LED TV jsou nejprodávanější a Češi kupují také ty s 3D

24. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce web Heureka.cz v ČR zaznamenal zájem o televizory s trojrozměrnou technologií, kdy prodeje vzrostly o 82 %. Stále nejžádanější ovšem jsou mezi Čechy LED televize. Nadále také klesá zájem o televizory s LCD technologií a plazmové televize.

„Zájem Čechů o 3D televize se od loňského roku zvýšil o 82 %. Na druhou stranu o 18% se snížil zájem o LCD televizory a o 24 % méně se vyhledávají plazmy,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Podle něj bude větší nástup 3D televizí záviset především na rozšíření nabídky 3D filmů.

„Obdobná situace byla u čteček elektronických knih. Jakmile se do elektronické podoby dostal větší počet klasických knih včetně bestsellerů, prodeje čteček začaly stoupat,“ dodal Demuth.

I když se zájem o 3D televize zvýšil, mezi Čechy nadále zůstávají nejoblíbenějším typem LED televize, které vyhledává více než polovina lidí, kteří mají o televize zájem. Nejmenší část na trhu v současné době tvoří plazmové televize, jejich podíl na vyhledávání televizí je pouhých 5 %. 

Cena 3D televizorů se drží na stále stejné úrovni, cena ostatních typů televizorů meziročně klesla zhruba o 10 %. Nejlevněji se v současné době dají pořídit LCD televizory, jejich průměrná cena je 6 782 Kč. Nejvýše se, podobně jako v loňském roce, pohybuje průměrná cena 3D televizí, která je v současnosti 23 538 Kč.

 

Průměrná cena (Kč)

LCD televizory

6 782 Kč

LED televizory

10 609 Kč

Plazmové televize3

13 644 Kč

3D televize

23 538 Kč

  
 

Meziroční změny ve vyhledávání

3D televizory

+ 82 %

LED televizory

+ 13 %

Plazmové televize

- 18 %

LCD televize

- 24 %

    
 

Podíl jednotlivých technologií dle vyhledávání

LED televizory

55 %

3D televizory

34 %

LCD televize

7 %

Plazmové televize

5 %

Štítky: 

Podobné články

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více