Jaké jsou největší slabiny českých e-shopů?

28. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Při nákupech v e-shopu hodnotí lidé stále více kritérií, už to není jen cena nebo bezproblémové doručení zboží. Zásadním problémem českých e-shopů je dle 29,5 % dotázaných špatná a nepružná komunikace. Nemoderní design pak uvedlo 22 % a nedostatečně popsané a nekvalitně vyfocené zboží 18,5 %.
Foto: Freeimages.com

Jistým hendikepem e-shopu je skutečnost, že zákazník nestojí tváří v tvář prodavači, který ihned odpovídá na jeho dotazy. „Proto je důležité kvalitně komunikovat všemi možnými kanály. To bohužel stále velké procento e-shopařů neumí. Jak ukázal náš průzkum, přes 29 % lidí toto vidí jako velký problém. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů nesplňují,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Vzhled e-shopu je důležitým kritériem, zda v daném obchodu stráví zákazník více času a hlavně zda tam také nakoupí. Dle 22 % lidí je právě design slabým článkem českých on-line obchodů.

V kamenných obchodech si lidé mohou zboží osahat a prohlédnout. V e-shopu tuto funkci suplují fotografie a popisky. Zde je potřeba dle 18,5 % dotázaných zapracovat. „Často bývají obrázky nekvalitní a amatérské, takže není ani pořádně vidět, jak produkt opravdu vypadá. Popisek zboží by měl poskytnout veškeré potřebné informace, což bohužel není pravidlem. To vede k nespokojenosti zákazníka, který zboží vrátí a příště nakoupí jinde,“ doplnil Miroslav Uďan.

Pokud zákazník jednoduše a rychle nenajde to, co hledá, odejde. Základní pravidlo slyšel asi každý e-shopař, přesto to 14 % dotázaných vnímá jako častý problém. Nelogicky uspořádaný obchod zaručeně odradí potenciální zákazníky. Achillovou patou českých e-shopů je v neposlední řadě nedodržení deklarovaných dodacích lhůt. S tím má problém sedm procent lidí.

(V on-line průzkumu odpovědělo 900 lidí.)

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více