Novinky

Huawei vloni prodalo 139 milionů smartphonů, dařilo se i v ČR

Spotřebitelská divize společnosti Huawei v roce 2016 dosáhla na předpokládané tržby ve výši 25,7 miliardy dolarů, což představuje 42% meziroční nárůst. Firma prodala 139 milionů smartphonů s 29% meziročním nárůstem. Podíl Huawei na globálním trhu smartphonů dosahoval v říjnu 2016 dle GfK 11,3 %. V ČR drží Huawei více než 15% tržní podíl, v září 2016 dokonce přesáhl 20% hranici.

František Doupal
Zdroj: Huawei
  • 13. 1. 2017
  • 2 min
Huawei vloni prodalo 139 milionů smartphonů, dařilo se i v ČR

Díky prodejům Huawei P9, P9 Plus a Mate 9 zaznamenala společnost Huawei úspěch v segmentu high-end zařízení v Evropě i po celém světě. Huawei P9 a P9 Plus se prodalo v roce 2016 10 milionů kusů, prodeje Huawei Mate 9 byly během prvních dvou měsíců od uvedení na trh o 50 % vyšší ve srovnání s předchozím modelem Mate 8. Podíl prodaných smartphonů Huawei ve střední a high-end třídě vůči všem prodaným smartphonům Huawei vzrostl na 36 %.

Úspěch Huawei v Evropě a globální tržní podíl 11,3 %

Podle dat GfK, zveřejněných v říjnu 2016, vzrostl podíl Huawei na trhu smartphonů na 11,3 %. Rok 2016 byl úspěšný i na českém trhu, v září se Huawei podařilo překonat 20% hranici tržního podílu. Zahraniční prodeje Huawei v roce 2016 dosáhly téměř stejné výše jako v domovské Číně. Podle GfK Huawei drží vyšší než 15% tržní podíl ve 33 zemích (mezi nimi i Česká republika) a více než 20% v dalších 18, z nichž téměř polovina jsou evropské země. V severní a východní Evropě přesáhl tržní podíl 15 %, v západní Evropě 10 %. V některých zemích severní Evropy má Huawei vůbec nejvyšší podíl na trhu, ve Velké Británii, Německu, Francii a na dalších klíčových trzích společnost zaznamenala výrazný nárůst. V listopadu 2016 společnost, dle GfK, poprvé přesáhla 20% tržní podíl v Číně a dominovala v segmentu high-end zařízení. V Africe, Latinské Americe a na Středním Východě dosáhla společnost téměř 15% tržního podílu.

„Navzdory nepříznivým podmínkám v odvětví rostla spotřebitelská divize Huawei nejrychlejším tempem na trhu. Vděčíme za to hlavně našemu zákaznicky orientovanému přístupu, který je založen na vytváření smysluplných inovací. Rovněž se nám dařilo pokračovat v budování prémiové značky, posilovat prodejní kanály a vylepšovat oblast péče o zákazníky a servis. V roce 2017 budeme i nadále posilovat dodavatelský řetězec i prodejní kanály. Zvýšené úsilí budeme i nadále věnovat výzkumu a vývoji, službám a oblastem, které nám pomohou ke zdokonalení řízení a k zefektivnění rozhodovacího procesu.  Budeme nadále rozvíjet naši strategii pro mezinárodní trhy a proaktivně budovat kapacity pro budoucí růst,“ uvedl Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG.

Huawei mezi nejhodnotnějšími světovými značkami

Rovněž autority zaměřující se na světové značky oceňují Huawei, jako jednu z nejhodnotnějších značek na světě. V žebříčku Interbrand Top 100 Global Brands se společnost umístila na 72. místě, v žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands pak na 50. pozici. Podle agentury IPSOS vzrostlo povědomí o značce ze 76 % z roku 2015 na současných 81 %.