Jak udržet tržby e-shopu i v letních měsících

15. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
V prodejích e-shopů se odráží řada faktorů včetně ročního období. Nejsilnější je období kolem Vánoc, naopak léto je nejslabší, a to o 9 % v porovnání s průměrným měsícem. Nicméně stoupající poměr nákupů přes mobilní zařízení tento mírný propad pomalu snižuje. Existují určité způsoby, jak si pomoci.
Foto: Freeimages.com

Léto je vzhledem k dovoleným a pěknému počasí do jisté míry obdobím, kdy mají e-shopy nejnižší tržby. „Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky. Důraz by měl být kladen na sociální sítě a kvalitní e-maily, které všichni sledujeme i na dovolené,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Více než kdy jindy je v létě je pro e-shop důležité, aby měl kvalitní mobilní verzi, ideálně responzivní, která se přizpůsobí rozměrům tabletu i telefonu. Hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky jsou především sociální sítě. Důraz by měl být kladen na aktuální informace o nových produktech a slevách včetně kvalitních fotografií. Samozřejmostí jsou rychlé reakce na dotazy zákazníků. Kvalitní newslettery jsou dalším vhodným způsobem, jak se v tomto období připomenout, protože e-maily si kontroluje pravidelně každý. Ideální je nabídnout zákazníkům letní zboží nebo služby. Nehledě na období, slevy jsou vždy ze strany kupujících vítány. Rozhodně platí, že čím je interakce mezi zákazníkem a e-shopem intenzivnější, tím je větší pravděpodobnost, že si v daném obchodě něco koupí.

Letní období by také e-shopaři měli využít pro přípravu na vánoční nákupy, které v on-line obchodech začínají na přelomu září a října. To znamená analyzovat předchozí rok a připravit si plán, jak nejlépe zvládnout ten letošní. Samozřejmostí je moderní, fungující e-shop, který je pro zákazníky přehledný.

Podobné články

Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

Jak budou vypadat reklamace po očekávané novelizaci občanského zákoníku?

31. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: dTest)
Zapracování dvou nových evropských směrnic z oblasti spotřebitelských smluv do českého práva, které právě probíhá, zruší v občanském zákoníku 24měsíční zákonnou záruku. Spotřebitelům však poskytne nová práva, a to nejpozději do dvou let. Čtěte více

Baterie do notebooků vloni v průměru stály 1 356 Kč

30. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: BatteryShop.cz)
Ceny baterií tak pro spotřebitele zůstaly meziročně stejné, přestože prodejcům rostly náklady. Cena akumulátorů do mobilních telefonů pak v loňském roce činila v průměru 299 Kč a v případě baterií do digitálních fotoaparátů 346 Kč. Letos má dojít ke snižování cen baterií, pokles se projeví zejména u akumulátorů do notebooků. Čtěte více