HPE zdokonaluje autonomní provoz sítí pomocí nových funkcí agentní AI na platformě Mist

1. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Inovace v portfoliu HPE Juniper Networking rozvíjejí platformu Mist s nativní AI tak, aby poskytovala agentní AIOps prostřednictvím autonomnějších, inteligentnějších a aktivnějších síťových operací. Mezi vylepšení patří řešení problémů s pomocí umělé inteligence, rozšířený přehled a kontrola autonomních akcí, obecný model uživatelské zkušenosti (LEM) a nové funkce AIOps pro datová centra.

Nové funkce posilují koncept HPE GreenLake Intelligence založený na novém přístupu k autonomnímu IT a agentnímu AIOps, který nasazuje specializované AI agenty v prostředí vícevrstvé IT architektury. To umožňuje řešit problémy v reálném čase, aktivně optimalizovat a chytřeji rozhodovat na úrovni sítí, datových úložišť a výpočetní kapacit. Schopnosti agentní umělé inteligence na platformě Juniper Mist posouvají IT od pasivního k aktivnímu řízení a tvoří základ pro významná zlepšení výkonu a efektivity. 

Dnešní sítě musí umět víc než jen propojovat – musí chápat, přizpůsobovat se a jednat,“ uvedl Rami Rahim, výkonný viceprezident, prezident a generální ředitel HPE Networking. „Novým digitální dvojčetem uživatelské zkušenosti a funkcemi agentní AI na platformě Juniper Mist pokračujeme v přeměně sítě na aktivního partnera podnikového IT, který je schopen řešit problémy dříve, než budou mít dopad na uživatele. Jde o významný pokrok směrem ke skutečně autonomnímu provozu, který pomáhá našim zákazníkům zjednodušit IT, snížit náklady a poskytovat výjimečné digitální zkušenosti ve velkém měřítku.“

Agentní AI: Urychlení autonomních operací

Společnost HPE Juniper Networking v uplynulém desetiletí pomáhala přejít na autonomní, nativně cloudové a umělou inteligencí podporované řízení provozu, včetně důrazu na zajištění kvalitní uživatelské zkušenosti od koncového zařízení po cloud. Asistent Marvis AI analyzuje telemetrická data z pevných i bezdrátových sítí, WAN a datových center a vytváří automatizované procesy pro zjednodušení provozu a snížení nákladů. Podpora založená na umělé inteligenci využívá údaje z požadavků na řešení problémů k průběžnému trénování a zvyšování efektivity Marvis AI. Model 100% řízený prostřednictvím rozhraní API navíc spolupracuje s externími systémy a aplikacemi, jako jsou Zoom, Teams nebo ServiceNow, a rychle identifikuje a opravuje hlavní příčiny problémů.

Nejnovější inovace platformy Mist, které vycházejí z těchto základních prvků agentní umělé inteligence, přinášejí zákazníkům a partnerům ještě lepší přehled o automatizaci a jistotu: 

  • Vylepšené konverzační schopnosti. Asistent Marvis AI disponuje rozšířenými konverzačními schopnostmi, které usnadňují řešení problémů v reálném čase. Díky využití agentní umělé inteligence poskytuje přizpůsobený přehled prostřednictvím autonomních agentů, kteří spolupracují v pevných, bezdrátových, WAN, klientských a aplikačních doménách.
  • Rozšířený okruh autonomních akcí. Řídicí panel Marvis Actions nyní podporuje autonomní nápravu širšího spektra síťových problémů, včetně chybně nakonfigurovaných portů, problémů s kapacitou a nevyhovujícího hardwaru – pod plným dohledem IT.
  • Obecný model uživatelské zkušenosti (LEM). LEM je unikátní AI model, který využívá pouze portfolio HPE Juniper Networking. Model analyzuje miliardy datových bodů z aplikací, jako jsou Zoom a Teams, s cílem rychle řešit problémy s výkonem běžných nástrojů pro spolupráci a předvídat možné potíže do budoucna. LEM, nyní vylepšený o Marvis Minis – digitální dvojčata, která simulují uživatelskou zkušenost – dokáže předpovídat budoucí kvalitu uživatelské zkušenosti u aplikací, aniž by byla potřeba data z těchto aplikací v reálném čase. Výstupy jsou zpracovávány asistentem Marvis AI, který může provádět autonomní akce pro optimalizaci budoucího výkonu dříve, než se uživatelé vůbec připojí.
  • Umělá inteligence pro provoz datových center. Marvis AI Assistant pro datová centra se integruje s kontextovou grafovou databází společnosti Apstra, díky čemuž poskytuje inteligentní přehledy a buduje základy pro autonomní poskytování služeb. Marvis Minis se také rozšiřuje na datová centra pro nepřetržitou validaci služeb a zajištění chodu aplikací týkajících se sítí datových center.

Společnost HPE má jedinečnou výchozí pozici díky tomu, že aplikuje AIOps a agentní umělou inteligenci v prostředích složených z řešení od různých dodavatelů a integruje výstupy ze sítí, výpočetních prostředků, úložišť, virtualizace, kontejnerizace a aplikací.

Nejnovější funkce asistenta Marvis pro datová centra doplňují HPE OpsRamp, platformu pro řízení provozu IT (ITOM) založenou na AIOps, která je koncipována tak, aby zjednodušila a automatizovala správu hybridních, multicloudových a lokálních IT prostředí včetně uceleného přehledu a pokročilých procesů řízených agenty a přizpůsobených moderním datovým centrům.

„Sítě jsou více distribuované a složitější než dříve, přesto 93 % podniků tvrdí, že jsou zásadní pro jejich obchodní úspěch. Provozní týmy potřebují nástroje, které urychlují řešení problémů, zvyšují efektivitu a zajišťují kvalitní uživatelskou zkušenost ve velkém měřítku. Řešení HPE Juniper Networking již více než deset let prosazují využívání umělé inteligence v provozu sítí a urychlují cestu k autonomním sítím,“ uvedl Bob Laliberte, hlavní analytik společnosti theCUBE Research. „Díky nejnovějším pokrokům v oblasti agentní a generativní umělé inteligence využívající technologii Marvis poskytuje HPE skutečně autonomní funkce, které umožňují prediktivní intervenci a umožňují pracovníkům provozu řešit problémy dříve, než je uživatelé vůbec zaznamenají.“

Další informace budete moci získat např. na virtuální konferenci společnosti HPE s názvem Nová éra bezpečných sítí založených na AI, která se koná 16. září 2025. Dozvíte se o nejnovějších pokrocích v oblasti AIOps a agentní umělé inteligence. Zjistíte také, jak společnost HPE udává směr vývoje sítí s nativní podporou AI na základě nového komplexního přístupu. 

Štítky: 
Umělá inteligence, Sítě, Síťové prvky, Agenti AI, Hewlett Packard Enterprise

Podobné články

Agentní AI v příštích letech ovládne rozpočty firem na IT

28. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Agentická umělá inteligence bude podle IDC v příštích pěti letech dominovat růstu firemních rozpočtů na IT. V roce 2029 do ní budou podniky investovat přibližně 1,3 biliionu dolarů. Bezprecedentní růstová prognóza navíc signalizuje transformaci IT od softwaru k produktům a službám založeným na umělé inteligenci. Čtěte více

Globální výdaje koncových uživatelů na modely GenAI letos dosáhnou 14,2 miliardy USD

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětové výdaje koncových uživatelů na generativní modely AI (GenAI) v roce 2025 podle Gartneru letos vyšplhají na 14,2 miliardy dolarů. Výdaje na specializované modely GenAI, specifické pro konkrétní oblasti, letos dosáhnou 1,1 miliardy dolarů. Čtěte více
Martina Vlčková, CCO v SWS

Martina Vlčková (ALSO/SWS): Naše nabídka se výrazně rozšířila

2. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ALSO/SWS)
S Martinou Vlčkovou, CCO v SWS, jsme při příležitosti letošního ALSO Cloud Summitu v Hradci Králové hovořili o aktuálním dění v této společnosti. Z rozhovoru se třeba dozvíte, jak se firmě aktuálně daří, jaké má plány do budoucna, kam by se chtěla posouvat a jak by se chtěla profilovat směrem k resellerům. Čtěte více
Ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník

Konecta: Globální hráč s technologickým přesahem

4. 6. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Konecta )
Jak dnes vypadá moderní outsourcing zákaznické péče? O proměnách oboru, přínosech automatizace i výzvách více uvedl ředitel společnosti Konecta pro Českou republiku Jan Nedělník. Čtěte více