LED TV jsou nejprodávanější a Češi kupují také ty s 3D

24. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce web Heureka.cz v ČR zaznamenal zájem o televizory s trojrozměrnou technologií, kdy prodeje vzrostly o 82 %. Stále nejžádanější ovšem jsou mezi Čechy LED televize. Nadále také klesá zájem o televizory s LCD technologií a plazmové televize.

„Zájem Čechů o 3D televize se od loňského roku zvýšil o 82 %. Na druhou stranu o 18% se snížil zájem o LCD televizory a o 24 % méně se vyhledávají plazmy,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Podle něj bude větší nástup 3D televizí záviset především na rozšíření nabídky 3D filmů.

„Obdobná situace byla u čteček elektronických knih. Jakmile se do elektronické podoby dostal větší počet klasických knih včetně bestsellerů, prodeje čteček začaly stoupat,“ dodal Demuth.

I když se zájem o 3D televize zvýšil, mezi Čechy nadále zůstávají nejoblíbenějším typem LED televize, které vyhledává více než polovina lidí, kteří mají o televize zájem. Nejmenší část na trhu v současné době tvoří plazmové televize, jejich podíl na vyhledávání televizí je pouhých 5 %. 

Cena 3D televizorů se drží na stále stejné úrovni, cena ostatních typů televizorů meziročně klesla zhruba o 10 %. Nejlevněji se v současné době dají pořídit LCD televizory, jejich průměrná cena je 6 782 Kč. Nejvýše se, podobně jako v loňském roce, pohybuje průměrná cena 3D televizí, která je v současnosti 23 538 Kč.

 

Průměrná cena (Kč)

LCD televizory

6 782 Kč

LED televizory

10 609 Kč

Plazmové televize3

13 644 Kč

3D televize

23 538 Kč

  
 

Meziroční změny ve vyhledávání

3D televizory

+ 82 %

LED televizory

+ 13 %

Plazmové televize

- 18 %

LCD televize

- 24 %

    
 

Podíl jednotlivých technologií dle vyhledávání

LED televizory

55 %

3D televizory

34 %

LCD televize

7 %

Plazmové televize

5 %

Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více