Janus je na českém trhu 20 let

4. 3. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Janus)
Dovozce a distributor laserových tiskáren a multifunkčních zařízení Kyocera působí na českém trhu 20 let. Postupem času rozšířil portfolio svých služeb také o vývoj tiskových řešení a aplikací na míru.

V současnosti se díky vlastnímu tiskovému řešení MyQ řadí mezi přední poskytovatele systémů pro správu a automatizaci tiskových procesů. Úspěchy přitom slaví nejen v ČR, ale i ve více než 35 zemích světa.

Od roku 1992 do 1997

Janus uvedl značku Kyocera na český trh laserových tiskáren. Společnost byla zaregistrována 20. února 1992. Přestože se celý tým skládal jen z několika rodinných členů, dokázal uspokojit tiskové potřeby náročných a významných klientů, mezi něž patřila například Česká národní banka, Škoda, Středočeská energetická aj.

Hlavním prodejním argumentem nově zaváděné značky Kyocera byla její technologie Ecosys, založená na komponentách s vysokou odolností, čímž dosahovala a stále dosahuje nižších provozních nákladů na tisk. Často se však využíval i originální tiskový jazyk Prescribe, s jehož pomocí bylo možné obohatit tehdejší textové výstupy o grafické prvky, loga, formuláře či nativní tisk čárových kódů, a to bez nutnosti cokoliv měnit v zákazníky používaných aplikacích.

Od roku 1997 do 2002

Janus začal růst a ujídat konkurenci prodejní koláče. Původně čistě rodinná firma se začala transformovat v dynamicky se rozvíjející společnost, která se rozrostla přibližně o 20 pracovních pozic. Pro zboží se přestalo jezdit dodávkou a místo garáže se začal používat vybudovaný vlastní sklad. Nová marketingová koncepce začala více zviditelňovat výhody značky Kyocera, což záhy přilákalo nové partnery. Prodejní obrat, který se v předešlých letech konstantně pohyboval okolo 20 milionů Kč, začal pravidelně narůstat a postupně se vyšplhal až na 82 milionů Kč.

Janus se začal více zabývat vývojem a implementací vlastních tiskových řešení, která v kombinaci s tiskovými produkty Kyocera zvyšovala celkové úspory provozních prostředků a usnadňovala jejich používání. Výsledkem byl například program Barcer pro potisk etiket čárovými kódy, který si oblíbila společnost PVT, nebo tiskové řešení VMB, které vzniklo na přání Ministerstva životního prostředí a jako první české řešení umožňovalo zabezpečit a vyzvednout tiskové úlohy uživatele až po jeho řádné autorizaci osobním kódem.

Od roku 2002 do 2007

Janus absolvoval školu života a našel nový směr. Trh se začal měnit, zavedené zvyklosti přestávaly fungovat. Místo očekávaného růstu v nově otevřeném segmentu digitálních kopírek se zpočátku dostavilo spíše zklamání. Poučením do života byl pro Janus i výsledek partnerské spolupráce na novém tiskovém řešení. Vidina náhlého úspěchu a nedostatečné smluvní zajištění projektu podnítilo partnera ke zneužití důvěry pro svůj vlastní prospěch a k odlákání připravovaných zakázek.

Souhra několika nezdarů však v roce 2005 motivovala Janus k zásadní proměně. Výsledek nového systému řízení, decentralizace kompetencí a vyjasnění prodejních strategií se dostavil hned v následujícím roce, kdy se zdvojnásobil počet prodaných kopírek a celkový prodejní obrat narostl o 40 procent. Pětiletí bylo nakonec uzavřeno obratem 165 milionů Kč.

Od 2007 do 2012

Janus dokončil MyQ a vyrazil s ním do světa. Patnáct let naslouchání potřebám zákazníků a partnerů vyústilo v uvedení nového tiskového řešení MyQ. Systém byl původně zaměřený na zabezpečení tisku a snížení tiskových nákladů a svou jednoduchostí a nízkou cenou mířil do konkurencí opomíjeného segmentu malých a středních firem. Během několika let si získal velkou oblibu i v zahraničí, což vedlo k založení již několika poboček.

Nyní se úspěšně prodává ve více než 35 zemích a dokáže uspokojit i ty nejnáročnější potřeby velkých korporací. Jako jediný systém v ČR existuje také ve verzi Free, což zaručuje okamžitou úsporu nákladů bez spekulativní výše počátečních investic. Pětapadesátičlenný tým si ke svým 20. narozeninám nemohl přát lepší projev důvěry a uznání od svých zákazníků a partnerů než prolomení ročního obratu 200 milionů Kč. Janus za vše hodlá v roce 2012 náležitě poděkovat řadou zásadních novinek, které zatím na českém i zahraničním trhu nemají obdobu.

Za celou dobu působení společnosti Janus se ve vedení vystřídali tři členové z rodu Janušů – zakladatel Karel Januš, jeho bratr Petr Januš a syn Martin Januš.

Štítky: 

Podobné články

Neoriginální tonery mohou způsobit problémy

30. 1. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Janus)
Ve snaze o úsporu nákladů používá celá řada organizací při tisku neoriginální tonery třetích stran. Nezávislý výzkum ale ukazuje, že toto na první pohled cenově výhodné řešení může náklady naopak zvyšovat. Čtěte více

Kyocera Mobile Print

19. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Janus)
Kyocera má mobilní aplikaci Mobile Print, která umožňuje uživatelům tisknout a odesílat soubory, skeny či obrázky z jejich mobilních přístrojů na vybraná síťová tisková zařízení Kyocera. Čtěte více

Kyocera Mita se změnila na Kyocera Document Solutions

4. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Janus)
Společnost Kyocera Mita se přejmenovala na Kyocera Document Solutions. Jméno má lépe vystihnout zaměření společnosti, které se od tiskových zařízení posouvá ke komplexním řešením vedoucím ke zlepšení produktivity, snížení provozních nákladů a zjednodušení každodenních aktivit zákazníků. Čtěte více