HTC VIVE rozšířilo nabídku profesionálních služeb

1. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: HTC Vive)
Společnost HTC VIVE představila profesionální verzi headsetu VIVE XR Elite Business Edition s podporou LBE softwaru a službami VIVE Business+. Ty usnadní správu celých flotil headsetů i nasazení obsahu v jakémkoli měřítku. Nová edice přináší i nové fyzické doplňky pro ještě důslednější všestrannost a zvýšení pohodlí při delších sezeních nebo při spolupráci více uživatelů.

V oblasti profesionální XR udává HTC VIVE směr již od roky. Z nedávných úspěchů lze jmenovat například průlom ve vývoji prvního funkčního VR systém pro prostředí s mikrogravitací. V jeho jádru stojí ověřený VIVE software pro LBE (XR instalace s pevnou lokací jako jsou například zábavní VR parky, muzea či galerie). Z šetření, které probíhalo napříč společnostmi z oblasti finančních služeb a výroby navíc vyplývá, že:

  • 95 % respondentů využívajících XR se po XR simulaci cítí v zaměstnání bezpečněji.
  • 75 % respondentů zaznamenalo bezproblémovou návratnost své investice.
  • 74 % uvádí, že začlenění XR technologii budou integrovat v průběhu příštího desetiletí

Hardware HTC VIVE se po celém světě stal nedílnou součástí profesionálního vzdělávání. Kombinace se softwarem VIVE přitom nabízí snadnou cestu k tvorbě simulací s realistickou grafikou, fyzickými rekvizitami a možností pohybu uživatelů v měřítku 1:1.

LBE řešení výrobce se díky spojení hardwaru a softwaru stalo globálním standardem pro arkádové herny, muzea, galerie, kulturní instituce i rozsáhlé tréninkové scénáře. Příkladem může být Cheopsův horizont, který startoval ve francouzském Lyonu a během jediného roku přilákal přes 150 000 návštěvníků. Díky úspěchu ho dnes mohou návštěvníci zažít hned v devíti lokalitách po celém světě. Podobný úspěch zaznamenaly i české arény Divrlabs, které nyní najdeme nejen v Praze, ale také ve Stockholmu a v Londýně.

„Každý rok přináší XR inovace podporující lidstvo v jeho úsilí,“ uvedla zakladatelka a členka představenstva HTC Cher Wang. „V roce 2023 jsme starším lidem přinesli prostřednictvím XR nové zážitky a zároveň optimalizovali lékařské diagnostické nástroje. Na vesmírnou stanici ISS jsme umístili VR headset napomáhající péči o fyzické i duševní zdraví. A divize VIVE Arts nabídla dosud neviděný okouzlující pohled na poslední díla Vincenta van Gogha. XR inspiruje lidi po celém světě a jeho možnosti jsou nekonečné.“

Právě software, který VIVE vyvinul pro LBE, stojí i za úspěchem prvního VR systému pro nasazení v mikrogravitaci. Režim VIVE Simulator se podařilo přizpůsobit pro použití na Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Velitel Andreas Mogensen tak může VR bez problémů využívat pro podporu duševního a fyzického zdraví. Během nedávného rozhovoru se Andreas vyjádřil takto: „Je to jedna z nejoblíbenějších aktivit, kterým se na palubě vesmírné stanice věnuji... jde o game-changer“. VIVE LBSS (softwarová sada pro LBE) je také součástí nadcházející výstavy v Museé d'Orsay jménem „Dnes večer s impresionisty – Paříž 1874“, která oslavuje 150 let impresionismu.

VIVE XR Elite Business Edition přináší novinky:

  • podpora Location Based Software Suite (softwarové sady pro LBE);
  • nové stélka obličeje vhodná pro nasazení s velkým množstvím uživatelů;
  • nový vrchní popruh zlepšující komfort a urychlující střídání uživatelů;
  • bezpečnostní klipy zamezující uživatelům v neautorizovaném odpojení baterie headsetu.

Společnost také představila nabíjecí dokovací USB-C stanici umožňující nabíjet až pět VIVE Ultimate Trackerů současně. Ocení jej především firmy s větším množstvím trackerů nasazených v LBE parcích, vzdělávacích zážitcích, filmových motion-capture systémech i mnoha dalších scénářích.

VIVERSE Starter Pack

V reakci na celosvětově rostoucí význam vzdálené spolupráce představila společnost také zvýhodněný balíček VIVERSE „Starter Pack“, který pomůže rozšiřovat možnosti profesionálních zákazníků. Jeho součástí jsou:

  • tříměsíční přístup k VIVERSE for Business;
  • 10 × VIVE XR Elite Business Edition včetně VIVE Business Warranty záruky;
  • volný přístup k VIVE Business+ pro flotilovou správu a hromadnou instalaci obsahu;
  • celková úspora přesahující 12 000 USD.

HTC VIVE nabízí i variantu s 20 headsety, na které lze ušetřit přes 15 000 USD.

AI a VIVERSE

Novinek se dočkala i platforma VIVERSE. Získává totiž řadu nových funkcí, včetně AI nástrojů, podpory pro VIVE Ultimate Tracker, VIVE Full Face Tracker a non-VR motion capture pro avatary. Mezi zmíněné AI technologie patří i osobní asistent v roli informacemi nabitého průvodce světy, které uživatel navštíví.

Osobní AI Asistent zastane také úlohu hlasového asistenta při práci. Zařídí například aktualizace kalendáře a další funkce budou brzy přibývat. Chybět nebude ani přepis hlasu na text a překlady do osmi jazyků – angličtiny, tradiční čínštiny, zjednodušené čínštiny, japonštiny, korejštiny, němčiny, francouzštiny a španělštiny.

Mezi novinky platformy VIVERSE patří i plná podpora VIVE Ultimate Trackerů. Virtuální avataři uživatelů tak budou ještě realističtější a umožní přirozenější a komplexnější komunikaci prostřednictvím řeči těla. Tomu napomáhá i podpora nového VIVE Full Face Trackeru, který je schopen sledování očí i zachycení jemných mimických výrazů. Konkrétně postihne 38 blendovaných tvarů napříč rty, čelistí, tvářemi, bradou, zuby a jazykem při frekvenci 60 Hz. Díky tomu budou avataři ve VIVERSE schopni vyjádřit i jemné emoce, které jsou v komunikaci neocenitelným vodítkem.

Jednou z ukázek, jak snadno lze díky VIVERSE Avatar SDK integrovat řešení třetích stran, jako je AI do vlastních avatarů, předvede společnost ACCESS. Ta ve svých avatarech využívá AI pro řeč i mimiku v jejich tvářích.

Podobné články

Výdaje na AR/VR v regionu EMEA do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů

29. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Výdaje na rozšířenou a virtuální realitu v regionu EMEA podle IDC do roku 2029 dosáhnou 8,4 miliardy dolarů, což představuje 16% pětiletou složenou roční míru růstu (CAGR). Očekává se, že po celé sledované období budou dominantní tržní silou spotřebitelé. Díky rostoucí poptávce po náhlavních soupravách by však mělo růst také využívání AR/VR řešení v podnicích. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více

Meta nastavuje v oblasti AR/VR laťku, ale konkurence se teprve formuje

23. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Po dvou čtvrtletích poklesu se celosvětové dodávky náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu vrátily k růstu. Objem jejich prodeje ve třetím čtvrtletí roku 2024 podle IDC vzrostl o 12,8 %. Růst byl z velké části tažen primárně společností Meta. Čtěte více

Prodeje AR/VR headsetů porostou díky smíšené a rozšířené realitě

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu podle IDC v prvním čtvrtletí roku 2024 meziročně klesl o 67,4 %. Pokles se podle agentury očekával a je připisován přechodem trhu do nových segmentů, jako jsou právě smíšená realita (MR) a rozšířená realita (ER). Navzdory poklesu prodeje vzrostla průměrná prodejní cena (ASP) headsetů na více než 1 000 USD. Čtěte více