K mobilnímu placení využívá chytré telefony a tablety 29 % Čechů

16. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Čeští spotřebitelé využívají svá mobilní zařízení během nákupního (rozhodovacího) procesu velmi intenzivně. Smartphony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům.

Čeští využívají svá mobilní zařízení nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku.

Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních šesti měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.

To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. I pro generace Z a Y jsou přesto stále významnou bariérou starosti o osobní údaje.

Zjištění vycházejí ze studie GfK Czech FutureBuy 2018.

Podobné články

IDC: Celosvětový prodej tiskáren v 1. čtvrtletí 2019 klesal

24. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej tiskáren, multifunkcí a kopírek v prvním čtvrtletí letošního roku podle IDC meziročně klesl o 3,9 % na 22,8 milionu zařízení. Největší radost mohla výrobcům udělat kategorie barevných inkoustových multifunkcí s rychlostí tisku 11-20 str./min., jež vykázala meziroční nárůst o 4,7 % na 6,2 milionu kusů. Čtěte více

GfK: Prodej technického spotřebního zboží v ČR i SR v 1. čtvrtletí 2019 rostl

20. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal v České republice v prvním čtvrtletí roku 2019 ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o více než šest procent. Na Slovensku ve stejném období trh zaznamenal meziroční nárůst o více než čtyři procenta. Čtěte více

IDC: Západoevropský trh s tiskárnami a multifunkcemi v 1. čtvrtletí 2019 klesal

16. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej tiskáren a multifunkcí v 1. čtvrtletí letošního roku podle společnosti IDC meziročně v objemu klesl o 5,8 %. Vyjádřeno čísly činil pokles 286 tisíc zařízení na výsledných 4,6 milionu přístrojů. V hodnotě pak trh v tomto období klesl o 4,1 % na 2,5 miliardy USD. Ačkoli trh stále vykazuje i několik rostoucích segmentů, celkový negativní trend nás bude doprovázet po celý rok 2019. Čtěte více

IDC: V Evropě se loni prodalo přes 28 milionů kusů nositelné elektroniky

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej nositelné elektroniky se v loňském roce podle IDC zvýšil o 30 % na 28,3 milionu zařízení. V posledním čtvrtletí loňského roku pak došlo k meziročnímu nárůstu dokonce o 71 % na 11,7 milionu kusů. Na prodeji se nejvíce podílely chytré hodinky (52,1 %), náramky (25,9 %) a sluchátka (21,2 %). Čtěte více