Jak může automatizace uvolnit obchodníkům ruce

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Onlio)
Obchodní úspěch dnes nestojí jen na kvalitě výrobku. Zásadně ho ovlivňuje i obchodní strategie podpořená informačním systémem pro řízení obchodu. Vítězí obchodníci s jasným sdělením a kontrolou nad svými aktivitami, které spravují ve výkonném systému pro řízení vztahů se zákazníky. CRM dnes pomáhají obchodníkům automatizovat jejich každodenní aktivity, řídí rutinní úkoly a včas připomenou deadliny.

Základem úspěšného obchodu byl vždy kvalitní produkt za konkurenceschopnou cenu a komunikační umění obchodníka. To už ale dávno nestačí. Je nutné mít také správnou a propracovanou obchodní strategii a využívat kvalitní informační systém. Dokonce nestačí již ani jen základní CRM (Customer Relationship Management) systém. S obrovským nárůstem dat, nutným personalizovaným přístupem, s množstvím schůzek a potřebnou proaktivní zákaznickou péčí již není v silách obchodníka zvládat bezchybně svou agendu bez vyspělého CRM systému s nástroji automatizace. Dokáže s ním ušetřit až 75 % svého času například při přípravě obchodních smluv vyhledáním potřebných informací v systému do jedné vteřiny. Navíc pokud eviduje záznamy z jednání, plánuje své aktivity a vyřizuje e-maily ručně s pomocí tabulek, lehce na některý úkol v záplavě administrativy zapomene a firma může poměrně jednoduše přijít o atraktivní příležitosti.

CRM ví o klientovi všechno

Pokročilý CRM systém by měl mít srozumitelné rozhraní a veškeré činnosti, které obchodník i jeho manažer potřebují ke své práci, by se měly agregovat pouze na jednom místě. Lze v něm plánovat schůzky, tvořit prodejní sekvence s navazujícími úkoly a další pro obchodníky nezbytné aktivity, psát e-maily a připravovat je v předpřipravených personalizovaných šablonách, telefonovat a tyto hovory zaznamenávat jak v hlasové, tak v textové podobě. Kvalitní CRM umí zaznamenávat kompletní auditní stopu veškeré komunikace a uživatelské interakce a obchodník tak má vždy přesnou informaci o prioritách klienta a v jakém stadiu se zakázka nachází. To vše využívá pro svůj úspěch a manažer pro vyhodnocování nastavených KPI. „CRM systém je centrálním místem pravdy pro veškerou obchodní komunikaci. V současné době velká část marketingových aktivit probíhá v online prostoru a pro následnou komunikaci s klientem je potřeba, aby obchodníci věděli, na jaký konkrétní produkt či nabídku a kde konkrétně lidé při poptávce reagovali,“ vysvětlil Pavel Nykl, obchodní ředitel softwarové a poradenské společnosti Onlio s tím, že k tomu přesně slouží nástroje CRM automatizace.

Automaticky, včas a bezchybně

Český trh nabízí celou řadu CRM systémů, nicméně jejich výbava se výrazně liší a funkce automatizace procesů nebývají standardem. Kromě shromáždění a vyhodnocování dat o klientovi toho nabízí mnohem víc. Na základě uživatelsky definovaných pravidel se v přesně určeném okamžiku začínají na pozadí systému odehrávat akce, které má systém udělat. Může jít například o automatické přidělení obchodní příležitosti konkrétnímu obchodníkovi, vytvoření aktivity v jeho kalendáři, odeslání automatického děkovného e-mailu a podobně. V průběhu komunikace s klientem pak může automatizace vytvářet upomínky a obchodník tak nemusí myslet na to, že má zákazníka v určitý okamžik, například když končí zkušební doba produktu, kontaktovat. Také díky automatizaci lze předem známých situacích odesílat data do dalších systémů. Například, když se příležitost změní v opravdovou a smluvně zajištěnou zakázku a je třeba začít objednávat komponenty pro výrobu předmětu zakázky. A to vše šetří obchodníkův čas a firmě náklady.

Podobné články

Kolik berou „ajťáci“ v Česku?

15. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Smitio)
Hlad po počítačových expertech v Česku neustává. Podle průzkumu společnosti Smitio z letošního března plat IT specialistů vysoce převyšuje český průměr – pohybuje se kolem 75 tisíc korun měsíčně. Špičky ve svém oboru si při nástupu do nové firmy mohou říct i o 200 tisíc. Platy „ajťaček“ jsou v průměru o 15 tisíc nižší. Čtěte více

Acronis MSP akademie přidává 19 nových modulů a více než sto videí

12. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Společnost Acronis rozšířila platformu Acronis MSP Academy, jejímž cílem je umožnit poskytovatelům řízených služeb maximálně využívat nových znalostí a dovedností na neustále se vyvíjejícím IT trhu. Nejnovější rozšíření zahrnuje 19 nových modulů a více než 100 videí poskytujících špičková obchodní a technická školení. Čtěte více

Poptávka po specialistech na AI raketově roste. Meziročně dokonce o 60 %

23. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Deel)
Dovednosti spojené s AI dominují poptávkám na pracovním trhu. Z interního průzkumu společnosti Deel, který probíhal od září 2021 do září 2023, vyplynul obrovský nárůst zájmu o experty na AI. Podíl pracovníků, kteří se přímo zabývají využitím AI, softwarovým inženýrstvím a datovou analýzou, najímaných prostřednictvím platformy Deel, za poslední rok vzrostl o 60 %. Čtěte více

Arrow Electronics získal od společnosti VMware cenu pro poskytovatele školení za rok 2023

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Divize Enterprise Computing Solutions Education Business EMEA společnosti Arrow Electronics získala od VMwaru cenu EMEA Learning Partner of the Year za rok 2023. Tímto oceněním VMware vyjádřil uznání vynikajícím výsledkům společnosti Arrow jakožto partnera v oblasti školení. Čtěte více