AI zvyšuje produktivitu e-mailové komunikace

5. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Průzkum společnosti GFI Software odhalil, že 91 % dotázaných českých a slovenských partnerů této společnosti považuje za hlavní přínos umělé inteligence v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou.

Více než dvě třetiny firemních uživatelů považují za hlavní výzvu v oblasti elektronické pošty náročnou tvorbu smysluplných odpovědí. Polovina se potýká s přílišným množstvím e-mailů. Vlivem toho může docházet ke zpoždění důležité komunikace a ztrátě obchodních příležitostí. Proto řada firem dnes testuje možnosti AI nástrojů umožňující zkrátit zdlouhavé, rutinní vyřizování e-mailové komunikace, zvýšit produktivitu svých pracovníků a zkrátit reakci na důležité požadavky.

Klíčová zjištění z průzkumu:

  • Pro 68 % dotázaných je ve firemní e-mailové komunikaci největší výzvou tvorba smysluplných odpovědí, pro 50 % každodenní objem e-mailů, pro 32 % obnova koncentrace na hlavní pracovní činnost a pro 29 % třídění a přeposílání na další osoby.
  • Hlavní přínos AI v oblasti firemní elektronické pošty vidí 91 % v automatizaci odpovědí, 39 % pak v zabezpečení proti spamu/malwaru a ve vyhledávání v e-mailovém archivu, a 12 % pak v zajišťování shody s předpisy.
  • V oblasti inteligentní automatizace e-mailové komunikace vnímá 88 % respondentů největší přínosy ve zkrácení času stráveného správou e-mailů, 67 % v úspoře nákladů na zpracování e-mailů, 48 % v rychlejší reakci na požadavky, a 30 % v efektivnějším zpracování cizojazyčných e-mailů.

„Obchodních e-mailů vzniká každý den obrovské množství a spíše jich přibývá, než ubývá,“ řekl Marek Prorok, manažer prodeje řešení Eloquens ve společnosti Zebra systems. „Přes polovinu e-mailů přitom tvoří nedůležitá komunikace, kterou lze zpracovat automatizovaně a tím ušetřit něco z více než 2,5 hodiny, které pracovníci denně tráví vyřizováním e-mailů. Nasazení umělé inteligence do tohoto procesu představuje zásadní zlom v efektivitě správy e-mailů a zvyšování produktivity práce.“

Společnost GFI Software nedávno představila řešení Eloquens, nástroj pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace, který eliminuje neefektivní činnosti s využitím pokročilé technologie umělé inteligence. Další GFI řešení obsahující AI technologie je antispamový a antimalwarový filtr GFI MailEssentials, poštovní server a klient GFI Kerio Connect, a archivační řešení GFI Archiver.

Profilová karta firmy

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

ZEBRA SYSTEMS, s.r.o.

Společnost Zebra systems s.r.o. je s více než 20 lety na trhu předním distributorem s přidanou hodnotou v segmentu IT bezpečnosti a ochrany dat v České republice a na Slovensku. Vedle prodeje produktů poskytuje svým zákazníkům špičkové služby podpory a školení. Společnost je výhradním distributorem produktů značky Acronis a GFI Software a distributorem Cloudflare, N-able a Virtuozzo. O Acronis Acronis poskytuje řešení pro zálohování, ob novu po haváriích a bezpečné sdílení a synchronizaci dat.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Agentní AI firmám nepomůže sama. CIO ji musí vést s jasným cílem

4. 8. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Salesforce)
Agentní AI přináší firmám nový typ digitálních kolegů. Jde o samostatné systémy, které zvládnou řešit úkoly, rozhodovat a dosahovat výsledků bez neustálého dohledu člověka. Pokud ji firmy dokáží správně uchopit, může jim agentní AI výrazně zrychlit provoz, zlepšit zákaznickou zkušenost a ušetřit náklady. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více
Martina Vlčková, CCO v SWS

Martina Vlčková (ALSO/SWS): Naše nabídka se výrazně rozšířila

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ALSO/SWS)
S Martinou Vlčkovou, CCO v SWS, jsme při příležitosti letošního ALSO Cloud Summitu v Hradci Králové hovořili o aktuálním dění v této společnosti. Z rozhovoru se třeba dozvíte, jak se firmě aktuálně daří, jaké má plány do budoucna, kam by se chtěla posouvat a jak by se chtěla profilovat směrem k resellerům. Čtěte více
Ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník

Konecta: Globální hráč s technologickým přesahem

4. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Konecta )
Jak dnes vypadá moderní outsourcing zákaznické péče? O proměnách oboru, přínosech automatizace i výzvách více uvedl ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník. Čtěte více