Jak udržet tržby e-shopu i v letních měsících

15. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
V prodejích e-shopů se odráží řada faktorů včetně ročního období. Nejsilnější je období kolem Vánoc, naopak léto je nejslabší, a to o 9 % v porovnání s průměrným měsícem. Nicméně stoupající poměr nákupů přes mobilní zařízení tento mírný propad pomalu snižuje. Existují určité způsoby, jak si pomoci.
Foto: Freeimages.com

Léto je vzhledem k dovoleným a pěknému počasí do jisté míry obdobím, kdy mají e-shopy nejnižší tržby. „Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky. Důraz by měl být kladen na sociální sítě a kvalitní e-maily, které všichni sledujeme i na dovolené,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Více než kdy jindy je v létě je pro e-shop důležité, aby měl kvalitní mobilní verzi, ideálně responzivní, která se přizpůsobí rozměrům tabletu i telefonu. Hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky jsou především sociální sítě. Důraz by měl být kladen na aktuální informace o nových produktech a slevách včetně kvalitních fotografií. Samozřejmostí jsou rychlé reakce na dotazy zákazníků. Kvalitní newslettery jsou dalším vhodným způsobem, jak se v tomto období připomenout, protože e-maily si kontroluje pravidelně každý. Ideální je nabídnout zákazníkům letní zboží nebo služby. Nehledě na období, slevy jsou vždy ze strany kupujících vítány. Rozhodně platí, že čím je interakce mezi zákazníkem a e-shopem intenzivnější, tím je větší pravděpodobnost, že si v daném obchodě něco koupí.

Letní období by také e-shopaři měli využít pro přípravu na vánoční nákupy, které v on-line obchodech začínají na přelomu září a října. To znamená analyzovat předchozí rok a připravit si plán, jak nejlépe zvládnout ten letošní. Samozřejmostí je moderní, fungující e-shop, který je pro zákazníky přehledný.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více