Heineken spouští AI chatbota Hoppy pro vyhledávání firemních dat

6. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Pivovarnická skupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP. Hoppy zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a umožňuje zaměstnancům více se zaměřit na podporu strategického rozvoje společnosti.

Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.

„Vývoj a integrace AI agentů nejsou vždy jednoduché, ale jak u nás v týmu říkáme: ‘Don’t worry, be Hoppy’,“ uvedl Andre van Schuijlenburg, ředitel globální správy procesů ve společnosti Heineken.

Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.

„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.

Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.

Štítky: 

Podobné články

Osobní zkušenost s chatboty či voiceboty už mají tři čtvrtiny Čechů

16. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
S komunikací s chatboty, voiceboty či virtuálními asistenty má osobní zkušenost již 74 % Čechů ve věku od 18 do 65 let. Jejich dojmy jsou sice spíše pozitivní, ale také velmi různorodé, což je dáno velkými rozdíly v kvalitě zpracování těchto nástrojů umělé inteligence. Špatné zkušenosti souvisejí především s nedostatečnou úrovní chatbotů či voicebotů. Čtěte více

SAP představil využití AI agentů. Asistent Joule pokryje 80 % nejčastějších úkolů

14. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAP)
Společnost SAP představila na své výroční konferenci řadu novinek z oblasti umělé inteligence. Digitální asistent Joule začne využívat AI agenty a bude podporovat 80 % nejčastějších pracovních úkolů v systémech softwarové společnosti. Mezi další inovace patří řešení SAP Knowledge Graph nebo pokročilé funkce pro vývojáře. Čtěte více

Konec chatbotů? Salesforce představil nové AI agenty Einstein SDR a Einstein Sales Coach

10. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představila dva nové plně autonomní prodejní agenty Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent a Einstein Sales Coach Agent. Tyto inteligentní nástroje, které budou k dispozici v říjnu, jsou postaveny na systému Salesforce Einstein 1 Agentforce a pomáhají prodejním týmům urychlit růst tržeb. Čtěte více

Salesforce uvádí na trh prvního autonomního agenta s umělou inteligencí

5. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představuje novinku Einstein Service Agent, prvního vlastního plně autonomního agenta s umělou inteligencí. Einstein Service Agent překonává běžné chatboty díky své schopnosti porozumět široké škále servisních problémů a schopnosti jejich vyřešení bez předem naprogramovaných scénářů, čímž pomáhá daleko efektivněji poskytovat služby zákazníkům. Čtěte více