Mailkit: Dvě třetiny příjemců otevírají e-maily na osobních počítačích, třetina na mobilech

14. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit připravila infografiku věnující se trendům v e-mail marketingu za několik posledních let. Z dat například vyplývá, že více než čtvrtina e-mailů je otevřena do dvou hodin od doručení. Přes tři čtvrtiny zpráv je poté zobrazeno do 24 hodin od doručení.

Podle dat společnosti Mailkit má na úspěšnost e-mailingové kampaně vliv nejen roční období, ale také den v týdnu i to, v kterou denní hodinu bylo sdělení odesláno. Míra otevření e-mailů zůstává během roku relativně stabilní. Její postupný nárůst je pozorovatelný v průběhu podzimních měsíců. Největší proklikovosti dosahují kampaně v listopadu, nejmenší naopak v prosinci. 

I den v týdnu hraje zásadní roli. Nejvíce lidí si e-mailové kampaně otevírá během soboty. A to jak během běžného roku, tak i v průběhu letních měsíců. Častěji otevírány bývají také zprávy rozeslané během srpnových úterků. Největší míry proklikovosti dosahují e-maily odeslané během sobot.

Podstatný vliv na úspěšnost e-mailingové kampaně má také denní doba. Vyšší pravděpodobnost otevření mají zprávy odeslané v brzkých ranních hodinách. E-mailům se poté lidé věnují také okolo 21:00 večer.

Během posledních tří let došlo také k proměně zařízení, na kterých si lidé své e-maily otevírají. Zvýšil se podíl těch, kteří si zprávy otevřou na chytrých telefonech. Na mobilních zařízeních si e-mailingy otevírá 30 % z nich. Podíl těch, kteří si e-mail otevřou na osobním počítači naopak ve sledovaném období klesl. Nyní je na stolních počítačích otevřeno 65 % zpráv. Během letních dovolených je patrný pokles užívání počítačů, zatímco na mobilních telefonech a tabletech jsou e-maily otevírány i v průběhu prázdnin. 

Během let 2010–2015 patřily k nejvyužívanějším prohlížečům Internet Explorer, Firefox a Chrome. V období 2018–2020 došlo k posílení pozice mobilních prohlížečů (zejména Chrome Mobile a Safari Mobile).


 

Štítky: 

Podobné články

Vylepšete svůj e-mailový marketing automatizovanými kampaněmi

9. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti. Dokáží rovněž citlivěji reagovat na chování zákazníka. Čtěte více

Účtování aneb co přinesly tři roky s GDPR pro e-mailový marketing?

28. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Den, po kterém již nebude nic jako dřív – tak byl mnohdy z pohledu e-mailingu vnímán 25. květen 2018. Na scéně se objevilo GDPR, jež zásadně promluvilo do možností fungování (nejen) tohoto marketingového nástroje. Čtěte více

Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu

23. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci sociálních médií již e-mail marketing nemá co nabídnout, výzkumy však hovoří jinak. Čtěte více

Hlavní trendy v e-mail marketingu

5. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
PAST. Počáteční písmena čtyř stěžejních faktorů, díky kterým je v posledních letech e-mail marketing funkční a úspěšný. A zdá se, že personalizace, automatizace, segmentace a testování budou nejdůležitější součástí e-mail marketingu i v nejbližší budoucnosti. Doplní je ale i redesign e-mailových kampaní a větší interaktivita. Čtěte více