Novinky

GfK: Český trh monitorů byl od ledna do září 2016 v plusu

Monitory (bez TV tuneru) byly jedinou ze sledovaných skupin sektoru IT a kancelářské techniky, která za leden až září 2016 vykázala meziroční přírůstek. Poptávka se zvedla o 1 %, tržby však díky prodeji dražšího sortimentu stouply o 7 %.

František Doupal
Zdroj: GfK
  • 27. 12. 2016
  • 1 min
GfK: Český trh monitorů byl od ledna do září 2016 v plusu

Průměrná cena monitorů dosáhla v tomto období částky 5 200 korun – oproti stejnému období loňska jde o zvýšení o 300 korun. Své tempo postupně snižovalo meziroční porovnání průměrné ceny monitorů, a to v jednotlivých měsících letoška až do září, a vývoj tržeb tento trend kopíroval. V září 2016 tak meziroční srovnání obratu skončilo v plusu o pouhé procento.

Tahounem prodejů zůstaly modely s úhlopříčkou 24“ a větší. Z celkové poptávky za leden až září již pokryly 63 %, do celkových tržeb se promítly 75 %. U části sortimentu těchto větších úhlopříček však meziročně klesla, byť zatím velmi mírně, průměrná cena – konkrétně u velikosti 24“ a segmentu od 28“.

Monitory s úhlopříčkou 24“ zůstaly nadále nejprodávanější, z celkové poptávky po monitorech v období ledna až září 2016 pokryly 50 %, což je o 8 procentních bodů více než před rokem. Objem prodeje u nich narostl téměř o pětinu, v korunách rostly vlivem snížení průměrné ceny mírněji – o 17 %. Cenový průměr 24“ monitorů se za leden až září 2016 dostal k částce 4 900 korun, v září až na 4 600 korun.

Zdroj: Zdeněk Bárta, Consumer Choices Director CZ&SK, GfK Czech