Jak udržet tržby e-shopu i v letních měsících
Léto je vzhledem k dovoleným a pěknému počasí do jisté míry obdobím, kdy mají e-shopy nejnižší tržby. „Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky. Důraz by měl být kladen na sociální sítě a kvalitní e-maily, které všichni sledujeme i na dovolené,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Více než kdy jindy je v létě je pro e-shop důležité, aby měl kvalitní mobilní verzi, ideálně responzivní, která se přizpůsobí rozměrům tabletu i telefonu. Hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky jsou především sociální sítě. Důraz by měl být kladen na aktuální informace o nových produktech a slevách včetně kvalitních fotografií. Samozřejmostí jsou rychlé reakce na dotazy zákazníků. Kvalitní newslettery jsou dalším vhodným způsobem, jak se v tomto období připomenout, protože e-maily si kontroluje pravidelně každý. Ideální je nabídnout zákazníkům letní zboží nebo služby. Nehledě na období, slevy jsou vždy ze strany kupujících vítány. Rozhodně platí, že čím je interakce mezi zákazníkem a e-shopem intenzivnější, tím je větší pravděpodobnost, že si v daném obchodě něco koupí.
Letní období by také e-shopaři měli využít pro přípravu na vánoční nákupy, které v on-line obchodech začínají na přelomu září a října. To znamená analyzovat předchozí rok a připravit si plán, jak nejlépe zvládnout ten letošní. Samozřejmostí je moderní, fungující e-shop, který je pro zákazníky přehledný.