K mobilnímu placení využívá chytré telefony a tablety 29 % Čechů

16. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Čeští spotřebitelé využívají svá mobilní zařízení během nákupního (rozhodovacího) procesu velmi intenzivně. Smartphony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům.

Čeští využívají svá mobilní zařízení nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku.

Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních šesti měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.

To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. I pro generace Z a Y jsou přesto stále významnou bariérou starosti o osobní údaje.

Zjištění vycházejí ze studie GfK Czech FutureBuy 2018.

Podobné články

IDC: Prodej tiskových zařízení ve 4. čtvrtletí klesal v objemu, ale rostl v tržbách

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tiskáren, multifunkcí a kopírek podle IDC v posledním kvartálu roku 2019 meziročně vzrostl v hodnotě o 0,9 % na 11,9 miliardy USD. V objemu naopak trh meziročně klesl o 5,4 % na 25,3 milionu zařízení. Čtěte více

IDC: ČR měla vloni třetí největší výdaje na ICT ve střední a východní Evropě

20. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle informací společnosti IDC celkové výdaje na ICT v regionu střední a východní Evropy letos meziročně vzrostou o 3,1 %, zatímco nárůst v roce 2019 činil čtyři procenta. Stát by se tak mělo kvůli pokračujícímu zpomalování růstu ekonomik a většímu šetření ze strany firem i spotřebitelů. Čtěte více

IDC: Prodej tabletů nadále klesal

14. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tabletů v posledním čtvrtletí loňského roku podle IDC meziročně klesl o 0,6 % na 43,5 milionu zařízení. Za celý rok 2019 se pak trh smrskl o 1,5 % na 144 milionů kusů. Čtěte více

IDC: Prodej desktopů v regionu EMEA rostl již čtyři kvartály v řadě

5. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej stolních počítačů, notebooků a pracovních stanic v regionu EMEA (kam spadá i ČR) ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku podle IDC meziročně vzrostl o 5,7 % na 20 milionů kusů. Silná zůstávala díky přechodu na Windows 10 zejména komerční poptávka. Čtěte více