mějte na paměti, že nic není dobré odkládat na poslední chvíli, a v předvánočním čase to platí dvojnásob. Jednejte proto včas, ať máte rezervu na řešení případných problémů. Zároveň je nutné také přichystat se na to, že nápor zákazníků nekončí Štědrým dnem. Druhá velká vlna přijde velmi záhy po Vánocích a během prvních týdnů nového roku – tehdy začnou zákazníci řešit výměnu či vrácení zboží nebo případné reklamace,“ doplnil Uďan.

Investice do kampaně se vyplatí

Nevsázejte pouze na sílu vyhledávačů a dejte o sobě potenciálním zákazníkům vědět. I při plánování nové vánoční kampaně uplatníte informace z předchozích let, pomoci mohou také údaje z Google Analytics. Snáze si stanovíte cílové skupiny, způsob komunikace a také produkty, které budou hlavním „tahákem“. Najděte si čas a kampaň průběžně vyhodnocujte, výsledky se vám budou zajisté hodit i v následujícím roc

Nepodceňte správnou logistiku

Aby vánoční dárky stihly dorazit pod stromeček a ne až na Nový rok, je potřeba zajistit jejich včasné doručení, proto není dobré sázet na služby jen jedné dopravní společnosti. Nakombinujte způsoby dopravy tak, aby si zákazník mohl nechat zboží dovézt až do práce či domů, ale aby si mohl objednávku vyzvednout i osobně, a to buď v kamenné prodejně či ve výdejním místě. To je ale až poslední kostička do skládanky – ještě předtím totiž musíte mít co doručovat. „Pokud z předchozích zkušeností víte, že se nápor na e-shop v předvánočním čase zvýší natolik, že nestihnete všechny objednávky vyřídit včas, nebojte se najmout na náročné období pomocnou sílu, která bude balíčky chystat a expedovat. A klidně popřemýšlejte také o posílení zákaznického servisu, před Vánoci totiž rapidně vzrůstá i počet dotazů ohledně jednotlivých produktů,“ uzavřel Uďan.

Výhodné nabídky pro nové i stálé zákazníky

Vánoční čas je vhodným obdobím, kdy projevit stálým zákazníkům svůj dík. E-shop může svým nejvěrnějším nabídnout dopravu zdarma, delší lhůtu na vrácení zboží či speciální slevy před Štědrým dnem. Nové zákazníky lze též potěšit bezplatnou dopravou, ale také například poukázkou na první nákup.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více