LED TV jsou nejprodávanější a Češi kupují také ty s 3D

24. 1. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce web Heureka.cz v ČR zaznamenal zájem o televizory s trojrozměrnou technologií, kdy prodeje vzrostly o 82 %. Stále nejžádanější ovšem jsou mezi Čechy LED televize. Nadále také klesá zájem o televizory s LCD technologií a plazmové televize.

„Zájem Čechů o 3D televize se od loňského roku zvýšil o 82 %. Na druhou stranu o 18% se snížil zájem o LCD televizory a o 24 % méně se vyhledávají plazmy,“ řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz. Podle něj bude větší nástup 3D televizí záviset především na rozšíření nabídky 3D filmů.

„Obdobná situace byla u čteček elektronických knih. Jakmile se do elektronické podoby dostal větší počet klasických knih včetně bestsellerů, prodeje čteček začaly stoupat,“ dodal Demuth.

I když se zájem o 3D televize zvýšil, mezi Čechy nadále zůstávají nejoblíbenějším typem LED televize, které vyhledává více než polovina lidí, kteří mají o televize zájem. Nejmenší část na trhu v současné době tvoří plazmové televize, jejich podíl na vyhledávání televizí je pouhých 5 %. 

Cena 3D televizorů se drží na stále stejné úrovni, cena ostatních typů televizorů meziročně klesla zhruba o 10 %. Nejlevněji se v současné době dají pořídit LCD televizory, jejich průměrná cena je 6 782 Kč. Nejvýše se, podobně jako v loňském roce, pohybuje průměrná cena 3D televizí, která je v současnosti 23 538 Kč.

 

Průměrná cena (Kč)

LCD televizory

6 782 Kč

LED televizory

10 609 Kč

Plazmové televize3

13 644 Kč

3D televize

23 538 Kč

  
 

Meziroční změny ve vyhledávání

3D televizory

+ 82 %

LED televizory

+ 13 %

Plazmové televize

- 18 %

LCD televize

- 24 %

    
 

Podíl jednotlivých technologií dle vyhledávání

LED televizory

55 %

3D televizory

34 %

LCD televize

7 %

Plazmové televize

5 %

Štítky: 

Podobné články

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více

Říjnová e-commerce rostla o 31 %

18. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Byť se kamenné obchody zavřely až koncem měsíce, měla vládní opatření ve spojení se začátkem vánoční sezóny na růst e-commerce velký vliv. Nákupní rádce Heureka.cz srovnal meziroční růst top kategorií na internetu během první a druhé koronavirové krize. Čtěte více

Letošní Vánoce vytáhnou obrat e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu

26. 10. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Start hlavní nákupní sezóny ve spojení s útlumem „offline“ aktivit opět pocítili především internetoví obchodníci – průběžná říjnová čísla ukazují meziroční nárůst o desítky procent. Podle předběžných odhadů tak vytáhne vánoční sezóna celoroční čísla e-commerce ke třetinovému meziročnímu růstu. Čtěte více