Infografika: Jak zákazníci vybírají e-shop? Podle informací, skladové dostupnosti a dopravy zdarma

9. 1. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Mezi nejdůležitější vlastnosti internetových obchodů patří podle výzkumu společnosti Mediaresearch kvalitně popsané technické informace o produktech a dostupnost zboží skladem. Pro výběr online obchodu využívá nadpoloviční většina zákazníků srovnávače zboží.

Při výběru zboží v e-shopu považují internetoví uživatelé za zásadní, aby stránka produktu obsahovala kvalitně popsané technické informace. Na druhém místě je pro zákazníky důležitá dostupnost zboží skladem, která zajistí včasnou dodávku objednávky, a na třetím pak doprava zdarma. Dalšími důležitými atributy při výběru e-shopu jsou nejlevnější ceny, kvalitní zobrazení zboží (například fotografie produktu, jeho otočení v prostoru a tak dále) a dobrá struktura vyhledávání v obchodu, aby se uživatel snadno zorientoval.

Velmi oblíbené jsou u českých internetových uživatelů srovnávače zboží, jejichž příkladem jsou například Heureka.cz nebo Zbozi.cz. Dvě třetiny zákazníků je využívají vždy nebo u většiny svých nákupů online.

Platbu za zboží objednané online lidé preferují vyřizovat bankovním převodem (27 %), hned druhou nejvyužívanější metodou je pak použití platební karty (ve čtvrtině případů) a 24 % uživatelů využívá dobírku. Pouze 12 % lidí dává přednost osobnímu převzetí zboží na pobočce obchodu.

Negativně uživatelé vnímají povinnou registraci před dokončením objednávky: dvěma třetinám lidí tento požadavek nevyhovuje a 13 % z nich dokonce od nákupů odradí.

Poměrně důležitým prvkem e-shopů se podle výzkumu Mediaresearch ukazují být také odborné certifikáty: díky nim e-shop u většiny zákazníků budí pozitivní dojem, ačkoli na výběr online obchodu nemají přímý vliv. Na certifikáty dá při výběru konkrétního obchodu 23 % uživatelů.

Dotazovaní odpovídali také na otázku, jaké mají podle nich e-shopy výhody oproti kamenným obchodům. Nejvíce oceňují možnost snadného srovnání nabídek jednotlivých online obchodů, úsporu času, možnost objednání zboží kdykoliv, pohodlné dodání a výhodnější ceny.

Mezi nadstandardní služby, které by uživatelé rádi v e-shopech využívali v budoucnu, patří prodloužená záruka na zboží, odvoz starého spotřebiče nebo okamžitá expedice (například kurýrem).

Výsledky pocházejí z výzkumu E-Commerce 2014, který pro Asociaci pro elektronickou komerci pravidelně provádí společnost Mediaresearch. Výzkum proběhl na Českém národním panelu a zúčastnilo se ho 1 730 respondentů z aktivní internetové populace.

Štítky: 

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více