K mobilnímu placení využívá chytré telefony a tablety 29 % Čechů

16. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Čeští spotřebitelé využívají svá mobilní zařízení během nákupního (rozhodovacího) procesu velmi intenzivně. Smartphony používají především mladší generace, starší generace dává přednost tabletům.

Čeští využívají svá mobilní zařízení nejčastěji k vyhledávání nejlepší ceny, k pročítání recenzí od odborníků i běžných uživatelů, k prohlížení obecných informací o výrobku a k nalezení konkrétního výrobku.

Ve srovnání se světem ovšem jen menší část českých zákazníků využívá svá mobilní zařízení (telefony nebo tablety) k platbě za nákup zboží na internetu nebo přímo na prodejně. V posledních šesti měsících takto své mobilní zařízení využilo 29 % Čechů, evropský průměr je přitom 48 %. Převážná většina Čechů totiž stále používá k zakoupení zboží na internetu notebooky nebo stolní počítače.

To se však může v blízké budoucnosti výrazně změnit: mladší generace (generace Z a Y) jsou mobilním platbám mnohem více otevřené. Uvědomují si, že mobilní platby jsou rychlejší, jednodušší a nabízejí všechny dostupné způsoby platby pohromadě na jednom místě. I pro generace Z a Y jsou přesto stále významnou bariérou starosti o osobní údaje.

Zjištění vycházejí ze studie GfK Czech FutureBuy 2018.

Podobné články

IDC: Celosvětové výdaje na AR a VR budou příští rok atakovat hranici 20 miliard USD

5. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové výdaje na rozšířenou a virtuální realitu podle agentury IDC v roce 2020 dosáhnou 18,8 miliard amerických dolarů. Oproti letošním 10,5 miliardám USD půjde tedy o takřka 80% nárůst. Výrazný růst se pak očekává i v dlouhodobějším horizontu. Čtěte více

IDC: Prodej PC v regionu EMEA drží nad vodou firemní zákazníci

2. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle odhadů IDC se celkem v regionu EMEA v letošním roce prodá 72,1 milionu stolních počítačů, notebooků a pracovních stanic. Půjde tedy o 0,6% meziroční nárůst. Propad prodeje ve spotřebitelském segmentu kompenzují firemní zákazníci. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Gartner: Prodej mobilních telefonů byl ve třetím čtvrtletí slabý

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální prodej chytrých telefonů koncovým uživatelům podle Gartneru ve třetím čtvrtletí roku 2019 meziročně klesl o 0,4 %. Poptávka zůstává slabá zejména proto, že zákazníci hlejí co nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty. Společnost Huawei prodala o 13 milionů telefonů více, Apple naopak téměř o pět milionů méně. V ČR prodej meziročně klesl o 0,3 %. Čtěte více