Infografika: Nejznámější dopravce není Česká pošta

6. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Není dopravce jako dopravce. I když jsou Češi s jejich službami vesměs spokojení, občas nastane nedorozumění v komunikaci nebo poškození při přepravě. Víte, kterou společnost znají lidé nejvíce? Kdo nabízí platbu kartou při dobírce a co dělat, když doprava neprobíhá tak, jak by měla?

Nejznámější přepravní společností mezi internetovými uživateli je PPL.

Tu si spontánně vybavila 55 % zákazníků průzkumu webu Heureka.cz. Na druhém místě tak překvapivě skončila Česká pošta, kterou si vybavilo 30 % dotázaných. O dalších dopravcích mezi internetovými uživateli není příliš velké povědomí a skončili až daleko za těmito společnostmi. Třetí skončila s 5 % společnost DPD, následovala DHL se 3 %, společnosti Geis a UPS si vybavilo shodně 1 % respondentů.

Dva a půl dne

Průměrná doba dodání zboží v e-shopech je dva a půl dne. Často se však odvíjí od toho, za jak dlouho stihne e-shop objednané zboží vyexpedovat. Kromě České pošty, a za příplatek také GLS, však žádná přepravní společnost negarantuje dodání zboží a dodací lhůty jsou pouze orientační. I když rychlost doručení zboží patří k jednomu z důležitých faktorů výběru dopravní společnosti, připlatit si za něj je ochotno jen 40 % zákazníků.

Česká dobírka

Mezi Čechy je oblíbeným způsobem platby v e-shopech dobírka. Některé přepravní společnosti však možnost dobírky vůbec nenabízí – konkrétně DHL. Některé společnosti naopak umožňují dobírku uhradit i platební kartou – konkrétně DPD a PPL. Česká pošta umožňuje pouze platby kartou Poštovní spořitelny.

Jsme spokojení

Se službami, které přepravci nabízejí, je většina zákazníku spokojena, uvedlo to 93 % dotazovaných. Přesto však i během přepravy může dojít k potížím nebo problémům.

Prvním z nich může být očividné poškození zásilky. V takovém případě dopravci i e-shopy doporučují zásilku nepřebírat – tuto reklamaci řeší dopravce s e-shopem. Ten je navíc povinen zajistit opětovné bezproblémové odeslání objednaného zboží k zákazníkovi.

Pokud však i přes očividné poškození balení chce dotyční přebrat, lze tak učinit s výhradou. V tom případě je potřeba o tom informovat řidiče a sepsat s ním příslušný protokol (Zápis o škodě, reklamační formulář atd.). Pokud to rozměry a druh zásilky umožňuje, je možné balík před řidičem rozbalit a ujistit se, že dorazila nepoškozená.

Pokud dojde k situaci, že poškození zásilky zjistí dotyčný až doma, kdy ho rozbalí, je nejlepší postupovat standardní cestou reklamace u e-shopu. Ten má totiž povinnost zajistit zákazníkovi bezproblémové doručení zboží včetně cesty, a reklamace s dopravcem zpravidla řeší sám.

V případě reklamace poškození přímo u dopravce, je dobré pořídit fotodokumentaci rozbitého obsahu či poškozené zásilky. Ta může totiž často usnadnit a urychlit proces celého vyřízení. S reklamací u dopravce však není dobré otálet příliš dlouho, nejdelší uvádění lhůta pro předložení reklamace u dopravce jsou tři dny.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více