Infografika: Nejznámější dopravce není Česká pošta

6. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Není dopravce jako dopravce. I když jsou Češi s jejich službami vesměs spokojení, občas nastane nedorozumění v komunikaci nebo poškození při přepravě. Víte, kterou společnost znají lidé nejvíce? Kdo nabízí platbu kartou při dobírce a co dělat, když doprava neprobíhá tak, jak by měla?

Nejznámější přepravní společností mezi internetovými uživateli je PPL.

Tu si spontánně vybavila 55 % zákazníků průzkumu webu Heureka.cz. Na druhém místě tak překvapivě skončila Česká pošta, kterou si vybavilo 30 % dotázaných. O dalších dopravcích mezi internetovými uživateli není příliš velké povědomí a skončili až daleko za těmito společnostmi. Třetí skončila s 5 % společnost DPD, následovala DHL se 3 %, společnosti Geis a UPS si vybavilo shodně 1 % respondentů.

Dva a půl dne

Průměrná doba dodání zboží v e-shopech je dva a půl dne. Často se však odvíjí od toho, za jak dlouho stihne e-shop objednané zboží vyexpedovat. Kromě České pošty, a za příplatek také GLS, však žádná přepravní společnost negarantuje dodání zboží a dodací lhůty jsou pouze orientační. I když rychlost doručení zboží patří k jednomu z důležitých faktorů výběru dopravní společnosti, připlatit si za něj je ochotno jen 40 % zákazníků.

Česká dobírka

Mezi Čechy je oblíbeným způsobem platby v e-shopech dobírka. Některé přepravní společnosti však možnost dobírky vůbec nenabízí – konkrétně DHL. Některé společnosti naopak umožňují dobírku uhradit i platební kartou – konkrétně DPD a PPL. Česká pošta umožňuje pouze platby kartou Poštovní spořitelny.

Jsme spokojení

Se službami, které přepravci nabízejí, je většina zákazníku spokojena, uvedlo to 93 % dotazovaných. Přesto však i během přepravy může dojít k potížím nebo problémům.

Prvním z nich může být očividné poškození zásilky. V takovém případě dopravci i e-shopy doporučují zásilku nepřebírat – tuto reklamaci řeší dopravce s e-shopem. Ten je navíc povinen zajistit opětovné bezproblémové odeslání objednaného zboží k zákazníkovi.

Pokud však i přes očividné poškození balení chce dotyční přebrat, lze tak učinit s výhradou. V tom případě je potřeba o tom informovat řidiče a sepsat s ním příslušný protokol (Zápis o škodě, reklamační formulář atd.). Pokud to rozměry a druh zásilky umožňuje, je možné balík před řidičem rozbalit a ujistit se, že dorazila nepoškozená.

Pokud dojde k situaci, že poškození zásilky zjistí dotyčný až doma, kdy ho rozbalí, je nejlepší postupovat standardní cestou reklamace u e-shopu. Ten má totiž povinnost zajistit zákazníkovi bezproblémové doručení zboží včetně cesty, a reklamace s dopravcem zpravidla řeší sám.

V případě reklamace poškození přímo u dopravce, je dobré pořídit fotodokumentaci rozbitého obsahu či poškozené zásilky. Ta může totiž často usnadnit a urychlit proces celého vyřízení. S reklamací u dopravce však není dobré otálet příliš dlouho, nejdelší uvádění lhůta pro předložení reklamace u dopravce jsou tři dny.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více