K meziročnímu růstu maloobchodních tržeb přispěl nejvíce internetový prodej

8. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Tržby v maloobchodě se v červnu dle ČSÚ reálně zvýšily meziročně o 4,4 % a meziměsíčně o 0,7 %. Internetovým a zásilkovým obchodům přitom tržby vzrostly o 22 %.

„Meziroční růst maloobchodních tržeb po očištění o cenové vlivy pokračoval sedmý měsíc v řadě. Zvýšily se tržby za prodej potravin, nepotravinářského zboží i pohonných hmot. Nejvíce rostly tržby internetovým a zásilkovým obchodům a prodejnám s kosmetickými a toaletními výrobky,“ uvedla Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ.

Tržby ve specializovaných prodejnách s kosmetickými a toaletními výrobky meziročně vzrostly o 18,9 %, s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 6,4 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 1,1 % a s oděvy a obuví o 0,2 %. Naopak tržby klesly v prodejnách s výrobky pro domácnost o 2,9 % a s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 0,5 %. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin se tržby zvýšily o 2,9 % a ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 1,4 %. Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží se zvýšily o 14,9 %. Internetovým a zásilkovým obchodům tržby vzrostly o 22 %.

Další detaily získáte zde.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více