Infografika: Jak se vidí české e-shopy v roce 2014

17. 3. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Acomware)
České e-shopy v loňském roce znovu významně rostly a stejné očekávání mají jejich provozovatelé také pro rok 2014. Vyplývá to z průzkumu Acomware, kterého se v období od 25. 2. do 7. 3. 2014 zúčastnilo 137 českých e-shopů.

Z výzkumu vyplynuly tyto hlavní poznatky:

  • 76 % e-shopů loni zvýšilo svůj obrat a 81 % očekává růst také letos
  • největší příležitost k růstu vidí e-shopy u vlastních zákazníků
  • české e-shopy loni nezměnily svou cenovou politiku: 59 % zachovalo stejné ceny zboží, pouze 18 % zlevnilo a 23 % dokonce ceny zvýšilo
  • provozovatelé e-shopů plánují letos zvýšit finanční investice do svého rozvoje (55 % dotázaných)
  • e-shopy považují za svou největší slabinu marketing (49 %) a za největší riziko v roce 2014 tlak na snižování cen
  • 60 % e-shopů se nebojí vstupu retailových hráčů do online - věří ve vlastní silnou pozici na trhu nebo sází na přesah svých obchodů do retailu (pobočky, výdejní místa)

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více