Firmy potřebují zlepšit správu mobilních aplikací

9. 10. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle studie společnosti Accenture rozpoznává velká většina vedoucích pracovníků přínos mobilních aplikací pro svůj podnik (87%), ale jen málo z nich je dobře připraveno na úspěšné zavedení a udržování těchto aplikací.

Zpráva Růst digitálního podnikání: Zaměřeno na mobilní aplikace zahrnuje vyjádření téměř 2 000 vedoucích pracovníků. Ukázalo se, že v průběhu navrhování a vývoje aplikací používá testovací program, který zahrnuje uživatelskou zpětnou vazbu, pouze 52 % dotázaných. Pouze 48 % provádí monitoring užití nebo analýzy, aby porozumělo uživatelsky problematickým místům v používaných aplikacích.

„Podniky se na své aplikace dostatečně nezaměřují. Devět z deseti respondentů uvedlo, že vnímá vysokou zákaznickou poptávku po mobilních aplikacích, přesto má polovina respondentů pocit, že aplikace nelze z hlediska bezpečnosti dostatečně zajistit pro obchodní účely a pouze 45 % z nich používá nástroje pro okamžité hlášení pádu aplikace,“ uvedl Abhijit Kabra, vedoucí mobilních aplikací z Accenture divize Digital – Mobility. „Pokud mají být aplikace opravdu efektivní, musí proběhnout důkladné testování ještě před spuštěním, a pak následovat důkladná správa aplikace. Nejen, že tak firmy budou mít spokojené uživatele aplikací, ale také zajistí, že bezpečnostní potíže budou řešeny jako průběžná priorita. Zjistili jsme, že příliš mnoho společností zanedbává zlepšování svých současných aplikací. Riskují tak znehodnocení vlastní investice,“ uvedl Kabra.

Správa aplikace po celou dobu její životnosti předchází zhoršenému výkonu, který může frustrovat uživatele a vést k špatné uživatelské zkušenosti nebo k oslabené bezpečnosti.

  • Polovina respondentů (49 %) uvedla bezpečnost jako největší problém, se kterým se potýkají při vývoji a správě mobilních aplikací.
  • Po bezpečnosti jsou druhým největším problémem potíže s výkonem, jako je padání aplikace a programové chyby (37 %). Přesto pouze polovina (55 %) respondentů využívá nástroje pro sledování programových chyb a jejich opravy, aby problémům předcházela.

Podle výzkumu společnosti Accenture vedoucí pracovníci očekávají, že podnikové aplikace budou hrát výraznou roli v dalším rozvoji jejich firem:

  • 82 % respondentů vidí aplikace jako nedílnou součást své organizace
  • 85 % respondentů věří, že aplikace budou v budoucnosti dominantním uživatelským rozhraním
  • Téměř 9 z 10 respondentů věří, že mobilní aplikace se stanou bránou do digitálního podnikání (87 %)

Přesto pouze necelá polovina respondentů využívá aplikace s cílem zlepšit efektivitu svého podnikání. Pouze 46 % dotázaných uvedlo, že využívá aplikace pro sledování produktivity (productivity apps), a pouze 44 % využívá aplikace jako prodejní kanál, zákaznický nebo informační servis. Další aplikace, které by podnikům mohly přinést výrazné provozní výhody jako mobile learning, nebo aplikace pro spolupráci, používá pouhých 35 % firem, přestože 38 % respondentů, kteří je v současné době nevyužívají, je plánuje zavést v následujících dvou letech.

„Aplikace se stávají nezbytnými pro přístup k obchodním údajům potřebným pro rozhodování v reálném čase, ať už při  správě průmyslových procesů, spolupráci zaměstnanců, školicích programů, nebo zákaznické zkušenosti,“ uvedl Kabra. „Tím pádem jsou uživatelská zkušenost a výkon aplikace důležitější než kdykoliv předtím. Výzkum ukazuje, že obchodní lídři nutně potřebují zlepšit správu svých aplikací, aby zajistili maximální výnos ze svých investic,“ uzavřel Kabra.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více